Ikona 01:55 min Ikona 21.12.2010

Tak, konkurencja, oraz wszyscy „życzliwy” znający mechanizm AdWords wyklikują linki sponsorowane. Przed tym działaniami bardzo trudno się ustrzec. Można np. wykluczyć ip, co do którego istnieje podejrzenie, że ukrywa się za nim nieuczciwy konkurent. Jednak takich wykluczeń można wprowadzić jedynie 20 w koncie, czyli właściwie tyle, co nic.

 

Jak bronić się przed nieuczciwą konkurencją w AdWords?

 

Tak właśnie wygląda sytuacja w AdWords, firmy ze sobą konkurują, nie szczędząc sobie uprzejmości. Zresztą inne formy promocji nie są wolne o tego typu zagrywek, ogłoszenia na słupach są zrywane, reklamy przewieszane i zaklejane.

W AdWords możemy sobie jednak radzić z niechęcią i wrogością mało przychylnych internautów.

Nieprawidłowe kliknięcie to obszar aktywności, w który Google stale inwestuje, rozbudowując algorytmy obronne, tworząc specjalne działy w firmie (ds. jakości), stawiające co rusz nowe zasieki i bufory.

W szerokim skrócie – w ciągu ostatnich lat Google wypracowało złożony kilkustopniowy mechanizm analizy jakości kliknięć. Każde wejście z AdWords jest sprawdzane przez programy wykrywające podwójne kliknięcia, kliknięcia w krótkim czasie z jednego ip, kliknięcia wykonane przez programy czy kliknięcia uboczne, czyli tzw. podwójne kliki w link sponsorowany. Jeśli sprawa jest oczywista, czyli nieprawidłowe kliknięcia należą do tzw. wzorca (Google przez lata wiele się nauczyło), to pieniądze nie są pobierane z konta. Nieprawidłowe kliknięcie nie pisze się w rejestr wydatków.

 

Ochrona przed nieprawidłowymi kliknięciami w AdWords: Twoje narzędzia i wsparcie od Google

 

Jeśli jednak istnieją choćby minimalne podejrzenia, że dane kliknięcie zostało wykonane nieuczciwie, to taki przypadek trafia do specjalistów ds. jakości. Tutaj przeprowadzana jest dokładna analiza zdarzenia i jeśli podejrzenia się potwierdzą, to w ciągu dwóch miesięcy na konto klienta wracają nieuczciwie wyklikane pieniądze. Takie kredyty od Google widać w podsumowaniu płatności na koncie AdWords.

Dodatkowo warto samemu analizować dane o nieprawidłowych kliknięciach. Znaleźć je można w statystykach w zakładce Kampanie. Każdy raport o rosnącej liczbie fałszywych kliknięć powinniśmy traktować poważnie i zgłaszać takie sytuację do Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Analyze Competition Ikona 01:25 min 28.02.2011 Analyze Competition, dostarczający informacji o skuteczności linków sponsorowanych w sieci oraz porównaniu jej do efektów konkurencji, jest jednym z podstawowych narzędzi Google Adwords. Dzięki wprowadzonym przez koncern zmianom, panel ten umożliwia właścicielom witryn osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów promocyjnych i reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

IP i niekontrolowana migracja reklam Ikona 03:20 min 23.03.2011 Nie jest tajemnicą, że linki sponsorowane można kierować na wybrane kraje, województwa, miasta, dzielnice i ulice. Motywacja może być róźna: ograniczenia budżetowe, działalność jedynie lokalna czy świadomość różnic portfela potencjalnych klientów, np. z Polski A i B. Google te ograniczenie traktowało mimo wszystko z pewnym dystansem. Obecnie dystans ten, dzięki nowym metodom kierowania, można wykluczyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak kierować reklamy na strony docelowe? Ikona 02:40 min 30.11.2010 Google udostępni użytkownikom w najbliższych czasie nowe narzędzie AdWords, ułatwiające kierowanie reklam na strony partnerskie. Narzędzie kierowania kontekstowego (Contextual targeting tool), wskaże słowa kluczowe warte zastosowania w kampaniach na stronach z treścią. Ułatwi to rozróżnienie kampanii w wyszukiwarce z tą prowadzoną na stronach partnerskich. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700