Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 23.06.2014

Krótki przewodnik po usłudze Google Moja Firma

Od kilku miesięcy obserwowaliśmy nieustanne zmiany w usłudze Miejsca Google. W początkowym etapie zaktualizowano panel zarządzania swoim wpisem na łatwiejszy w obsłudze i przyjazny dla mniej zaawansowanego użytkownika. Kolejnym krokiem było połączenie tworzonego wpisu z profilem firmy w Google+. Obecnie uruchomiona została usługa Moja Firma, która pozwala z poziomu prostego panelu kompleksowo zarządzać swoją firmą w usługach Google: Mapach Google, Google+ oraz wyszukiwarce.

Ale najpierw – stwórzmy profil

 

Rejestracja firmy jest w pełni darmowa i wymaga podania tylko kilku podstawowych informacji:

•    nazwy firmy, •    dokładnego adresu siedziby (ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy i miasto), •    kategorii działalności.

Następnie, jeśli nie mamy jeszcze stworzonego konta Google+, zostaniemy poproszeni o podanie numeru telefonu. Otrzymamy na niego wiadomość sms lub nawiązane zostanie połączenie głosowe, podczas którego otrzymamy kod weryfikacyjny. Po jego wprowadzeniu cieszymy się swoim własnym profilem w usłudze Google+.

Mapy Google

 

Kolejnym krokiem jest wysyłka kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, który z kolei jest niezbędny do zweryfikowania wpisu firmy w Mapach Google. Adresem wysyłki jest podany wcześniej adres firmy, więc zawsze należy podawać prawidłowe dane. Dodać można również osobę, do której powinna trafić kartka z Google. Powinna ona dotrzeć na podany adres w przeciągu 2-3 tygodni, choć dosyć często zdarzają się opóźnienia.

Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego i wpisaniu go w odpowiednim okienku na swoim koncie możemy cieszyć się zweryfikowanym wpisem w Mapach Google oraz stroną Google+. Co prawda, czasami Google zastrzega sobie kilka dni na weryfikację prawidłowości wprowadzonych danych, natomiast w zdecydowanej większości przypadków wszystkie zmiany widoczne są niemal natychmiastowo.

 

Uzupełnienie profilu: Dane kontaktowe

 

Oprócz edycji nazwy firmy oraz adresu należy uzupełnić przede wszystkim podstawowe informacje kontaktowe, czyli:

  • numer telefonu,
  • adres strony internetowej,
  • adres email,
  • numer faksu.

 

Pozwolą one użytkownikom łatwiej dotrzeć do Państwa firmy i skorzystać z oferty, a dodatkowo mogą zwiększyć ruch na firmowej stronie internetowej.

 

Kategorie i godziny otwarcia

 

Istotne jest, aby ze wszystkich możliwych kategorii wybrać te jak najlepiej dopasowane do rodzaju działalności firmy. Pozwoli to zarówno Google, jak i użytkownikom łatwiej zrozumieć profil Państwa działalności (np. Sklep, Producent etc.).

 

Jeśli prowadzimy również działalność stacjonarną ważne jest też określenie godzin otwarcia firmy. Dzięki temu Klienci szybko będą mogli określić kiedy i  w jakich godzinach będą mogli się z Państwem skontaktować, uzyskać informację o oferowanych produktach i usługach oraz skorzystać z nich lub zakupić wybrany towar.

 

Porada dla firm działających całodobowo – wpisanie godzin otwarcia 00:00-00:00 oraz zaznaczenie wszystkich dni tygodnia spowoduje wyświetlenie informacji o działalności 24/7.

 

 

Opis działalności firmy

 

To okienko jest polem do popisu dla Copywriterów. Zalecane jest możliwie zwięzłe opisanie zakresu działalności i oferty firmy. Nie warto skupiać się na mało istotnych dla potencjalnego Klienta informacjach, czyli np. historii, czy też opisie zespołu pracowników.

Klienci powinni przede wszystkim otrzymać jasną informację dotyczącą Państwa działalności. W większości przypadków informacje „O firmie” nie przekraczają kilkuset znaków, gdyż taka długość jest całkowicie wystarczająca do przekazania podstawowych danych i zainteresowania użytkownika swoją ofertą.

Od kilku miesięcy istnieje też możliwość formatowania wprowadzanego tekstu (czyli dodania np. pogrubień, podkreśleń, wypunktowań, czy też linków), natomiast należy je stosować z umiarem i wyczuciem.

 

Zdjęcia w Mapach i wyszukiwarce

 

Dla podniesienia atrakcyjności wizytówki warto dodać kilka zdjęć swojej firmy (również logo), czy też produktów. Warto zaznaczyć, iż będą one pojawiać się tylko w wyszukiwarce i mapach – zdjęcia logo i tła na stronie Google+ dodaje się z innego poziomu i są sprawą zupełnie odrębną.

 

 

Google+, Mapy Google – czym to się różni?

