Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 5:45 min Ikona Kinga Niemczewska 23.02.2022

Sklepy, zakłady usługowe, restauracje, hotele, to tylko niektóre z miejsc, jakich na co dzień szukamy w internecie. Z pewnością wielokrotnie wpisywaliście do wyszukiwarki hasła, takie jak np. salon kosmetyczny Poznań, hydraulik Warszawa, Pomoc drogowa Toruń. Wyszukiwarka w kilka sekund wyświetlała setki wyników, a Wy odruchowo klikaliście w wizytówki, które wyświetlają się jako pierwsze i zawierają niezbędne dane. Nie ma w tym nic dziwnego, użytkownicy najczęściej klikają w wizytówki, które znajdują się na samej górze wyników wyszukiwania. Co zrobić, żeby dotrzeć do lokalnych Klientów? Jest na to kilka sposobów, ale zacznijmy od początku.

 

Google Ads na Mapach – co to takiego?

Najprościej mówiąc to jeden z rodzajów reklam Google Ads. Narzędzie to może okazać się pomocne, w przyciągnięciu nowych Klientów i służyć do promocji firmy. Korzystając z niego możesz, np. w prosty i bezpośredni sposób poinformować Klientów o tym, w jaki sposób dojadą do firmy. Taka forma reklamy jest szczególnie przydatna dla firm działających lokalnie, w ten sposób mogą dotrzeć do Klientów, którzy szukają usług i produktów w swojej okolicy.

Skorzystać z reklam PPC na Mapach, mogą jednak tylko przedsiębiorstwa posiadające zweryfikowaną wizytówkę. Jeśli Twoja firma takiej nie ma, nic straconego, możesz założyć ją za darmo tutaj.

Reklama w Google Maps sprawi, że Twoja firma będzie widoczna w odpowiedzi na zapytania użytkowników szukających konkretnych sklepów lub usług. Co więcej, będzie skuteczna na rynku lokalnym, a jednocześnie przydatna dla odwiedzających dane miasto turystów.

Jak działa reklama Google Ads na Mapach?

Zacznijmy od tego, że aby korzystać z tej funkcji musisz posiadać zarówno wizytówkę Google Moja Firma, jak i konto Google Ads. Kolejnym krokiem jest włączenie rozszerzenia lokalizacji. Element ten jest niezbędny, ponieważ to właśnie on umożliwia wyświetlanie mapy, adresu firmy, a także liczby kilometrów jaka dzieli danego użytkownika od wybranego miejsca. Rozszerzenie lokalizacji to bardzo przydatna opcja, za pomocą której możesz również umieścić w reklamie numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet przycisk, pozwalający zrealizować bezpośredni telefon do wybranej firmy.

Rozszerzenie lokalizacji – o czym musisz pamiętać?

Zacznij od połączenia konta Google Ads z kontem GMF i znajdującymi się na nim zweryfikowanymi i poprawnie zoptymalizowanymi wizytówkami.

Jak dodać rozszerzenie lokalizacji?

 

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego.
  2. Rozwiń zakładkę “Menu”, wybierz “Reklamy i rozszerzenia”, a następnie kliknij znajdujący się na górze strony nagłówek “Rozszerzenia” i symbol plusa “+”.
  3. Z listy, która pojawiła się po naciśnięciu “+” wybierz opcję “Rozszerzenia lokalizacji”, a następnie sposób, w jaki chcesz połączyć swoje konto GMF z Google Ads.
  4. Jeśli oba konta znajdują się na jednym adresie mailowym, użyj opcji “Połącz z kontem, które znam”. Natomiast jeśli tak nie jest, kliknij “Poproś o dostęp do innego konta GMF” i wpisz wybrany adres e-mail.

 

 

Jeśli oba konta znajdują się na jednym adresie mailowym, użyj opcji “Połącz z kontem, które znam”.

 

 

Natomiast jeśli tak nie jest, kliknij “Poproś o dostęp do innego konta GMF” i wpisz wybrany adres e-mail.

 

 

Na tym etapie, użytkownicy mogą skorzystać również z rozszerzenia powiązanej lokalizacji. Opcja ta ma za zadanie pomóc w znalezieniu znajdujących się w pobliżu sklepów, które oferują produkty Twojej marki. Należy jednak pamiętać, że ta funkcja nie jest dostępna we wszystkich krajach i dotyczy jedynie dużych sieci handlowych prowadzących sklepy stacjonarne oraz dealerów samochodowych.

Dlaczego rozszerzenia lokalizacji są takie ważne?

