Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
*oczywiście nie wiemy co dokładnie oznacza „w niedługim czasie” – Google tradycyjnie nie sprecyzował tego terminu
Co robić?
Jednocześnie lepiej nie podejmować gwałtownych ruchów. Algorytm jest na etapie wprowadzania, więc najbliższy okres z punktu widzenia pozycji w wynikach wyszukiwania może być bardzo burzliwy – również dla stron o wzorowym profilu linkowym.
Co więcej, w międzyczasie wciąż działają pozostałe algorytmy i czynniki rankingowe. Przy odrobinie „szczęścia” spadek pozycji może być również wywołany np. jakością strony.
Zadaniem algorytmu jest „oczyszczanie” wyników wyszukiwania ze spamu – ze szczególnym uwzględnieniem witryn, które mają nienaturalny profil linkowy. Celem Pingwina są więc szczególnie te witryny, które kupują linki, uczestniczą w systemach wymiany linków i wykorzystują inne metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów.
Źródła: Google Webmaster Central Blog; The SEM Post; Search Engine Land 01 i 02
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: