Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 12.05.2016

Etykiety w Mapach Google

Zalogowani użytkownicy Map Google zyskali możliwość spersonalizowania tej sztandarowej usługi giganta z Mountain View. Dzięki dodanym dziś do Map prywatnym etykietom każda osoba posiadająca konto Google może oznaczać miejsca jako prywatne, a co za tym idzie szybciej wyszukiwać ulubione firmy i miejsca. Dzięki możliwości etykietowania często odwiedzanych, czy też interesujących nas miejsc możemy także szybciej wyznaczać trasy, czy też sprawdzać dane zawarte w wizytówkach firm.

Jak dodać prywatną etykietę?

Przede wszystkim należy zalogować się na swoje konto Google. Następnie wystarczy wyszukać firmę lub miejsce, któremu chcemy przypiąć etykietę, i kliknąć „Dodaj etykietę”.

 

Źródło: Mapy Google

 

Źródło: Mapy Google

 

Kolejnym krokiem jest nadanie nazwy etykiecie i kliknięcie „Dodaj etykietę”.

 

Źródło: Mapy Google

 

Tym samym po raz pierwszy oznaczyliśmy miejsce jako prywatne! Czyż nie jest to banalnie proste?

Co daje mi oznaczanie miejsc etykietami?

Tworząc listę prywatnych etykiet ułatwiamy sobie korzystanie z Map Google. Już nie musimy wpisywać pełnych nazw, a czasem nawet adresów naszych ulubionych lokali, czy firm. Teraz wystarczy pamiętać nazwę przypisanych im etykiet (które w każdej chwili możemy dowolnie edytować!).

 

Źródło: Mapy Google

 

Ustawiając etykiety o tej samej nazwie dla różnych firm, zyskujemy spis ulubionych miejsc. Szukając np. restauracji, w której moglibyśmy zjeść obiad z przyjaciółmi, wystarczy wpisać nazwę etykiet, którą ustawialiśmy w przypadku tego typu miejsc, a w podpowiedziach zobaczymy całą listę naszych ulubionych lub poleconych nam lokali. Teraz tylko pozostaje dokonać wyboru, gdzie dziś koniec końców zjemy.

 

Źródło: Mapy Google

 

 

Oznaczając na Mapach Google swoje ulubione i często odwiedzane miejsca, zyskujemy na czasie oraz wygodzie (szczególnie w przypadku korzystania z Map na smartfonach) przy wyznaczaniu tras. Dzięki etykietom znów nie musimy wpisywać pełnych danych miejsc, z których chcemy wyruszyć, jak i do których mamy zamiar dotrzeć. Jeśli jedno z nich (lub też oba) oznaczyliśmy jako prywatne, wystarczy wpisać nazwę etykiety i wybrać miejsce z podpowiedzi.

 

Źródło: Mapy Google

 

Jak zarządzać etykietami?

Wiemy już, jak oznaczać nowe miejsca jako prywatne. Jak jednak edytować lub usuwać etykiety?

Jedną z możliwości jest odnalezienie miejsca na Mapach. Wpisujemy więc nazwę etykiety, którą chcemy edytować i wybieramy z podpowiedzi odpowiednie miejsce. Później wystarczy kliknąć „Edytuj etykietę”.

 

Źródło: Mapy Google

 

W nowo otwartym okienku możemy zmienić nazwę etykiety lub też ją usunąć z naszej listy.

 

Źródło: Mapy Google

 

Utworzonymi przez nas etykietami możemy zarządzać także z poziomu „Twoich miejsc”, gdzie znajdziemy wszystkie oznaczone przez nas firmy i lokalizacje. Aby się tam dostać, należy wejść na Mapy Google, zalogować się na swoje konto Google (o ile już nie jesteśmy na nie zalogowani), otworzyć menu i wybrać „Twoje miejsca”.

 

Źródło: Mapy Google

 

Z poziomu „Twoich miejsc”, w zakładce „Oznaczone” możemy otwierać wizytówki oznaczonych przez nas miejsc, gdzie będziemy mogli dokonać edycji etykiety, a także usuwać z listy niechciane pozycje.

 

Źródło: Mapy Google

 

 

Jak widzisz personalizacja Map Google jest niezwykle prosta. Wystarczy kilka kliknięć, a na Mapach możesz mieć oznaczone wszystkie lokale, firmy i miejsca w mieście, które lubisz bądź często odwiedzasz. Nie zwlekaj! Dopasuj Mapy Google pod siebie i Twój styl życia!

Źródła: Mapy Google, Mapy Google – Pomoc

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55