Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Choć już na początku sierpnia pojawiły się informacje, że Google zamierza wprowadzać strony AMP do głównych wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych – nie określono konkretnej daty pojawienia się tej aktualizacji.
Najwyraźniej jednak coś jest na rzeczy – początek trzeciego tygodnia września to bez dwóch zdań początek nowej jakości w głównych wynikach wyszukiwania wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
To projekt, który relatywnie od niedawna rozwijany jest przez Google – obecnie możemy obserwować jego wdrażanie. Jego założeniem jest znacznie przyśpieszenie działania stron internetowych na urządzeniach mobilnych. AMP (Accelerated Mobile Pages) to nowe rozwiązanie zbudowane na bazie istniejących już technologii, pozwalające na tworzenie stron wyjątkowo lekkostrawnych dla urządzeń przenośnych. Od początku projekt wspierany jest przez takie firmy, jak Twitter, Pinterest, WordPress.com czy LinkedIn. Ostatnio szerokim echem odbiła się wśród użytkowników informacja, że również Ebay przystąpił do testowania AMP.
Na Twitterze już pojawiły się pierwsze zrzuty ekranów pokazujące, jak wyglądają główne wyniki z uwzględnionymi już stronami w wersji AMP. Są dobrze widoczne dzięki charakterystycznemu logo z symbolem błyskawicy.
Źródło: Search Engine Roundtable
Już od lutego tego roku mieliśmy do czynienia z AMP w wynikach wyszukiwania wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
Źródło: Search Engine Roundtable
Strony z AMP wcześniej wyświetlały się jedynie w sekcji Google News i to tylko wtedy, kiedy strony te posiadały oznaczenia danych strukturalnych. Powyższy przykład to karuzela newsów składająca się jedynie ze stron w wersji AMP, podpowiedź z YouTube (bez AMP), a także artykuł z The Verge, który w wersji AMP wyświetla się w głównych wynikach wyszukiwania.
A czy Wy mieliście już okazję przeglądać stronę internetową AMP na swoim telefonie? Czy ta nowa technologia przypadła Wam do gustu?
Google oficjalnie potwierdził wprowadzenie AMP do mobilnych organicznych wyników wyszukiwania.
Źródła: Search Engine Roundtable, Search Engine Roundtable, Search Engine Roundtable
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: