Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 16.05.2011

Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki – raport BCG dla Google

Wg Boston Consulting Group blisko 60% polskich gospodarstw domowych oraz prawie wszystkie przedsiębiorstwa posiadają dostęp do Internetu. Już dziś polska gospodarka internetowa jest warta 35,7 mld zł. Stanowi to 2,7% Produktu Krajowego Brutto Polski, czyli więcej niż warte jest dzisiaj górnictwo, które odpowiada za ok. 2% PKB.

 

Źródło: „Polska Internetowa”

W porównaniu z rynkiem Wielkiej Brytanii, gdzie branża internetowa generuje 7,6% PKB, czy Szwecji, gdzie gospodarka internetowa warta jest 6,6% PKB, niestety nadal wypadamy słabo. Pocieszające jest, że Polska wyprzedza pod tym względem Hiszpanię (2,2% PKB) i Włochy (1,9%).

Źródło: „Polska Internetowa”

Google wraz z BCG prognozuje, że co roku gospodarka internetowa będzie rosła w tempie 14%, czyli dwukrotnie szybciej niż PKB. W 2015 r. osiągnie wartość 92 mld zł, czyli 4,1% PKB. Nie jest niespodzianką, że napędzają ją głównie konsumenci, którzy bardzo chętnie dokonują zakupów w Internecie. Poprzedzają je wyszukiwaniem opinii, porównują ceny produktów i usług oraz finalizują transakcje, bardzo często korzystając z płatności internetowych. Handel w sieci stanowi 2,9% handlu detalicznego i stale rośnie, głównie dzięki oszczędnościom, które w przypadku zakupów w Internecie sięgają średnio do 15% nawet przy uwzględnieniu kosztów przesyłki.

Wg raportu, Polacy to bardzo aktywni konsumenci, którzy spędzają w Internecie 14,5 godziny, czyli o 0,5 godziny więcej niż przed telewizorem. Wartym uwagi jest fakt, że pod kątem liczba zapytań w wyszukiwarce na Internautę osiągnęliśmy zaszczytne 1. miejsce w Europie (comScore.com, 2010) oraz 2. miejsce na świecie pod względem liczby haseł w Wikipedii na osobę władającą danym językiem.

Niestety w porównaniu z konsumentami polskie firmy nie wypadają zadowalająca w raporcie. Nadal tylko 51% z nich intensywnie wykorzystuje Internet (w porównaniu z 70% w Europie). Małe i średnie przedsiębiorstwa, które aktywnie wykorzystują narzędzia internetowe szybciej zwiększają przychody i zatrudnienie oraz mają większy zasięg działania.

Do tych nadal nieobecnych w Internecie kierowany jest Projekt Internetowa Rewolucja organizowany przez Google, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, który skutecznie wspiera nasza firma. Dzięki zaangażowaniu naszych certyfikowanych specjalistów Google AdWords i doradców klienta zachęciliśmy do marketingowej aktywności w Sieci największą liczbę polskich przedsiębiorców – co dało nam Nagrodę Złotą w Internetowej Rewolucji, a naszym klientom – pewność współpracy ze skuteczną firmą.

Polska Gospodarka Internetowa ma olbrzymi potencjał, choć jej udział w gospodarce naszego kraju jest jeszcze stosunkowo niewielki. Wg BCG wydatki polskich firm na inwestycje związane z Internetem będą rosły w tempie 9% rocznie. Znaczna ich część zostanie przeznaczona na skuteczny i efektywny marketing internetowy poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, kampanie poprzez linki sponsorowane  oraz reklamę kontekstową.

Treść raportu można pobrać ze strony „Polski Internetowej”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55