Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:30 min Ikona 17.02.2011

Efekty stosowania SWLi w pozycjonowaniu

Niezgodne z wytycznymi Google metody pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, pomimo  krótkotrwałego efektu i negatywnych konsekwencji dla zajmowanego przez witrynę miejsca w wynikach wyszukiwania, stosowane są przez wielu właścicieli stron www. Ostatnią rewelacją okazała się informacja o przyczynach zaskakująco wysokiej pozycji amerykańskiego sklepu JCPenney, opartych w znacznym stopniu na systemie wymiany linków. 

O tym, że wynikami rankingu PageRank można manipulować na kilka sposobów, wie każdy specjalista SEO. Ogólnie wiadome jest także, że tylko niektóre z metod wpływania na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania są dopuszczone przez Google, a te, które naruszają wskazówki dla webmasterów, umożliwiają jedynie uzyskanie krótkotrwałego rezultatu. Okazuje się jednak, że możliwość osiągnięcia wysokich miejsc na listach Google jest dla wielu przedsiębiorców na tyle kusząca, że nie odstraszają ich konsekwencje.

 

JCPenney i przykład nagłego skoku

 

Przykładem takiego pozycjonowania jest opisany niedawno przez dziennikarzy „New York Times`a” przypadek firmy JCPenney, która w ciągu zaledwie kilku godzin znalazła się na szczycie listy wyników wyszukiwania. Sytuacja ta miała miejsce w okresie przedświątecznym, dzięki czemu sklep z odzieżą czerpał olbrzymie korzyści ze sprzedaży swoich produktów. Analizy, przeprowadzone za pomocą Open Site Explorer, wykazały istnienie w sieci dziesiątek tysięcy linków przekierowujących do witryny JCPenney, spośród których zdecydowana większość nie miała żadnego związku z jego ofertą.

Kluczowym momentem w rozwoju wydarzeń okazała się informacja, dostarczona przez właściciela jednego z serwisów linkujących do strony sklepu. Przyznał się on do podejmowania działań w ramach systemu TNX.net, umożliwiającym skupowanie backlinków oraz sprzedaż miejsca reklamowego. Aplikacja TNX pobiera określone linki, które poddawane są pracy robotów wyszukiwarek.

Do strony sklepu odzieżowego prowadziły linki z witryn, za pośrednictwem których można było nabyć m. in. kamery, samochody, płytki łazienkowe i meble hotelowe. Natychmiastowa reakcja Google na działanie SWL spowodowała znaczny i błyskawiczny spadek pozycji sklepu JCPenney w wynikach wyszukiwania, opartego na frazach „samsonite carry on luggage” oraz ” living room furniture”. Dwie godziny wystarczyły, by z 1 miejsca na liście wyników wyszukiwania strona spadła do 71 oraz 68.

 

Komentarz i podsumowanie

 

W komentarzu do tej sprawy Matt Cutts, poinformował, że głównym celem koncernu Google jest integralność rezultatów, a nie stawianie w kłopotliwym położeniu ludzi, dlatego nie zamierza on komentować przypadku JCPenney. Nie oznacza to jednak, że Google nie będzie podejmować zdecydowanych kroków, uniemożliwiających działania SWL w przyszłości i ograniczających pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki.

Obecność setek linków przychodzących do witryny sprawia, że osiąga ona wysokie pozycje na wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu działania takie gwarantują błyskawiczny i jednocześnie bardzo krótkotrwały rezultat – zbyt duża ilość linków, z których większość nie ma nic wspólnego z tematyką strony www, wpływa na znaczący spadek jej miejsca w wynikach wyszukiwania.

Zajmowanie pierwszych miejsc w wynikach Google jest dla wielu właścicieli sklepów internetowych na tyle nęcące, że są oni w stanie podejmować działania niezgodne z wytycznymi Google, gwarantujące generalny wzrost zysków firmy. Warto jednak pamiętać, że techniki pozycjonowania, takie jak, zamieszczanie płatnych linków, które manipulują rankingiem PageRank lub korzystanie z SWL, zapewniają jedynie tymczasowy efekt oraz szybką utratę „sztucznie” osiągniętej pozycji.

Przypadek sklepu JCPenney jest jednym z wielu, który potwierdza nieskuteczność systemu wymiany linków. Każda rzetelna i odpowiedzialna firma pozycjonerska, której zależy na uniknięciu przykrych niespodzianek, opisanych przez dziennikarzy „New York Timesa”, nie będzie stosować metod SWL oraz innych technik SEO niezgodnych z wytycznymi Google.

Źródło artykułu: New York Times

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 13.05.2011 W ostatnim czasie grupa aktywistów-programistów z Archive Team nawołuje do pozbycia się pliku robots.txt ze stron www, określając go tylko jako „szkodę i tymczasowe szaleństwo”. Plik robots.txt został stworzony przez Martina Kojstera w czasach, gdy Internet w postaci sieci tekstowej Gophera zaczął zastępować Word Wide Web. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 14.07.2011 Google dało znak, że na dobre rozpoczęła się bezwzględna wojna ze spamem. Aby pokazać swoją determinację, firma postanowiła usunąć z wyszukiwarki prawie 11.5 miliona domen z końcówką .CO.CC. Niestety – jak to na wojnie – nie obędzie się bez ofiar. Zdecydowany ruch Googla budzi spore kontrowersje, godząc w interesy osób, które pomimo nieprowadzenia nieuczciwych praktyk pozycjonerskich posiadały witryny w tej domenie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 03.02.2011 Numerowanie wyników wyszukiwania jest możliwe dzięki dodatkom do internetowch przeglądarek.  Cieszą się one rosnącą popularnością ze względu na liczne udogodnienia, jakie przynoszą: zwiększenie komfortu poruszania się w sieci dla internautów i większa łatwość monitorowania widoczności serwisu w wynikach przez właścicieli stron. Do wykorzystania jest wiele rodzajów wtyczek, dostępnych w sieci, na przykład Google Ordered List. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700