 

Warto zauważyć, że obecnie różnica pomiędzy stroną Google+ a wpisem w Mapach Google jest praktycznie zatarta. Tworząc wpis w Mapach Google automatycznie tworzy się również strona Google+ powiązana z umieszczonym znacznikiem na mapie. Wszystkie informacje z profilu z zakładki „O stronie” pokrywają się z informacjami umieszczonymi w wizytówce w Mapach Google.

Jedyną różnicą wartą podkreślenia dla przeciętnego użytkownika jest fakt, że zdjęcia umieszczone w panelu edycji Map Google będą wyświetlać się tylko na Mapach i w wynikach wyszukiwania. Z kolei zdjęcia umieszczane w Google+ będą wyświetlane na stronie firmy w usłudze Google+.

Jeśli jednak nie uzupełnimy pola ze zdjęciem w panelu edycji wpisu w Mapach Google, a umieścimy logo w profilu Google+, najprawdopodobniej zostanie ono zaimportowane do wizytówki w firmy w Mapach.

 

Dodatkowe możliwości

 

Na tym właściwie kończą się możliwości edycji wpisu firmy w Mapach Google. Za to w tym miejscu dopiero rozpoczyna się przygoda ze stroną firmy w Google+, którą również warto uzupełnić – przynajmniej wstępnie.

Jak przejść do profilu Google+? Nic prostszego! Najeżdżamy myszką na znacznikw lewym górnym rogu strony, a po rozwinięciu się listy klikamy na „Strona Google+” co powinno przenieść nas na stronę, wyglądającą mniej więcej tak:

 

Zakładka „O stronie” zawiera wszystkie informacje wprowadzone przez nas w panelu Map Google.

Z najprostszych czynności, jakie można wstępnie wykonać, polecane jest dodanie zdjęć, które będą wyświetlać się jako logotyp i tło strony Google+, co mocno zwiększa jego atrakcyjność dla użytkowników.

W przypadku Google+ wymagania dotyczące rozmiaru logotypu są mocno sprecyzowane: 500×500 pikseli, przy czym proporcje, niezależnie od rozmiaru zdjęcia, pozostają bez zmian – zawsze będzie to kwadrat.

Jeśli chodzi o zdjęcie tła, jego minimalny rozmiar wynosi 480×270 pikseli i również proporcje zostają zachowane zawsze, niezależnie od rozmiaru zdjęcia.

Ponadto można dodawać inne zdjęcia, a nawet filmy promujące swoją działalność. Istnieje także możliwość połączenia strony Google+ z kanałem firmy w serwisie YouTube, dzięki czemu umieszczane tam filmy będą widoczne dla użytkowników w kilku miejscach.

Wykorzystanie pełnego potencjału tego serwisu wymaga jednak nieustannej aktywności, tworzenia nowych wpisów i przyciągania uwagi internautów, co wymaga niestety dużej ilości czasu i sporej wiedzy również z zakresu marketingu w Internecie.

Jednak nawet uzupełnienie podstawowych informacji, dodanie loga i tła znacznie podnosi atrakcyjność strony i dobrze promuje działalność firmy. Efekt kilkuminutowej pracy wygląda następująco:

Warto więc poświęcić kilka minut i zadbać o odpowiedni wygląd swojego profilu zarówno w Mapach Google, jak i Google+.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 09.06.2014 Już 12 czerwca rozpoczyna się wielkie święto wszystkich fanów piłki nożnej, ale również reklamodawców - Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Ogromny biznes skupi się przez ten miesiąc na Brazylii, rytmach samby i zielono-żółtej kolorystyce. Od dłuższego czasu jesteśmy przygotowywani na apogeum brazylijskiej gorączki, ponieważ w Internecie pojawiają się ciekawe kampanie reklamowe dużych i małych marek. Każdy chce wyrwać dla siebie chociaż najmniejszy kawałek tortu w kształcie futbolówki. Wybraliśmy więc dla Was kilka reklam i kampanii w sieci, na które warto zwrócić uwagę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 14.07.2010 Na YouTube pojawiły się ciekawe zmiany. Mowa uzupełniającym go serwisie Leanback, który również umożliwia oglądanie treści video, jednak od YouTube różni się sposobem nawigacji, która odbywa się tutaj tylko za pomocą kilku przycisków na klawiaturze. Czym jeszcze wyróżnia się ten nowy serwis? Specjalnie dla Was przygotowaliśmy post, w którym opisujemy wszystkie kwestie, które są warte Waszej uwagi. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 18.06.2009 Użytkownikom wyszukiwarek internetowych z pewnością marzy się urządzenie, które w lot pojmie czego szukają, o co dokładnie pytają i przedstawi odpowiednią odpowiedź. Wyszukiwarka semantyczna nie jest pomysłem nowym, natomiast stopień jej skomplikowania wciąż nie pozwala na stworzenie maszyny, która byłaby w stanie "rozumieć" dokładnie nasze zapytania. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700