Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 16.05.2011

Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki – raport BCG dla Google

Wg Boston Consulting Group blisko 60% polskich gospodarstw domowych oraz prawie wszystkie przedsiębiorstwa posiadają dostęp do Internetu. Już dziś polska gospodarka internetowa jest warta 35,7 mld zł. Stanowi to 2,7% Produktu Krajowego Brutto Polski, czyli więcej niż warte jest dzisiaj górnictwo, które odpowiada za ok. 2% PKB.

 

Źródło: „Polska Internetowa”

W porównaniu z rynkiem Wielkiej Brytanii, gdzie branża internetowa generuje 7,6% PKB, czy Szwecji, gdzie gospodarka internetowa warta jest 6,6% PKB, niestety nadal wypadamy słabo. Pocieszające jest, że Polska wyprzedza pod tym względem Hiszpanię (2,2% PKB) i Włochy (1,9%).

Źródło: „Polska Internetowa”

Google wraz z BCG prognozuje, że co roku gospodarka internetowa będzie rosła w tempie 14%, czyli dwukrotnie szybciej niż PKB. W 2015 r. osiągnie wartość 92 mld zł, czyli 4,1% PKB. Nie jest niespodzianką, że napędzają ją głównie konsumenci, którzy bardzo chętnie dokonują zakupów w Internecie. Poprzedzają je wyszukiwaniem opinii, porównują ceny produktów i usług oraz finalizują transakcje, bardzo często korzystając z płatności internetowych. Handel w sieci stanowi 2,9% handlu detalicznego i stale rośnie, głównie dzięki oszczędnościom, które w przypadku zakupów w Internecie sięgają średnio do 15% nawet przy uwzględnieniu kosztów przesyłki.

Wg raportu, Polacy to bardzo aktywni konsumenci, którzy spędzają w Internecie 14,5 godziny, czyli o 0,5 godziny więcej niż przed telewizorem. Wartym uwagi jest fakt, że pod kątem liczba zapytań w wyszukiwarce na Internautę osiągnęliśmy zaszczytne 1. miejsce w Europie (comScore.com, 2010) oraz 2. miejsce na świecie pod względem liczby haseł w Wikipedii na osobę władającą danym językiem.

Niestety w porównaniu z konsumentami polskie firmy nie wypadają zadowalająca w raporcie. Nadal tylko 51% z nich intensywnie wykorzystuje Internet (w porównaniu z 70% w Europie). Małe i średnie przedsiębiorstwa, które aktywnie wykorzystują narzędzia internetowe szybciej zwiększają przychody i zatrudnienie oraz mają większy zasięg działania.

Do tych nadal nieobecnych w Internecie kierowany jest Projekt Internetowa Rewolucja organizowany przez Google, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, który skutecznie wspiera nasza firma. Dzięki zaangażowaniu naszych certyfikowanych specjalistów Google AdWords i doradców klienta zachęciliśmy do marketingowej aktywności w Sieci największą liczbę polskich przedsiębiorców – co dało nam Nagrodę Złotą w Internetowej Rewolucji, a naszym klientom – pewność współpracy ze skuteczną firmą.

Polska Gospodarka Internetowa ma olbrzymi potencjał, choć jej udział w gospodarce naszego kraju jest jeszcze stosunkowo niewielki. Wg BCG wydatki polskich firm na inwestycje związane z Internetem będą rosły w tempie 9% rocznie. Znaczna ich część zostanie przeznaczona na skuteczny i efektywny marketing internetowy poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, kampanie poprzez linki sponsorowane  oraz reklamę kontekstową.

Treść raportu można pobrać ze strony „Polski Internetowej”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak przygotować się do zmiany strony pod kątem SEO? Ikona 5:55 min 19.01.2023 Zmiana strony internetowej co kilka lat to normalna praktyka w wielu firmach. Często spotykam się z obawami, że spowoduje ona utratę efektów pozycjonowania. Są one całkowicie niepotrzebne. Dobrze przygotowana „przesiadka” na nową stronę pozwoli Ci na zachowanie dotychczasowych efektów. Trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych z punktu widzenia SEO aspektach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 16.10.2017 Kiedy chodzisz po galerii handlowej, możesz łatwo zauważyć, jak bardzo konkurencyjne marki walczą o Twoje zainteresowanie. Najczęściej dzieje się to poprzez próby wyróżnienia danej oferty na tle pozostałych. Podobnie jest w internecie, tylko techniki zwracania uwagi użytkownika są nieco inne. Jak więc stworzyć treść na swojej witrynie, aby przyciągnęła ona uwagę potencjalnych klientów i skłoniła ich do skorzystania z Twojej oferty? Czytaj więcej
Branża sezonowa, efekty cały rok – studium współpracy z firmą ALJOT Ikona 04:50 min We współpracy z firmą Aljot zależało nam na zagwarantowaniu przede wszystkim jak najlepszych rezultatów w sezonie. Jednocześnie podjęliśmy działania, dzięki którym wzrosła liczba wyświetleń i kliknięć strony również poza nim. Jaką strategię przyjęliśmy w pozycjonowaniu tej marki? Co sprawdza się w marketingu sezonowym? Zdradzamy kulisy pracy w naszym studium przypadku. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700