Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:25 min Ikona 21.07.2009

Zakazana reklama w Internecie

Prace nad nowelizacją ustawy o prawie telekomunikacyjnym w Ministerstwie Infrastruktury dobiegają końca. Nowelizacja wprowadza zaostrzone kary za irytującą reklamę w Sieci. Nowe przepisy mogą oznaczać zmierzch usług, które można określić jako „spamerska” reklama w Sieci – i jednocześnie zwiastować jeszcze większych inwestycji np. w pozycjonowanie!

 

Co się zmieni?

 

Dzięki nowym przepisom Internet będzie spokojniejszym miejscem, w którym dotarcie do pożądanej informacji nie będzie musiało się wiązać z przedzieraniem się przez gąszcz pop-upów. Ustawa wprowadzić ma zapis, że pop-up, który nie ma jasno wyróżnionego pola, które umożliwia zamknięcie obrazu, to naruszenie interesów i praw użytkowników Internetu. Reklamodawca stosujący tę formę reklamy może narazić się na karę nawet do 100 tys. zł.

Takie same przepisy dotycząc zbyt głośnych reklam, reklamy ukrytej (takiej, która nie podaje źródła pochodzenia, w której przedsiębiorca nie ujawnia komercyjnego celu przekazu, lub jest stylizowana na obiektywny przekaz, np. informację prasową) oraz niechcianego mailingu – za przesyłanie i zlecanie przesyłania spamu grozić będzie kara od 100 do 100 tys. złotych. Na podobną karę naraża się osoba lub firma, która z przesyłania spamu odnosi korzyści. Ustawodawstwo polskie zaczyna dbać o nienaruszalną swobodę Internauty. Podobne trendy wyznacza legislacja Komisji Europejskiej.

Te trendy w prawie europejskim pokazują kolejny tryumf reklamy w wyszukiwarkach internetowych i pozycjonowania stron nad inwazyjnymi formami reklamy (tj. display ad czy e-mail marketing) a także wskazują na bezpieczeństwo korzystania z tej formy przekazu promocyjnego.

Źródło: Gazeta Prawna

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55