O tym, że pomagają przyciągnąć użytkowników pisaliśmy już wcześniej, dlatego lepiej będzie to zobrazować na prostym przykładzie.

 

 

Wyobraź sobie, że odwiedzasz znajomych, w obcym mieście. W związku z tym, że zaprosili Cię do nowego mieszkania, chcesz podarować im jakiś drobiazg, np. roślinkę doniczkową. Niestety nie masz pojęcia, gdzie znajduje się najbliższa kwiaciarnia. W związku z tym, odruchowo chwytasz za smartfona i wpisujesz “kwiaciarnia”, “najlepsza kwiaciarnia”, “najbliższa kwiaciarnia”. W odpowiedzi zobaczysz różne firmy, jednak najprawdopodobniej wybierzesz tą, która wyświetla się najwyżej i ma wizytówkę na Mapach Google, która zawiera szczegółowe informacje

Na co zwracają uwagę Klienci?

Najczęściej najważniejsza jest odległość od danego miejsca, godziny otwarcia, wskazówki dojazdu oraz numer kontaktowy. Wszystkie te informacje, będą zawierały wizytówki posiadające rozszerzenie lokalizacji mające wykupione reklamy w Google Ads. Jak widać przedsiębiorstwa korzystające z płatnych reklam, zyskują w takiej sytuacji przewagę.

Jak uruchomić reklamy w wyszukiwarce w Mapach Google? (Poradnik dla zainteresowanych)

Skoro wiesz już jak działa rozszerzenie lokalizacji oraz że połączenie konta GMF z Google Ads pozwala na uruchomienie reklamy w wizytówce, czas dowiedzieć się jak uruchomić reklamy. Wystarczy, że będziesz działać zgodnie z intuicyjną instrukcją stworzoną przez Google.

 

  1. Na początku uruchom wspomniane wcześniej rozszerzenie lokalizacji na Google Ads.
  2. Upewnij się, że dane na Twojej wizytówce (adres fizyczny, nazwa, domena, numer telefonu) są aktualne. – > Jeśli nie masz wizytówki, utwórz ją.
  3. Następnie nakieruj swoje reklamy na Klientów, znajdujących się w pobliżu Twojej firmy i określaj stawki według lokalizacji.
  4. Pamiętaj o optymalizacji – wykorzystaj związane z Twoją lokalizacją i wyszukiwane lokalnie hasła.

 

Reklama firmy w Google – jak widzą ją Klienci

Jeśli zastanawiasz się czy taka forma promocji będzie zauważalna dla użytkowników zewnętrznych, to odpowiedź jest prosta – TAK! Przede wszystkim, w wynikach wyszukiwania, przy wizytówce umieszczona będzie informacja, że jest to reklama. Nie jest ona jednak nachalna i daje użytkownikom więcej możliwości niż tradycyjna wizytówka. Co więcej, również na samej mapie pojawi się zielona lub fioletowa ikonka z nazwą, która z pewnością wyróżni Twoją firmę spośród wielu innych. Dodatkowo, takie ikonki mogą być wzbogacone również przyciskiem “Zadzwoń” oraz “Wyznacz trasę” – ułatwiające użytkownikom kontakt i dotarcie pod wskazany adres.

Tak wygląda reklama na urządzeniu mobilnym znaleziona przy pomocy wyszukiwarki Google.com

 

 

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/3246303?hl=pl

Natomiast fioletową ikonkę będzie miała ta znaleziona na urządzeniu mobilnym, ale przy wykorzystaniu aplikacji Google Maps:

 

 

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/3246303?hl=pl

Dodatkowy przykład tego jak może wyglądać reklama na Mapach Google

 

 

 

Ile kosztuje reklama w Google Maps?

Już na wstępie należy podkreślić, że nie da się dokładnie określić kwoty, ponieważ zależy ona od kilku różnych czynników. Usługa ta działa tak jak kampanie PPC (Pay Per Click), oznacza to, że płaci się za pojedyncze kliknięcia. Za każdym razem, gdy użytkownik odwiedzi promowaną wizytówkę, pobrana zostanie z Twojego konta opłata.

 

Za co dokładnie zapłacę?

Najprościej mówiąc za każde działanie użytkownika, podjęte na promowanej wizytówce. Opłata pobierana jest za kliknięcia przycisków, takich jak:

 

  1. “Kliknij, aby połączyć” (telefon do firmy),
  2. “Pokaż trasę”,
  3. “Pobierz informacje o lokalizacji”.

 

Jak widać są to działania, które ułatwiają potencjalnym użytkownikom dotarcie do Twojej firmy, właśnie dlatego tak ważne jest, żeby stale aktualizować informacje i płacić za poprawną promocję.

