Ikona 04:10 min Ikona 29.07.2021

Kampanie Zakupów Google realizowane za pomocą zewnętrznych porównywarek cen to szansa na tańsze kliknięcie i więcej konwersji. Historie naszych klientów potwierdzają – jest zdecydowanie taniej. O ile? Średnio o 31% tańsze są kliknięcia pochodzące z porównywarki Sunrise System Shop. Możliwe jest to dzięki Comparison Shopping Services (CSS)!

Comparison Shopping Services (CSS) jest elementem kampanii produktowej (Zakupy Google). To witryna internetowa, która prezentuje oferty produktów od sprzedawców internetowych, a następnie wysyła użytkowników do witryn sprzedawców detalicznych w celu dokonania zakupu.

 

Jak było, a jak jest?

 

Od początku powstania tej formy reklamy jedyną porównywarką obsługującą kampanie Product List Ads było Google. Natomiast po orzeczeniu Komisji Europejskiej w 2017 roku sytuacja uległa zmianie. Google zostało zobligowane do udostępnienia technologii innym firmom, aby te mogły tworzyć własne porównywarki. Aby zachęcić klientów do korzystania z zewnętrznych względem Google porównywarek – gigant z USA wprowadził bardzo korzystne warunki. Fred Abrard, dyrektor działu CSS w Google podkreśla: „Największą korzyścią wynikającą z wykorzystania zewnętrznych CSS są stawki CPC niższe nawet o 20% oraz oczywiście zwiększona widoczność.”

Dzięki temu w określonym przez klienta budżecie możemy uzyskać więcej kliknięć i więcej konwersji. Taka jest właśnie geneza powstania porównywarki Sunrise System Shop.

 

CSS: Jak wygląda reklama i jak ją uruchomić?

Reklama kieruje bezpośrednio do strony klienta – tutaj nic się nie zmieniło. Natomiast dostawcą reklam (porównywarką) nie jest już Google, tylko zewnętrzny podmiot. W tym wypadku Sunrise System.

Sam proces wdrożenia odbywa się praktycznie w ten sam sposób jak w przypadku porównywarki Google. Zakładamy konto Merchant w multikoncie Google Merchant Center, wprowadzamy odpowiedni plik xml i integrujemy konto z kontem Ads. Jedyną różnicą, a tym samym ciekawą korzyścią, jest brak konieczności weryfikacji konta Merchant poprzez dodanie meta tagów czy pliku weryfikacyjnego. Bardzo ułatwia to pracę oraz wyklucza sytuację, w której po usunięciu meta tagów czy pliku kampania Google Ads zostaje zawieszona.

 

 

CSS: Czy rzeczywiście jest taniej o 20%?

 

Wspomniałem, że kliknięcia pochodzące z autorskich porównywarek są tańsze o 20% (zostało to też potwierdzone przez szefa działu CSS Google). Jak to jednak wygląda w praktyce?

W kilkunastu kontach naszych klientów, po przeniesieniu wyświetleń na nową porównywarkę Sunrise System Shop zaobserwowaliśmy następujące zmiany:

Praktycznie we wszystkich przeniesionych kampaniach (z porównywarki Google na Sunrise System Shop) zanotowaliśmy spadek kosztu za kliknięcia. Na niektórych kontach te obniżki sięgają nawet 30-40%! Oznacza to, że w tych samych budżetach możemy wygenerować ruch większy o kilkadziesiąt procent. Porównywarki autorskie przynoszą realne korzyści naszym klientom. Więcej odwiedzin na stronie, większe udziały w wyświetleniach a tym samym większe przychody z ruchu na stronie.

 

Sunrise System ze statusem Google CSS Partner

 

Sunrise System, jako jedna z niewielu agencji SEO/SM w Polsce uzyskała status Google CSS Partner Nasze zaangażowanie, wiedza oraz doświadczenie zostały docenione. Aby otrzymać status Partnera Google CSS – byliśmy zobligowani spełnić szereg warunków, czyli:

– uzyskać członkostwo w CSS Education Hub, aby mieć stały dostęp do najnowszych rozwiązań, najlepszych praktyk i trendów rynkowych,

– wdrożyć co najmniej 100 kampanii z wykorzystaniem naszego autorskiego CSS,

– uruchomić sortowanie produktów w naszej porównywarce,

– zdać egzamin dotyczący obsługi porównywarek internetowych.

 

 

Jakie korzyści otrzymują nasi klienci dzięki uzyskanemu statusowi Partnera Google CSS?

 

Wiedzę, którą zdobywamy bezpośrednio od Google przekładamy na gotowe rozwiązania w kontach Google Ads naszych klientów. Dzięki dostępnym case study z całego świata trzymamy rękę na pulsie w zakresie wszelkich zmian czy nowości. Na bieżąco otrzymujemy też najnowsze zestawienia o zmieniających się trendach rynkowych w poszczególnych branżach. Dzięki temu możemy wcześniej przygotować kampanie produktowe na szczyt sezonu, tym samym wyprzedzić konkurencję i zgarnąć z tortu konwersji jak największą część. Jesteśmy blisko klienta i działamy z odpowiednim wyczuciem czasu!

Maciej Jurek, Team Leader Działu Google Ads, Certyfikowany Specjalista Google Ads z 9-letnim doświadczeniem w zakresie opracowywania i dopasowywania kampanii reklamowych w obszarze Google Ads oraz Facebook Ads. Profesjonalista w przygotowywaniu kampanii PPC z bardzo wysokimi kompetencjami w zakresie contentu. Prywatnie miłośnik crossfitu, biegania i polskiej literatury.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 5:45 min 23.02.2022 Nawet najlepsza firma nie wybije się na rynku bez Klientów, właśnie dlatego tak ważna jest odpowiednia promocja, która pomoże do nich dotrzeć i zachęci do zakupu. Budowanie społeczności nie jest łatwe, ale też nie niemożliwe. Internet to potężne narzędzie, które daje ogromne możliwości, najpierw trzeba jednak nauczyć się z niego korzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Monitorowanie konkurencji przy pomocy raportów Google Ads Ikona 3:35 min 18.10.2022 Prowadząc działalność gospodarczą działamy w konkretnym otoczeniu biznesowym, a zatem spotykamy się z konkurencją na każdym kroku. Generalnie są nią wszystkie firmy, które oferują podobne do naszych produkty lub usługi. Natomiast w przypadku działań prowadzonych online lub promocji internetowej, naszą konkurencję stanowią wszyscy przedsiębiorcy, którzy wyświetlają reklamy na podobne do naszych frazy kluczowe, na analogicznym obszarze geograficznym oraz w tym samym przedziale czasu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na Mapach Google Ikona 00:00 min 02.06.2016 Jeszcze niedawno Mapy Google pozwalały jedynie planować trasy i wyszukiwać lokalne przedsiębiorstwa. Dziś celem Google wydaje się być zmaksymalizowanie użyteczności tej usługi nie tylko dla samych użytkowników, lecz także promujących się tam firm. Na Mapy Google z przytupem i fioletowym znacznikiem wkroczyli reklamodawcy AdWords, a jakiś czas wcześniej partnerzy Google tacy jak np. Booking.com, HRS, czy inne wyszukiwarki hoteli i systemy rezerwacji. Co jeszcze ma w zanadrzu gigant z Mountain View? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700