Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 27.04.2010

Recenzje i testy produktów w Google?

21 kwietnia 2010 Google opublikował na jednym ze swoich blogów informację, że zamierza podjąć działania w celu udostępnienia systemu recenzji i ocen dla produktów.

Wyniki będą pobierane z wyników użytkowników -detalistów oraz od producentów. Program będzie oparty na współpracy z Bazaarvoice, popularnym systemem wymiany uwag i opinii klientów. Google Product Reviews Program (Program Recenzji Google) startuje na początek w USA. W USA istnieje usługa Google o nazwie Google Products. Jest to porównywarka cen (w Polsce niedostępne). Właśnie z poziomu tej usługi będą widoczne recenzje produktów.

Dzień później po powyższej publikacji, czyli 22 kwietnia 2010, w amerykańskim Google, pracownik agencji Rimm-Kauffman Matthew Mierzejewski zauważył, że zaczęły się pojawiać rozszerzenia reklam AdWords. W miejscu, gdzie polski użytkownik Google normalnie może zobaczyć adres fizyczny firmy, pojawiła się ocena sklepu przedstawiona w formie gwiazdek oraz link kierujący do opinii o danym sklepie.

Póki co Google nie wypowiedział się jednoznacznie w kwestii nowego rozszerzenia AdWords. Podejrzewa się, że gwiazdki pobierane są właśnie z zebranych w Google Products ocen. Link natomiast kieruje do bezpośrednio do tych opinii. Ze względu na brak jasnego i oficjalnego stanowiska Google, nie można jednoznacznie stwierdzić, czy odkryte rozszerzenie AdWords, jest już usługą wprowadzoną na stałe, czy jest dopiero w fazie testów. Jednak pojawienie się tego rozszerzenia pokazuje w jakim kierunki będzie najprawdopodobniej zmierzać Google.

Google Products

Google Products został stworzony jako element ekosystemu usług okołozakupowych. Ekosystem ten ma za zadanie, oprócz wspomagania decyzji klientów, kierować do konkretnego sklepu internetowego, a także umożliwić zapłacenia za zakupiony produkt. Na razie dostępne tylko w USA.

Źródła: SearchEngineLand RK Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55