Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 07.07.2009

Reklama cenna w kryzysie

W Polsce zwykle pierwszą ofiarą bessy są budżety marketingowe. Przedsiębiorstwa szukają oszczędności w tych obszarach, które dla zachodnich firm są w kryzysie dźwignią do dalszego rozwoju. My zwracamy uwagę, jakie korzyści można zyskać dzięki rozpoczęciu ofensywy reklamowej w Internecie właśnie teraz. Dlaczego?

Główny powód to mniejsze zatłoczenie reklamowe, co sprawia, że łatwiej przebijemy się z komunikatem. Kiedy konkurencja mówi cichszym głosem, my w sposób zdecydowany promujemy naszą ofertę. Faktycznie, w kryzysie warto złotówkę na reklamę oglądać z każdej strony. Internet umożliwia stosowanie prostych mechanizmów, które pozwalają na rozliczanie reklamy tylko za efekt. Czym jest efekt reklamy? Dotarciem z komunikatem o ofercie firmy do klienta, który danym produktem lub usługą jest zainteresowany w czasie, w którym do niego/niej docieramy.

Przypomina mi się to za każdym razem, kiedy widzę radosny layout billboardu, który zlokalizowany jest na płocie jednej z uliczek w dzielnicy małych domków jednorodzinnych (koszt dwutygodniowej ekspozycji ok 1 000 zł). Pamiętam o tym wtedy, gdy przejeżdżam ruchliwą trasą z prędkością 80 km/h i mijam po swojej prawej stronie kolorową plamę – dumny backlight (wymiar 6×3 lub 8×4 m, koszt dwutygodniowej ekspozycji ok. 8 000 tys. zł), który z pewnością prezentuje ciekawą graficznie treść, lecz trudno to stwierdzić z całą pewnością, gdy z prędkością 80 km/h kierowcy zbliżają się do zjazdu na trasę katowicką.

Tysiące złotówek wydane na reklamę w telewizji są również, z mojego punktu widzenia, stracone – tu mnie nie znajdzie reklamodawca, ponieważ ja już od dawna jestem szczęśliwą nie-posiadaczką telewizora. Moi znajomi korzystają z tego urządzenia równie rzadko, ponieważ większość czasu spędzają aktywnie, w pracy lub poza domem. A koszt emisji 30-sekundowej reklamy w prime-time polskiej telewizji publicznej to ok. 25 000 zł, nie licząc kosztów produkcji.

Jakie koszty poniesie firma reklamując się w Internecie?

Dla przykładu: dotarcie do pożądanego klienta (osoby, która w wyszukiwarkę wpisze wyrazy opisujące poszukiwany produkt lub usługę) przy użyciu wybranych fraz kluczowych, za obecność w trzech najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych, starannie zaplanowana, indywidualna kampania w najbardziej cenionym medium informacyjnym to inwestycja na znacznie niższym poziomie, elastycznie dostosowana do potrzeb i możliwości.

Efektywna reklama w kryzysie może być więc cenna, efektywna, lecz niekoniecznie droga.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Lepsza widoczność = więcej zleceń, czyli studium przypadku współpracy z firmą Finnopol Ikona 04:05 min Tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej nadal stanowi jedną z najskuteczniejszych form promocji marki w sieci. Dotyczy to nie tylko dużych firm, ale nawet tych jednoosobowych. Doskonale udowadnia to współpraca z  przedsiębiorstwem Finnopol, które w wyniku naszych działań zyskało i ciągle zyskuje coraz więcej zleceń. W jaki sposób to osiągnęliśmy? Zachęcamy do zapoznania się z case study. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 04.07.2015 Każdy z nas przynajmniej raz pisał maila w złości. Każdy z nas przynajmniej raz wysłał maila do niewłaściwego adresata, a już na pewno każdemu z nas zdarzyło się wysłać wiadomość bez ważnego załącznika. Ile razy pluliśmy sobie w brodę, że nie możemy cofnąć się w czasie o tych kilka sekund, żeby zapobiec kliknięciu „Wyślij”? Dzięki Gmailowi nie możemy co prawda podróżować w czasie, jednak możemy cofnąć niechcianego maila! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.01.2010 Według raportu przygotowanego przez TNS OBOP, wyszukiwarki internetowe stały się w ostatnim czasie doskonałym miejscem do promocji swoich ofert przez biura turystyczne. Okazuje się, ze Internauci chętnie szukają w sieci opinii na temat biur podróży oraz informacji o konkretnych kierunkach podróży. Dlatego w tym sektorze warto rozważyć połączenie strategii reklamowych offline oraz online. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700