Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Prace nad nowelizacją ustawy o prawie telekomunikacyjnym w Ministerstwie Infrastruktury dobiegają końca. Nowelizacja wprowadza zaostrzone kary za irytującą reklamę w Sieci. Nowe przepisy mogą oznaczać zmierzch usług, które można określić jako „spamerska” reklama w Sieci – i jednocześnie zwiastować jeszcze większych inwestycji np. w pozycjonowanie!
Dzięki nowym przepisom Internet będzie spokojniejszym miejscem, w którym dotarcie do pożądanej informacji nie będzie musiało się wiązać z przedzieraniem się przez gąszcz pop-upów. Ustawa wprowadzić ma zapis, że pop-up, który nie ma jasno wyróżnionego pola, które umożliwia zamknięcie obrazu, to naruszenie interesów i praw użytkowników Internetu. Reklamodawca stosujący tę formę reklamy może narazić się na karę nawet do 100 tys. zł.
Takie same przepisy dotycząc zbyt głośnych reklam, reklamy ukrytej (takiej, która nie podaje źródła pochodzenia, w której przedsiębiorca nie ujawnia komercyjnego celu przekazu, lub jest stylizowana na obiektywny przekaz, np. informację prasową) oraz niechcianego mailingu – za przesyłanie i zlecanie przesyłania spamu grozić będzie kara od 100 do 100 tys. złotych. Na podobną karę naraża się osoba lub firma, która z przesyłania spamu odnosi korzyści. Ustawodawstwo polskie zaczyna dbać o nienaruszalną swobodę Internauty. Podobne trendy wyznacza legislacja Komisji Europejskiej.
Te trendy w prawie europejskim pokazują kolejny tryumf reklamy w wyszukiwarkach internetowych i pozycjonowania stron nad inwazyjnymi formami reklamy (tj. display ad czy e-mail marketing) a także wskazują na bezpieczeństwo korzystania z tej formy przekazu promocyjnego.
Źródło: Gazeta Prawna
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: