Ikona 02:45 min Ikona 22.06.2010

Reklama AdWords broni się sama. Wciąż dodawane usprawnienia w interfejsie AdWords czynią tę formę reklamy najbardziej rozwojową i nowoczesną wśród dostępnych w sieci. Właściwie w każdym tygodniu na koncie kampanii pojawiają się nowe elementy umożliwiające lepsze zarządzanie akcją promocyjną produktów, usług i marek. Co zatem nowego w AdWords?

 

Rozszerzenia reklam

 

Wspominałem już o możliwości dodania dodatkowych wersów do reklam. Obok dwóch linijek tekstu możemy dodać do linku dane adresowe: dokładną nazwę firmy, numer telefonu, kod pocztowy czy adres e-mail. Nowe usprawnienie jest szczególnie przydatne, gdy promujemy firmę mającą więcej niż jeden punkt obsługi klienta. Jeśli zatem filie reklamowanego przedsiębiorstwa znajdują się w kilku miastach – w Ustawieniach kampanii umieszczamy adresy tych punktów, po czym internautom wyszukującym dany produkt czy usługę, pokazuje się link z adresem najbliższego punktu. Zatem inaczej wygląda poszerzona reklama w Poznaniu, inaczej w Warszawie, a jeszcze inaczej w Krakowie. Po pojawieniu się reklamy możemy – bez narażenia na koszty – kliknąć w rozszerzenie reklamy i ukaże nam się mapa, przez którą znajdziemy drogę dojazdu: od miejsca naszego pobytu do reklamowego punktu firmy. Co ważne: pełne rozszerzenie reklamy widoczne jest, gdy linki trafiają ponad naturalne wyniki wyszukiwania, na tzw. żółte tło – nagrodę od Google przyznawaną za dobrze prowadzoną kampanię. W innym razie – gdy reklama jest niżej w rankingu – rozszerzenie jest skromniejsze i składa się z tylko z adresu, i to często niepełnego. Nowych rozszerzeń adresowych można dodać do kampanii aż dziewięć.

 

Porównanie z konkurencją

 

Na razie to usprawnienie dostępne jest w USA, ale już niedługo pojawi się również na naszych kontach. W zakładce: Możliwości pojawił się nowy element, w którym będziemy mogli porównywać wyniki naszej kampanii z konkurencją. Oczywiście anonimowo. Dzięki nowej opcji sprawdzimy jakie osiągamy wyniki na tle konkurencji pod kątem czterech wskaźników: – wyświetleń – kliknięć – wskaźnika klikalności CTR – średniej pozycji reklamy.

 

Nie reklamować po przewinięciu

 

Prowadząc kampanię w sieciach partnerskich dostępne są dwie opcje kierowania reklam: kierowanie kontekstowe, kiedy to Google dobiera strony docelowe pod kątem treści promowanej witryny, i kierowanie na wybrane miejsca docelowe, kiedy to sami dobieramy strony, wedle uznania, potrzeb i możliwości. Dzięki narzędziu Wykluczenia nie tylko wyeliminujemy strony, które w naszym odczuciu nie przyniosą nam zakładanych efektów, ale również – poprzez wykluczenie stron w kierowaniu kontekstowym – możemy wyłączyć z kampanii kategorie stron, które nasze reklamy przenoszą na dół strony. Poprzez wykluczenie ogólnej kategorii: „część ekranu widoczna po przewinięciu” unikniemy sytuacji, w której nasze reklamy lądują poniżej wzroku, a ich znalezienie wymaga od nas (i potencjalnie zainteresowanych klientów) poszukiwań. A jak wiadomo: w Internecie się wyszukuje a nie poszukuje. O kolejnych nowościach w AdWords i testach usprawnień następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama w wyszukiwarce grafiki Google Ikona 01:55 min 05.08.2010 Baza grafik wyszukiwarki Google stale rośnie - obecnie znajduje się w niej blisko 10 miliardów zdjęć. Nic więc dziwnego, że jest rozbudowywana o nowe elementy, takie jak katalogowanie grafik, sposób ich wyświetlania czy też bardziej intuicyjne wyszukiwanie. Jednak Google szykuje jeszcze jedną zmianę - możliwość wykorzystania reklamy właśnie w wyszukiwarce obrazów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Raporty w AdWords na nowo Ikona 02:40 min 01.09.2010 Prowadząc kampanię AdWords warto - a wręcz trzeba - być na bieżąco ze wszelkimi aktualizacjami mającymi miejsce w panelu obsługi. Aktualnie mamy do czynienia ze zmianą miejsca, w którym umieszczone są wszelkie statystyki i raporty związane z kampanią. Sprawdź gdzie obecnie znajdziesz wszystkie raporty oraz inne kluczowe dane, związane reklamami AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CPC vs. CPM Ikona 03:05 min 18.05.2010 System AdWords dla oceny, który z dwóch linków sponsorowanych rozliczanych poprzez CPC i CPM zajmie miejsce reklamowe, wykorzystuje tzw. efektywny CPM – eCPM. Na straży licytacji miejsc w witrynach Google i na stronach docelowych wyliczanych w postaci eCPM stoi Weryfikator Cen systemu AdWords. Monitorując cały proces, obniża realne ceny za 1000 wyświetleń i jedno kliknięcie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700