Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 22.06.2010

Co nowego w AdWords?

Reklama AdWords broni się sama. Wciąż dodawane usprawnienia w interfejsie AdWords czynią tę formę reklamy najbardziej rozwojową i nowoczesną wśród dostępnych w sieci. Właściwie w każdym tygodniu na koncie kampanii pojawiają się nowe elementy umożliwiające lepsze zarządzanie akcją promocyjną produktów, usług i marek. Co zatem nowego w AdWords?

 

Rozszerzenia reklam

 

Wspominałem już o możliwości dodania dodatkowych wersów do reklam. Obok dwóch linijek tekstu możemy dodać do linku dane adresowe: dokładną nazwę firmy, numer telefonu, kod pocztowy czy adres e-mail. Nowe usprawnienie jest szczególnie przydatne, gdy promujemy firmę mającą więcej niż jeden punkt obsługi klienta. Jeśli zatem filie reklamowanego przedsiębiorstwa znajdują się w kilku miastach – w Ustawieniach kampanii umieszczamy adresy tych punktów, po czym internautom wyszukującym dany produkt czy usługę, pokazuje się link z adresem najbliższego punktu. Zatem inaczej wygląda poszerzona reklama w Poznaniu, inaczej w Warszawie, a jeszcze inaczej w Krakowie. Po pojawieniu się reklamy możemy – bez narażenia na koszty – kliknąć w rozszerzenie reklamy i ukaże nam się mapa, przez którą znajdziemy drogę dojazdu: od miejsca naszego pobytu do reklamowego punktu firmy. Co ważne: pełne rozszerzenie reklamy widoczne jest, gdy linki trafiają ponad naturalne wyniki wyszukiwania, na tzw. żółte tło – nagrodę od Google przyznawaną za dobrze prowadzoną kampanię. W innym razie – gdy reklama jest niżej w rankingu – rozszerzenie jest skromniejsze i składa się z tylko z adresu, i to często niepełnego. Nowych rozszerzeń adresowych można dodać do kampanii aż dziewięć.

 

Porównanie z konkurencją

 

Na razie to usprawnienie dostępne jest w USA, ale już niedługo pojawi się również na naszych kontach. W zakładce: Możliwości pojawił się nowy element, w którym będziemy mogli porównywać wyniki naszej kampanii z konkurencją. Oczywiście anonimowo. Dzięki nowej opcji sprawdzimy jakie osiągamy wyniki na tle konkurencji pod kątem czterech wskaźników: – wyświetleń – kliknięć – wskaźnika klikalności CTR – średniej pozycji reklamy.

 

Nie reklamować po przewinięciu

 

Prowadząc kampanię w sieciach partnerskich dostępne są dwie opcje kierowania reklam: kierowanie kontekstowe, kiedy to Google dobiera strony docelowe pod kątem treści promowanej witryny, i kierowanie na wybrane miejsca docelowe, kiedy to sami dobieramy strony, wedle uznania, potrzeb i możliwości. Dzięki narzędziu Wykluczenia nie tylko wyeliminujemy strony, które w naszym odczuciu nie przyniosą nam zakładanych efektów, ale również – poprzez wykluczenie stron w kierowaniu kontekstowym – możemy wyłączyć z kampanii kategorie stron, które nasze reklamy przenoszą na dół strony. Poprzez wykluczenie ogólnej kategorii: „część ekranu widoczna po przewinięciu” unikniemy sytuacji, w której nasze reklamy lądują poniżej wzroku, a ich znalezienie wymaga od nas (i potencjalnie zainteresowanych klientów) poszukiwań. A jak wiadomo: w Internecie się wyszukuje a nie poszukuje. O kolejnych nowościach w AdWords i testach usprawnień następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Europejski styl polskiej firmy – Termatrans Ikona 02:20 min Poznańskie Targi INSTALACJE odwiedziło w tym roku kilkadziesiąt tysięcy zainteresowanych. Wśród 537 wystawców warto wskazać na firmę Termatrans Sp. z o.o. Co ją tak wyróżnia? Oferta oparta na urządzeniach o europejskiej renomie - szwedzkiego koncernu SWEP International AB (płytowe lutowane wymienniki ciepła) oraz marki TRANTER. Kolejnym przejawem polityki jakości połączonej ze strategią marketingową stało się podjęcie decyzji o pozycjonowaniu serwisu, który jest ważnym kanałem komunikacyjnym z klientami i kontrahentami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 31.07.2013 Reklama mobilna za swój priorytet uznaje targetowanie - treść przekazu reklamowego powinna docierać jedynie do tych osób, które będą nią zainteresowane. Marketing mobilny jest więc bardziej osobisty, bliższy konkretnemu człowiekowi. Co to zmienia? Przede wszystkim reklama mobilna nie będzie odbierana jako coś niechcianego i natrętnego. Będzie źródłem informacji, dostosowanym do oczekiwań odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 24.06.2014 Radość, smutek, nerwy, euforia - takie emocje zapewne towarzyszą niejednemu z nas podczas oglądania piłkarskich rozgrywek 2014 FIFA World Cup, które odbywają się w Brazylii. A jak mistrzostwa świata "przeżywa" Google? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę wyrażenie "mundial" i przekonać się samemu! Przedstawiamy Mundial 2014 okiem wyszukiwarki Google. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700