Ikona 02:10 min Ikona 07.07.2009

Reklama cenna w kryzysie

W Polsce zwykle pierwszą ofiarą bessy są budżety marketingowe. Przedsiębiorstwa szukają oszczędności w tych obszarach, które dla zachodnich firm są w kryzysie dźwignią do dalszego rozwoju. My zwracamy uwagę, jakie korzyści można zyskać dzięki rozpoczęciu ofensywy reklamowej w Internecie właśnie teraz. Dlaczego?

Główny powód to mniejsze zatłoczenie reklamowe, co sprawia, że łatwiej przebijemy się z komunikatem. Kiedy konkurencja mówi cichszym głosem, my w sposób zdecydowany promujemy naszą ofertę. Faktycznie, w kryzysie warto złotówkę na reklamę oglądać z każdej strony. Internet umożliwia stosowanie prostych mechanizmów, które pozwalają na rozliczanie reklamy tylko za efekt. Czym jest efekt reklamy? Dotarciem z komunikatem o ofercie firmy do klienta, który danym produktem lub usługą jest zainteresowany w czasie, w którym do niego/niej docieramy.

Przypomina mi się to za każdym razem, kiedy widzę radosny layout billboardu, który zlokalizowany jest na płocie jednej z uliczek w dzielnicy małych domków jednorodzinnych (koszt dwutygodniowej ekspozycji ok 1 000 zł). Pamiętam o tym wtedy, gdy przejeżdżam ruchliwą trasą z prędkością 80 km/h i mijam po swojej prawej stronie kolorową plamę – dumny backlight (wymiar 6×3 lub 8×4 m, koszt dwutygodniowej ekspozycji ok. 8 000 tys. zł), który z pewnością prezentuje ciekawą graficznie treść, lecz trudno to stwierdzić z całą pewnością, gdy z prędkością 80 km/h kierowcy zbliżają się do zjazdu na trasę katowicką.

Tysiące złotówek wydane na reklamę w telewizji są również, z mojego punktu widzenia, stracone – tu mnie nie znajdzie reklamodawca, ponieważ ja już od dawna jestem szczęśliwą nie-posiadaczką telewizora. Moi znajomi korzystają z tego urządzenia równie rzadko, ponieważ większość czasu spędzają aktywnie, w pracy lub poza domem. A koszt emisji 30-sekundowej reklamy w prime-time polskiej telewizji publicznej to ok. 25 000 zł, nie licząc kosztów produkcji.

Jakie koszty poniesie firma reklamując się w Internecie?

Dla przykładu: dotarcie do pożądanego klienta (osoby, która w wyszukiwarkę wpisze wyrazy opisujące poszukiwany produkt lub usługę) przy użyciu wybranych fraz kluczowych, za obecność w trzech najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych, starannie zaplanowana, indywidualna kampania w najbardziej cenionym medium informacyjnym to inwestycja na znacznie niższym poziomie, elastycznie dostosowana do potrzeb i możliwości.

Efektywna reklama w kryzysie może być więc cenna, efektywna, lecz niekoniecznie droga.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:35 min 16.07.2009 Opcja, dzięki której sprawdzisz z niezwykłą wręcz dokładnością, gdzie się właśnie znajdujesz, dostępna jest już także dla komputerów osobistych i stacjonarnych. Google My Location to idealny sposób na to, aby odnaleźć się w gąszczu ulic i już nigdy się nie zgubić. Wystarczy posiadać przeglądarkę dopasowaną do wymagań produktu, aby w pełni z niego korzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:25 min 21.07.2009 Nawet 100 tysięcy złotych - taką karę mogą zapłacić reklamodawcy, którzy nie dostosują się do nowych przepisów, nad którymi właśnie pracuje Ministerstwo Infrastruktury. Czy to koniec irytujących reklam pop-up, ukrytych reklam dźwiękowych i innych rozwiązań, które doprowadzały internautów do białej gorączki? Czy to początek większego zainteresowania SEO i SEM? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:45 min 25.06.2009 Pozycjonowanie jest coraz bardziej doceniane przez marketerów na całym świecie. A co za tym idzie - budżety reklamowe przeznaczane na SEO z roku na rok są systematycznie zwiększane. Jednocześnie lwią część wydatków na promocje firmy zaczynają przeznaczać na różne formy reklamy w Google. Obejmuje to między innymi linki sponsorowane, czyli kampanie CPC. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700