Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 17.02.2011

Efekty stosowania SWLi w pozycjonowaniu

Niezgodne z wytycznymi Google metody pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, pomimo  krótkotrwałego efektu i negatywnych konsekwencji dla zajmowanego przez witrynę miejsca w wynikach wyszukiwania, stosowane są przez wielu właścicieli stron www. Ostatnią rewelacją okazała się informacja o przyczynach zaskakująco wysokiej pozycji amerykańskiego sklepu JCPenney, opartych w znacznym stopniu na systemie wymiany linków. 

O tym, że wynikami rankingu PageRank można manipulować na kilka sposobów, wie każdy specjalista SEO. Ogólnie wiadome jest także, że tylko niektóre z metod wpływania na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania są dopuszczone przez Google, a te, które naruszają wskazówki dla webmasterów, umożliwiają jedynie uzyskanie krótkotrwałego rezultatu. Okazuje się jednak, że możliwość osiągnięcia wysokich miejsc na listach Google jest dla wielu przedsiębiorców na tyle kusząca, że nie odstraszają ich konsekwencje.

Przykładem takiego pozycjonowania jest opisany niedawno przez dziennikarzy „New York Times`a” przypadek firmy JCPenney, która w ciągu zaledwie kilku godzin znalazła się na szczycie listy wyników wyszukiwania. Sytuacja ta miała miejsce w okresie przedświątecznym, dzięki czemu sklep z odzieżą czerpał olbrzymie korzyści ze sprzedaży swoich produktów. Analizy, przeprowadzone za pomocą Open Site Explorer, wykazały istnienie w sieci dziesiątek tysięcy linków przekierowujących do witryny JCPenney, spośród których zdecydowana większość nie miała żadnego związku z jego ofertą.

Kluczowym momentem w rozwoju wydarzeń okazała się informacja, dostarczona przez właściciela jednego z serwisów linkujących do strony sklepu. Przyznał się on do podejmowania działań w ramach systemu TNX.net, umożliwiającym skupowanie backlinków oraz sprzedaż miejsca reklamowego. Aplikacja TNX pobiera określone linki, które poddawane są pracy robotów wyszukiwarek.

Do strony sklepu odzieżowego prowadziły linki z witryn, za pośrednictwem których można było nabyć m. in. kamery, samochody, płytki łazienkowe i meble hotelowe. Natychmiastowa reakcja Google na działanie SWL spowodowała znaczny i błyskawiczny spadek pozycji sklepu JCPenney w wynikach wyszukiwania, opartego na frazach „samsonite carry on luggage” oraz ” living room furniture”. Dwie godziny wystarczyły, by z 1 miejsca na liście wyników wyszukiwania strona spadła do 71 oraz 68.

W komentarzu do tej sprawy Matt Cutts, poinformował, że głównym celem koncernu Google jest integralność rezultatów, a nie stawianie w kłopotliwym położeniu ludzi, dlatego nie zamierza on komentować przypadku JCPenney. Nie oznacza to jednak, że Google nie będzie podejmować zdecydowanych kroków, uniemożliwiających działania SWL w przyszłości i ograniczających pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki.

Obecność setek linków przychodzących do witryny sprawia, że osiąga ona wysokie pozycje na wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu działania takie gwarantują błyskawiczny i jednocześnie bardzo krótkotrwały rezultat – zbyt duża ilość linków, z których większość nie ma nic wspólnego z tematyką strony www, wpływa na znaczący spadek jej miejsca w wynikach wyszukiwania.

Zajmowanie pierwszych miejsc w wynikach Google jest dla wielu właścicieli sklepów internetowych na tyle nęcące, że są oni w stanie podejmować działania niezgodne z wytycznymi Google, gwarantujące generalny wzrost zysków firmy. Warto jednak pamiętać, że techniki pozycjonowania, takie jak, zamieszczanie płatnych linków, które manipulują rankingiem PageRank lub korzystanie z SWL, zapewniają jedynie tymczasowy efekt oraz szybką utratę „sztucznie” osiągniętej pozycji.

Przypadek sklepu JCPenney jest jednym z wielu, który potwierdza nieskuteczność systemu wymiany linków. Każda rzetelna i odpowiedzialna firma pozycjonerska, której zależy na uniknięciu przykrych niespodzianek, opisanych przez dziennikarzy „New York Timesa”, nie będzie stosować metod SWL oraz innych technik SEO niezgodnych z wytycznymi Google.

Źródło artykułu: New York Times

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55