Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 16.06.2008

Prognoza trafniejsza niż przewidywanie pogody… narzędzie prognozowania odwiedzin serwisu

Mogłoby się wydawać, że dobór słowa kluczowego to najprostszy aspekt reklamy w wyszukiwarkach – prowadząc firmę, doskonale wiemy, co ją charakteryzuje. Niestety, wcale nie jest powiedziane, że internauta myśli tak, jak przedsiębiorca. Jak nie popełnić pomyłki i właściwie skomponować listę fraz, na które będziemy promować serwis?

 

Narzędzie prognozowania odwiedzin

 

Jest to opcja pozwalająca na oszacowanie ruchu na stronie, generowanego przez wyrażenia kluczowe – jest to zatem jednoznaczne z możliwością oceny kosztów kampanii. Jak to działa?

Wpisujemy słowo kluczowe, które chcemy przebadać pod kątem jego reklamowej zasadności i opłacalności, a narzędzie wyświetla minimalną cenę ofertową (pod każdym słowem kluczowym widnieje kwota, którą trzeba zapłacić, aby móc wyświetlić reklamę), częstotliwość wpisywania go przez internautów, średnią cenę za kliknięcie, koszt dzienny oraz uśrednioną pozycję tego wyrażenia. Sprawdzanie prognoz liczby odwiedzin, szacowana liczba kliknięć/dzień (możliwa dzienna liczba kliknięć reklamy), szacowany koszt/dzień (średnia kwota dziennych wydatków), ilość operacji wyszukiwania (ilość operacji wyszukiwania wybranych słów kluczowych), CPC i prognozowana średnia CPC, aktywność wyrażenia, średnia pozycja, na której może być wyświetlana dana reklama – to parametry, dzięki którym sens całego przedsięwzięcia reklamowego można przedstawić ilościowo. Wykorzystanie narzędzia pozwala ocenić z bardzo wysokim prawdopodobieństwem, czy warto promować się na dane wyrażenie, czy też lepiej spojrzeć na własną firmę z trochę innej perspektywy.

Dostęp do narzędzia mają wszyscy reklamodawcy w kampanii AdWords – poprzez indywidualne konto AdWords albo ze strony Narzędzia na karcie Zarządzanie kampanią. Aby użyć narzędzia poprzez dostęp na własnym koncie należy zalogować się na stronie adwords.google.pl i postępować według procedury.

Dla specjalistów w kampaniach Google Ads narzędzie prognozowania to podstawa sukcesywnego prowadzenia kampanii. Internauci to nie roboty, wpisują wyrażenia zgodnie z własnymi odczuciami i wyobrażeniami, dlatego warto na bieżąco monitorować dynamikę zachowań i kondycję wyrażeń.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55