Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 17.02.2011

Efekty stosowania SWLi w pozycjonowaniu

Niezgodne z wytycznymi Google metody pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, pomimo  krótkotrwałego efektu i negatywnych konsekwencji dla zajmowanego przez witrynę miejsca w wynikach wyszukiwania, stosowane są przez wielu właścicieli stron www. Ostatnią rewelacją okazała się informacja o przyczynach zaskakująco wysokiej pozycji amerykańskiego sklepu JCPenney, opartych w znacznym stopniu na systemie wymiany linków. 

O tym, że wynikami rankingu PageRank można manipulować na kilka sposobów, wie każdy specjalista SEO. Ogólnie wiadome jest także, że tylko niektóre z metod wpływania na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania są dopuszczone przez Google, a te, które naruszają wskazówki dla webmasterów, umożliwiają jedynie uzyskanie krótkotrwałego rezultatu. Okazuje się jednak, że możliwość osiągnięcia wysokich miejsc na listach Google jest dla wielu przedsiębiorców na tyle kusząca, że nie odstraszają ich konsekwencje.

 

JCPenney i przykład nagłego skoku

 

Przykładem takiego pozycjonowania jest opisany niedawno przez dziennikarzy „New York Times`a” przypadek firmy JCPenney, która w ciągu zaledwie kilku godzin znalazła się na szczycie listy wyników wyszukiwania. Sytuacja ta miała miejsce w okresie przedświątecznym, dzięki czemu sklep z odzieżą czerpał olbrzymie korzyści ze sprzedaży swoich produktów. Analizy, przeprowadzone za pomocą Open Site Explorer, wykazały istnienie w sieci dziesiątek tysięcy linków przekierowujących do witryny JCPenney, spośród których zdecydowana większość nie miała żadnego związku z jego ofertą.

Kluczowym momentem w rozwoju wydarzeń okazała się informacja, dostarczona przez właściciela jednego z serwisów linkujących do strony sklepu. Przyznał się on do podejmowania działań w ramach systemu TNX.net, umożliwiającym skupowanie backlinków oraz sprzedaż miejsca reklamowego. Aplikacja TNX pobiera określone linki, które poddawane są pracy robotów wyszukiwarek.

Do strony sklepu odzieżowego prowadziły linki z witryn, za pośrednictwem których można było nabyć m. in. kamery, samochody, płytki łazienkowe i meble hotelowe. Natychmiastowa reakcja Google na działanie SWL spowodowała znaczny i błyskawiczny spadek pozycji sklepu JCPenney w wynikach wyszukiwania, opartego na frazach „samsonite carry on luggage” oraz ” living room furniture”. Dwie godziny wystarczyły, by z 1 miejsca na liście wyników wyszukiwania strona spadła do 71 oraz 68.

 

Komentarz i podsumowanie

 

W komentarzu do tej sprawy Matt Cutts, poinformował, że głównym celem koncernu Google jest integralność rezultatów, a nie stawianie w kłopotliwym położeniu ludzi, dlatego nie zamierza on komentować przypadku JCPenney. Nie oznacza to jednak, że Google nie będzie podejmować zdecydowanych kroków, uniemożliwiających działania SWL w przyszłości i ograniczających pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki.

Obecność setek linków przychodzących do witryny sprawia, że osiąga ona wysokie pozycje na wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu działania takie gwarantują błyskawiczny i jednocześnie bardzo krótkotrwały rezultat – zbyt duża ilość linków, z których większość nie ma nic wspólnego z tematyką strony www, wpływa na znaczący spadek jej miejsca w wynikach wyszukiwania.

Zajmowanie pierwszych miejsc w wynikach Google jest dla wielu właścicieli sklepów internetowych na tyle nęcące, że są oni w stanie podejmować działania niezgodne z wytycznymi Google, gwarantujące generalny wzrost zysków firmy. Warto jednak pamiętać, że techniki pozycjonowania, takie jak, zamieszczanie płatnych linków, które manipulują rankingiem PageRank lub korzystanie z SWL, zapewniają jedynie tymczasowy efekt oraz szybką utratę „sztucznie” osiągniętej pozycji.

Przypadek sklepu JCPenney jest jednym z wielu, który potwierdza nieskuteczność systemu wymiany linków. Każda rzetelna i odpowiedzialna firma pozycjonerska, której zależy na uniknięciu przykrych niespodzianek, opisanych przez dziennikarzy „New York Timesa”, nie będzie stosować metod SWL oraz innych technik SEO niezgodnych z wytycznymi Google.

Źródło artykułu: New York Times

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens? Ikona 04:00 min 10.10.2013 Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:35 min 10.12.2009 Trzeba przyznać, że Google ma rozmach. Wygląd siedzib tego globalnego giganta, już od długiego czasu wzbudza niezmienny zachwyt osób potrafiących docenić nowoczesność i innowacyjne podejście - nawet do kwestii wystroju. Nie inaczej jest w przypadku wrocławskiego biura Google, które bez wątpienia można określić mianem designerskiego i gadżeciarskiego. Czytaj więcej
Lepsza widoczność = więcej zleceń, czyli studium przypadku współpracy z firmą Finnopol Ikona 04:05 min Tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej nadal stanowi jedną z najskuteczniejszych form promocji marki w sieci. Dotyczy to nie tylko dużych firm, ale nawet tych jednoosobowych. Doskonale udowadnia to współpraca z  przedsiębiorstwem Finnopol, które w wyniku naszych działań zyskało i ciągle zyskuje coraz więcej zleceń. W jaki sposób to osiągnęliśmy? Zachęcamy do zapoznania się z case study. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700