Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 13.05.2011

Plik robots.txt do kosza?

W ostatnim czasie grupa aktywistów-programistów z Archive Team nawołuje do pozbycia się pliku robots.txt (istotnego m.in. dla pozycjonowania) ze stron www, określając go tylko jako „szkodę i tymczasowe szaleństwo”.

 

Historia robots.txt

 

Plik robots.txt został stworzony przez Martina Kojstera w czasach, gdy Internet w postaci sieci tekstowej Gophera zaczął zastępować World Wide Web. Innowacyjna jak na tamte czasy technologia powodowała obciążenie serwerów do granic możliwości, dlatego konieczne było stworzenie narzędzia pozwalającego administratorom ograniczenie dostępu do zasobu witryny internetowej innym maszynom i automatycznym procesom, żeby nie „spalić” serwera.

 

Robots.txt problematyczny?

 

Według Archive Team ówczesna rola robots.txt to już nuta przeszłości, ponieważ problem ten został już dawno rozwiązany. Obecnie plik robots.txt przynosi więcej kłopotów niż pożytku, m.in. powoduje niechciane modyfikacje, błędne przejścia URL i przede wszystkim utratę historycznie ważnych dla witryny danych.

Na obronę robots.txt pozostaje powstrzymywanie botów przed aktywacją niepożądanych automatycznych procesów.

Nasuwa się pytanie, co jeśli nawoływania „krzykaczy” z Archive Team znajdą posłuch w szerszym kręgu webmasterów? Jaki wpływ będzie miało powszechne pozbycie się plików robots.txt na indeksację oraz na technikę pozycjonowania stron internetowych?

Na razie nic nie zapowiada wielkiej rewolucji, pozycjonowanie ma się dobrze – pozostaje więc cierpliwie czekać na rozwój wydarzeń.

źródło: Webhosting
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 29.01.2010 Nie od dziś wiadomo, że duplikaty zdecydowanie nie sprzyjają pozycjonowaniu. Oczywiście najskuteczniejszym sposobem na ich usunięcie, jest stworzenie zupełnie nowych, unikalnych treści. Nie zawsze jednak jest to możliwe! Jak w takim razie radzić sobie w takich sytuacjach? Z pomocą przychodzi specjalny znacznik rel="canonical". Wyjaśniamy jak z niego korzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

W świecie zakazów i ograniczeń reklamy – czyli pozycjonowanie pełne wyzwań Ikona 05:30 min 09.11.2021 Lekarze, prawnicy, producenci suplementów diety, farmaceuci, weterynarze, właściciele sklepów z alkoholem czy wyrobami tytoniowymi – co ich łączy? Otóż, są to przedstawiciele branż objętych ograniczeniami, a nawet zakazem reklamy. Czy to oznacza, że nie mają szans na promocję swojej działalności w sieci? I co z pozycjonowaniem w takich przypadkach? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700