Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 08.05.2017

Google Moja Firma – dodaj link do menu swojej restauracji!

Szukając restauracji najwięcej uwagi skupiamy oczywiście na serwowanych w nich daniach. Najpierw staramy się znaleźć lokal oferujący konkretną kuchnię, a następnie sprawdzamy często, co oferuje menu. Decydując się na obiad na mieście chcemy po prostu wiedzieć, czy dana restauracja spełni nasze oczekiwania pod kątem oferowanych dań, a także ich cen. Menu na stronach internetowych jest więc nieodzownym elementem witryn lokali gastronomicznych. Od teraz może być także elementem wizytówki restauracji w Google Moja Firma!

W grudniu 2016r. gigant z Mountain View udostępnił opcję dodawania do wizytówek adresu URL prowadzącego do menu w interfejsie API. Od teraz jest to możliwe bezpośrednio z poziomu panelu usługi Google Moja Firma!

Uzupełniając odpowiednie pole o link do menu naszego lokalu w wizytówce pojawi się dodatkowe pole oznaczone specjalną ikoną.

Źródło: Mapy Google

 

Jak skorzystać z opcji Menu w Google Maps?

 

Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny – restaurację z kuchnią polską, czy np. pizzerię, w panelu usługi Google Moja Firma zobaczysz przy adresie strony internetowej nowe pole. Wystarczy więc, że przekopiujesz tu link prowadzący do menu i zapiszesz zmiany. Po przetworzeniu zmian przez system, użytkownicy Map Google powinni zobaczyć link bezpośrednio w wizytówce.

Atrybut menu można uzupełnić również w arkuszu Excela po zaimportowaniu lokalizacji do pliku.

Źródło: Google Moja Firma

UWAGA! Możliwe jest dodawanie tylko adresów URL. Nie można dodawać plików PDF, z których chętnie korzysta wiele restauracji. Poza tym nie można dodawać kilku linków. Jeśli więc na Twojej stronie internetowej menu podzielone jest na kilka podstron, np. osobna dla dań głównych i osobna dla deserów, musisz wybrać jedną z nich.

 

Menu tylko dla gastronomii?

 

Atrybut menu dostępny jest nie tylko dla restauracji i innych lokali gastronomicznych. Także firmy usługowe mogą dodać do wizytówki dodatkowy link, który będzie prowadził do listy świadczonych usług. Wśród tego typu firm Google wymienia: salony fryzjerskie, salony SPA oraz warsztaty samochodowe. Warto więc sprawdzić, czy i Twojej firmie nie została udostępniona nowa opcja!

 

Pole Zamów w mapach Google

 

Wracając jednak do lokali gastronomicznych warto zwrócić uwagę na fakt, że wyróżnia je teraz nie tylko możliwość dodania linku do menu. Restauratorzy, czy właściciele pizzerii, który korzystają z usług takich portali jak np. pyszne.pl, mogą zauważyć w swojej wizytówce link umożliwiający złożenie zamówienia! Pole „Zamów” pojawia się jednak tylko wtedy, gdy wpis wyświetla się w klasycznych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Wyszukiwarka Google

W wizytówkach wyświetlanych po prawej stronie klasycznych wyników wyszukiwania znajdziemy także informacje, ile czasu należy zarezerwować na wizytę w danym lokalu. Może to wyglądać w następujący sposób:

Źródło: Wyszukiwarka Google

 

Jeszcze więcej korzyści z wyszukiwania restauracji na Mapach Google!

Podsumowując, nowe opcje dedykowane lokalom gastronomicznym promującym się lokalnie z wykorzystaniem usługi Google Moja Firma pozwalają nam teraz jeszcze skuteczniej odnajdywać restauracje odpowiadające naszym wymaganiom. Teraz nie tylko sprawdzimy dokładne położenie lokali, ich numer telefonu, czy stronę www, lecz także szybciej przejdziemy do menu, a nawet na stronę portalu umożliwiającego złożenie zamówienia online  (jeśli restauracja współpracuje z takim). Teraz czekamy już tylko, czy atrybuty dedykowane gastronomii takie jak np. „dostęp do Wi-Fi” lub „Ogródek” będą wyświetlane użytkownikom Map Google.

Źródła: Blumenthals, Pomoc Google Moja Firma – Nowe funkcje w Google Moja Firma, Pomoc Google Moja Firma – Tworzenie arkusza przesyłania zbiorczego, Pomoc Google Moja Firma – Wskazówki  na temat umieszczania informacji o firmie w Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55