Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 23.09.2016

Pingwin 4.0 – aktualizacja algorytmu Google

Rozpoczęta właśnie aktualizacja wprowadza kilka kluczowych zmian w sposobie funkcjonowania algorytmu tak ważnego dla branży SEO:

1. Pingwin 4.0 działa w czasie rzeczywistym

Oznacza to, że jeśli np. za pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi dotknie nas kara algorytmiczna za spamerski profil linkowy, nie będziemy musieli czekać na kolejne odświeżenie aby odzyskać utracone pozycje. Po usunięciu sztucznych linków musimy poczekać aż roboty Google przeindeksują zmiany, po czym w niedługim czasie* powinniśmy zobaczyć poprawę pozycji.

*oczywiście nie wiemy co dokładnie oznacza „w niedługim czasie” – Google tradycyjnie nie sprecyzował tego terminu


2. Pingwin stał się częścią głównego algorytmu Google

Podobnie jak wcześniej Panda, również Pingwin został włączony do głównego algorytmu Google i ponad 200 czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zmiana ta jest ważna dla specjalistów od pozycjonowania, ponieważ…

3. Google nie będzie więcej informował o aktualizacji Pingwina

Czyli jeśli zauważymy spadki pozycji, nie będziemy mieli pewności, że to akurat kara za spamerski profil linkowy. Konieczna będzie wnikliwsza (a więc bardziej czasochłonna) analiza kondycji strony, aby wskazać te elementy, które wymagają poprawy z punktu widzenia pozycjonowania.

4. Pingwin 4.0 ma działać na większym poziomie szczegółowości

Oznacza to, że obniżenie rankingu może nie dotknąć całej strony, ale mniejszych jednostek. Czyli podstron? I tu jest pies pogrzebany – Google z właściwą sobie tajemniczością stwierdził, że większy poziom szczegółowości niekoniecznie dotyczy tylko podstron.


5. Aktualizacja będzie stopniowo wprowadzana na całym świecie, we wszystkich językach

Czyli również w Polsce.

Co robić?

Jak zwykle z Google – zachować spokój. I obserwować swoje wyniki wyszukiwania. Jeśli w najbliższym czasie pojawią się wahania, należy przeanalizować w pierwszej kolejności profil linkowy swojej strony, zwracając uwagę czy nie zawiera on linków sztucznych, łamiących wytyczne Google.

Jednocześnie lepiej nie podejmować gwałtownych ruchów. Algorytm jest na etapie wprowadzania, więc najbliższy okres z punktu widzenia pozycji w wynikach wyszukiwania może być bardzo burzliwy – również dla stron o wzorowym profilu linkowym.

Co więcej, w międzyczasie wciąż działają pozostałe algorytmy i czynniki rankingowe. Przy odrobinie „szczęścia” spadek pozycji może być również wywołany np. jakością strony.

Algorytm Pingwin – najważniejsze informacje

Wprowadzony przez Google po raz pierwszy 24 kwietnia 2012 roku do tej pory doczekał się 6 aktualizacji/odświeżeń. Poprzednia aktualizacja miała miejsce 17 października 2014 roku, a więc niemal 2 lata temu. Obecna wersja oznaczona jest jako Pingwin 4.0.

Zadaniem algorytmu jest „oczyszczanie” wyników wyszukiwania ze spamu – ze szczególnym uwzględnieniem witryn, które mają nienaturalny profil linkowy. Celem Pingwina są więc szczególnie te witryny, które kupują linki, uczestniczą w systemach wymiany linków i wykorzystują inne metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów.

Źródła: Google Webmaster Central Blog; The SEM Post; Search Engine Land 01 i 02

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55