Skuteczność reklamy – jak ją sprawdzić?

  1. Zaloguj się na konto
  2. Kliknij w “Kampanie”
  3. Następnie w “Grupy reklam”
  4. Przejdź do zakładki “Reklamy lub słowa kluczowe”
  5. Kliknij ikonę segmentu wybierając typ kliknięcia.

 

Jak widać taką formę promocji możesz mieć nieustannie pod kontrolą, weryfikować poniesione koszty, a także monitorować do jakiej grupy Klientów dociera.

Jakie korzyści daje reklama Google Ads na Mapach?

Jest ich naprawdę sporo, jednak do najważniejszych należy przede wszystkim:

 

  1. Zwiększenie ruchu w sklepie stacjonarnym: wizytówka widoczna w wynikach wyszukiwania, sprawi, że do Twojego sklepu trafią zarówno mieszkańcy danego miasta, jak i turyści.
  2. Kontakt telefoniczny z Klientami: numer telefonu w reklamie sprawi, że osoba zainteresowana ofertą od razu będzie mogła podjąć kontakt z Twoją firmą.
  3. Zgromadzenie najważniejszych informacji w jednym miejscu: ponieważ na wizytówce w kilka sekund sprawdzą adres sklepu, stronę www, godziny otwarcia, ale także opinie pozostawione przez Klientów.

Reklama wizytówki Google Moja Firma w pigułce

Wiemy, że natłok informacji bywa uciążliwy, dlatego niezbędne jest krótkie podsumowanie, które pomoże uporządkować zdobytą wcześniej wiedzę. Poniżej, znajdziesz kilka najważniejszych informacji, które warto zapamiętać.

 

 

  1. Reklama na Mapach Google jest możliwa tylko wtedy, gdy posiadasz zweryfikowaną wizytówkę, a także konto Google Ads, dlatego załóż je jak najszybciej.
  2. Pamiętaj, aby do rejestracji użyć tego samego adresu e-mail na obu kontach.
  3. Koniecznie włącz rozszerzenie lokalizacji
  4. Zanim zaczniesz promować wizytówkę, zaktualizuj znajdujące się w niej dane i weryfikuj na bieżąco czy są poprawne.
  5. Weź pod uwagę frazy związane z Twoją lokalizacją i dopasuj je do tego, czego szukają użytkownicy.

 

Te pięć wskazówek to doskonałe podstawy do tego, aby zacząć promować swoją wizytówkę na Mapach Google. Zdobądź podstawową wiedzę i spróbuj swoich sił lub skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą wypromować Twoją wizytówkę.

Źródła: Google Support: 12Google AdsArtur JabłońskiPierwszy na Mapie

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Monitorowanie konkurencji przy pomocy raportów Google Ads Ikona 3:35 min 18.10.2022 Prowadząc działalność gospodarczą działamy w konkretnym otoczeniu biznesowym, a zatem spotykamy się z konkurencją na każdym kroku. Generalnie są nią wszystkie firmy, które oferują podobne do naszych produkty lub usługi. Natomiast w przypadku działań prowadzonych online lub promocji internetowej, naszą konkurencję stanowią wszyscy przedsiębiorcy, którzy wyświetlają reklamy na podobne do naszych frazy kluczowe, na analogicznym obszarze geograficznym oraz w tym samym przedziale czasu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Multiscreening – dlaczego warto prowadzić kampanie w różnych kanałach? Ikona 3:45 min 07.12.2022 Multiscreening to zjawisko, które stało się powszechne w naszym społeczeństwie. Dzisiaj jeden ekran już nie wystarcza, a skoro o tym wiemy, to warto fakt ten wykorzystać w praktyce. Multiscreening polega na jednoczesnym lub sekwencyjnym korzystaniu z więcej niż jednego ekranu. Mimo, że sama nazwa zjawiska może brzmieć obco, to tak naprwadę jest ono bardzo powszechne i codziennie praktykowane przez wielu z nas. Najważniejsze informacje na ten temat znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Porównywarka Sunrise System, czyli kliknięcia tańsze średnio o 31%! Ikona 04:10 min 29.07.2021 Kampanie Zakupów Google realizowane za pomocą zewnętrznych porównywarek cen to szansa na tańsze kliknięcie i więcej konwersji. Historie naszych klientów potwierdzają – jest zdecydowanie taniej. O ile? Średnio o 31% tańsze są kliknięcia pochodzące z porównywarki Sunrise System Shop. Możliwe jest to dzięki Comparison Shopping Services (CSS)!     Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700