Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 02.06.2008

Partyzantka w wyszukiwarkach… – Google ma sposób na nieuczciwych klikaczy

Walka konkurencyjna bywa mniej lub bardziej uczciwa, zawsze jest jednak zawzięta. Znaleźli się tacy, którzy przeciwko reklamodawcom próbują wykorzystać sposób finansowania kampanii AdWords: chodzi o klikanie w link konkurenta tak często, by szybko wyczerpać założony przez niego budżet. Taki internetowy sabotaż można wykonywać poprzez:
– kliknięcia ręczne – wygląda to tak, iż jakaś konkretna osoba poświęca czas na to, by „wyklikać” Państwa budżet inwestowany w linki (lub zwiększyć przychody właścicieli witryn);
– kliknięcia automatyczne – generowane przez roboty, oszukańcze oprogramowanie.

 

Walka z nieodpowiednimi klikami

 

Pytanie brzmi: czy czyjeś działania nakierowane na wyczerpania potencjału linku mogą istotnie wpłynąć na efektywność kampanii? Możemy otwarcie mówić o zagrożeniu, ponieważ potrafimy mu przeciwdziałać: Google wypracowało mechanizmy ochronne przeciwko nieuczciwym działaniom „klikaczy”. Przede wszystkim, oryginalne i zastrzeżone oprogramowanie korporacji pozwala na ocenę tego, jakie kliknięcia są niskie jakości, czyli generowane sztucznie. Ochrona polega na automatycznej identyfikacji przez zafałszowanych kliknięć – po ich odfiltrowania można być pewnym, że nie zastaną zarejestrowane w raportach AdWords oraz że nie obciążą konta reklamodawcy. Gdyby tak się stało, budżet kampanii zostaje zwiększony o sumę, którą wyklikali nieuczciwi użytkownicy  lub oszukańcze roboty.

Narzędzia Google w walce ze „złodziejami klików” buszującymi w wyszukiwarkach to przede wszystkim:
– techniki wykrywania i filtrowania: każde kliknięcie reklam AdWords jest sprawdzane m.in. pod kątem adresu IP, godziny kliknięcia, zduplikowania kliknięć. Po analizie eliminuje się podejrzane kliknięcia (na przykład wielokrotne kliknięcia z jednego adresu IP)
– zaawansowane techniki monitorowania: nowatorskie i ściśle tajne. Jedyne, co można zdradzić, to że są nieustannie rozwijane i skuteczne:-)
– praca zespołu Google: każde konto AdWords jest pieczołowicie chronione przez pracownika Google, który zajmuje się danymi dostarczonymi przez analizatory i dba o to, by nieparwidłowe kliknięcia nie obciążały reklamodawcy.

Kogo nie stać na konkurowanie jakością, chwyta się hakerskich metod. Reklamodawcy korzystający z linków nie muszą: efektywność ich kampanii nie jest zagrożona. W końcu: od czego są specjaliści AdWords, jeśli nie od dbania o przebojowość kampanii.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55