Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 12.05.2015

Przewodnik po Google Moja Firma

Google Moja Firma – co to takiego?

To prawdziwe centrum dowodzenia Twoją firmą w Google, które pozwala Ci na zarządzanie stroną Google+, wpisem firmy w Mapach Google oraz wyszukiwarce. Ponadto możesz śledzić statystyki odwiedzin użytkowników na swojej stronie Google+ i witrynie internetowej, przeglądać informacje z połączonego kanału YouTube, a nawet stworzyć prostą kampanię reklamową w ramach AdWords Express.

 

 

Jak to wygląda?

  

Źródło: Mapy Google

 

Od lewej odpowiednio: widok na Mapach Google, strona Google+ oraz widok w wynikach wyszukiwania.

 

 

Co zyskuję?

Oprócz błyskawicznego dostępu do najważniejszych statystyk, Twoja firma wyświetla się w wynikach lokalnych Map Google, a także możesz w prosty sposób czytać opinie użytkownikow i odpowiadać na nie.

 

Co więcej, możesz w prosty sposób publikować ciekawe wiadomości na swojej stronie Google+, dotyczące np. nowości w ofercie, ale także innych, które stopniowo mogą zwiększać grupę obserwatorów, śledzących wydarzenia na Twojej stronie.

 

 

Jak to działa?

Pierwszym krokiem jest oczywiście stworzenie konta i uzupełnienie informacji o swojej firmie.

 

Google przywiązuje bardzo dużą wagę do poprawności wprowadzonych danych i ich zgodności z oficjalnymi wytycznymi. Najważniejsze jest aby prawidłowo wprowadzić:

Nazwę firmy
– odpowiadającą nazwie w świecie rzeczywistym, nie zawierającą dodatkowych informacji, słów kluczowych, godzin otwarcia, znaków specjalnych etc.,
Adres
– odpowiadający rzeczywistej siedzibie firmy,
Telefon
– zaleca się wprowadzenie lokalnego numeru telefonu zamiast np. numeru centrum obsługi telefonicznej,
Kategorie
– Google oczekuje wprowadzenia jak najmniejszej liczby kategorii, które możliwie precyzyjnie opisują rodzaj działalności firmy.

UWAGA! Tylko firmy posiadające lokalizację fizyczną, w której w podanych godzinach obecni są jej pracownicy mogą stworzyć stronę lokalną.

 

Oznacza to, że sklepy internetowe nie obsługujące Klientów w swojej siedzibie, czy też firmy, wynajmujące biuro wirtualne, będące w trakcie budowy, oferujące nieruchomości na sprzedaż lub wynajem, a nawet firmy, które regularnie prowadzą zajęcia w innej lokalizacji, nie należącej do firmy NIE MOGĄ utworzyć strony lokalnej.

 

Alternatywą jest stworzenie strony marki, która służyć będzie w celu kontaktu z fanami i Klientami poprzez Google+, przy czym strony tego rodzaju nie zawierają adresu fizycznego i nie pojawiają się w Mapach Google.

 

 

Niestandardowy adres URL

Ciekawą możliwością, z której zdecydowanie warto skorzystać, jest ustawienie niestandardowego adresu URL naszej strony Google+. „Niestandardowy” w tym kontekście oznacza po prostu przyjazny i łatwiejszy do zapamiętania dla użytkownika.

 


Np. tuż po weryfikacji firmy adres URL naszej strony Google+ może wyglądać następująco:

https://plus.google.com/123456789012345678/about

 

Z kolei po ustawieniu niestandardowego adresu może on prezentować się następująco:

https://plus.google.com/ProstyAdres/about

 

Niestety nie mamy możliwości całkowicie swobodnego przekształcania swojego adresu URL. Google zaproponuje nam wariant na podstawie np. nazwy firmy. W zamian możemy jednak pozmieniać wielkość liter oraz znaki diakrytyczne.

 

Ponadto nie każda strona Google+ „zasługuje” na niestandardowy adres URL. Aby taka opcja została udostępniona, strona musi mieć dobrą opinię, a dodatkowo powinna być zweryfikowana i świadczyć swoje usługi lokalnie (dla stron lokalnych) lub być połączona z witryną firmy (dla innych stron Google+).

 

 

Dodawanie zdjęć

Google udostępnia prosty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy. Szczegóły tego rozwiązania przedstawiliśmy w specjalnym wpisie na naszym blogu. Z najważniejszych informacji warto zapamiętać wymagania Google dotyczące minimalnych rozmiarów, wymiarów i formatu zdjęć.

 

 

Statystyki

W panelu Google Moja Firma możliwe jest śledzenie statystyk odwiedzin i zachowań użytkowników, odwiedzających naszą firmę. Jeśli posiadamy odpowiednio skonfigurowane konto w Google Analytics możemy też śledzić podstawowe dane dot. odwiedzin naszej strony internetowej bezpośrednio w panelu Moja Firma.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

 

Zarządzanie opiniami

Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość śledzenia opinii użytkowników o naszej firmie. Mogą one pochodzić zarówno z usług Google jak i innych serwisów w Internecie. Intuicyjny panel pozwala nam też szybko odpowiedzieć zarówno na opinie pozytywne, jak i te negatywne. W rezultacie mamy stałą kontrolę nad wizerunkiem naszej firmy, poznajemy zastrzeżenia naszych Klientów i możemy świadomie budować swoją markę w sieci.

 

 

 

Publikowanie wpisów

W ramach strony Google+ mamy możliwość publikowania wpisów dotyczących naszej firmy, branży, czy też innych ciekawostek, mogących zainteresować naszych odbiorców. Google umożliwia umieszczanie zdjęć, linków, filmów wideo, a także pozwala tworzyć ankiety oraz wydarzenia, na które możemy zaprosić wszystkich lub tylko wybranych odbiorców.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

Hangouty

Google Hangouts to rozwiązanie pozwalające na rozmowy wideo pomiędzy wieloma osobami, korzystającymi z różnych urządzeń. W przypadku firm rozwiązanie to jest często wykorzystywane w celu prowadzenia dyskusji z Klientami, czy też transmisji wykładów, wywiadów i wydarzeń branżowych, w których bierzemy udział lub które organizujemy i w innych celach.

 


Aby utworzyć nowy Hangout wystarczy kliknąć „Dołącz do Hangouta” i postępować wg instrukcji pojawiających się na ekranie.

 

UWAGA! Do poprawnego działania wymagana jest instalacja darmowej wtyczki od Google.

 

Więcej informacji o Google Hangouts można znaleźć w Pomocy Google.

 

 

Łączenie strony Google+ z YouTube

Jeśli posiadamy kanał na serwisie YouTube, możemy go połączyć z naszą stroną Google+. Dzięki temu nasze filmy będą się wyświetlać w specjalnej zakładce na stronie Google+, co może dodatkowo zwiększyć jej atrakcyjność dla odbiorców.

 

 

Wirtualny spacer

Dla hoteli, restauracji, ale także innych firm bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem, które może zachęcić Klientów do wizyty, jest wycieczka 360º. Rekomendowany przez Google fotograf zrobi zdjęcia wnętrz, które następnie zostaną złożone w wycieczkę po Twojej firmie. Rozwiązanie to jest podobne do techniki stosowanej w Street View.

 

Źródło: Google Business View


 

Ograniczenia wiekowe i geograficzne

Dla niektórych branż przydatną funkcją jest ograniczenie wyświetlania wpisów na stronie Google+ i innych treści do wybranej grupy wiekowej oraz geograficznej. W różnych krajach obowiązują odmienne regulacje dotyczące promowania niektórych produktów, czy też wyświetlania materiałów danej grupie wiekowej, stąd jest to opcja szczególnie przydatna dla firm planujących promocję na szerszą skalę.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

 

Menedżerowie wpisów

Google zadbało o to, aby nie trzeba było udostępniać loginu i hasła do swojego konta wszystkim osobom, które są wyznaczone do dbania o wizerunek firmy w Google+, Mapach Google i wyszukiwarce. Wystarczy dodać menedżerów danego wpisu.

 

Przydatnym rozwiązaniem jest też możliwość przeniesienia własności danej strony na jednego z obecnych menedżerów.

 

 

Podsumowanie

Panel Moja Firma to podstawowe narzędzie dla każdej firmy, dbającej o swoją obecność w Google. Powyżej przedstawiliśmy najważniejsze rozwiązania, z którymi warto się zapoznać i wykorzystywać w swojej codziennej pracy nad budową wizerunku w Internecie.

 

Zachęcamy do zapoznania się z dodatkowymi materiałami związanymi z Google Moja Firma, znajdującymi się na naszym blogu firmowym:

 

Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ

 

Mamy nadzieję, że to kompendium wiedzy o Google Moja Firma pozwoli Państwu postawić pierwsze kroki w tej usłudze i lepiej poznać pełnię jej możliwości.

 

 


 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55