Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Opinie internautów w Mapach Google mają niebagatelne znaczenie dla właściwie wszystkich firm – zarówno dla tych prężnie działających w Internecie, jak i tych nieśmiało wkraczających w świat promocji online. Nic więc dziwnego, że reagujemy alergicznie na wszelkie niezgodności i błędy Google w tym zakresie.
Jednym z częstszych zarzutów właścicieli firm jest zaniżona ich zdaniem ocena firmy w Google. Wszyscy użytkownicy wystawili notę 5 gwiazdek, podczas gdy ich średnia daje… np. 4.6. Skąd ta rozbieżność?
Odpowiedź jest prosta: Booking.com…
…i inne serwisy z ocenami, które zdobyły zaufanie Google. Jak się okazuje ocena firmy to nie tylko informacje przekazane przez internautów bezpośrednio z poziomu map czy wyszukiwarki. Dodatkowe informacje czerpane są również z innych zaufanych stron, co może mocno zmienić ogólną ocenę danego przedsiębiorstwa.
Co więcej, ostatnio w ramach testów Google zaczęło wyświetlać w USA w lokalnych wynikach wyszukiwania opinie z innych stron: Booking.com, Agoda.com oraz priceline.com (być może z innych też).
Źródło: The SEM Post
To co teraz będzie?
Należy dbać o swój wizerunek w całej sieci, nie ograniczając się tylko do wpisów w mapach. Oprócz Booking.com z pewnością warto również rzucić okiem np. na Yelp.com, TripAdvisor.com, czy choćby nasze Opineo.pl.
Oczywiście nie wiemy, czy Google wykorzystuje opinie akurat z tych serwisów. Koniecznie trzeba więc sprawdzić inne, podobne portale funkcjonujące w naszej branży.
W skrócie
Google, wykorzystując nie tylko opinie o firmach dodane z poziomu konta Google, ale także umieszczane na innych serwisach (np. booking.com), zmusza właścicieli firm do pełniejszego spojrzenia na swoją obecność w Internecie. Niezbędne jest zarządzanie naszymi wizytówkami, czy profilami na innych portalach z opiniami, które mogą zaszkodzić naszej nieposzlakowanej opinii w Sieci.
Ale oczywiście wszystko zaczyna się od świetnej obsługi Klienta – i sprzedaży doskonałych produktów!
Źródła: serptests.com, The SEM Post
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: