Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 21.12.2010

Nieprawidłowe kliknięcia w AdWords

Tak, konkurencja, oraz wszyscy „życzliwy” znający mechanizm AdWords wyklikują linki sponsorowane. Przed tym działaniami bardzo trudno się ustrzec. Można np. wykluczyć ip, co do którego istnieje podejrzenie, że ukrywa się za nim nieuczciwy konkurent. Jednak takich wykluczeń można wprowadzić jedynie 20 w koncie, czyli właściwie tyle, co nic.

Tak właśnie wygląda sytuacja w AdWords, firmy ze sobą konkurują, nie szczędząc sobie uprzejmości. Zresztą inne formy promocji nie są wolne o tego typu zagrywek, ogłoszenia na słupach są zrywane, reklamy przewieszane i zaklejane.

W AdWords możemy sobie jednak radzić z niechęcią i wrogością mało przychylnych internautów.

Nieprawidłowe kliknięcie to obszar aktywności, w który Google stale inwestuje, rozbudowując algorytmy obronne, tworząc specjalne działy w firmie (ds. jakości), stawiające co rusz nowe zasieki i bufory.

W szerokim skrócie – w ciągu ostatnich lat Google wypracowało złożony kilkustopniowy mechanizm analizy jakości kliknięć. Każde wejście z AdWords jest sprawdzane przez programy wykrywające podwójne kliknięcia, kliknięcia w krótkim czasie z jednego ip, kliknięcia wykonane przez programy czy kliknięcia uboczne, czyli tzw. podwójne kliki w link sponsorowany. Jeśli sprawa jest oczywista, czyli nieprawidłowe kliknięcia należą do tzw. wzorca (Google przez lata wiele się nauczyło), to pieniądze nie są pobierane z konta. Nieprawidłowe kliknięcie nie pisze się w rejestr wydatków.

Jeśli jednak istnieją choćby minimalne podejrzenia, że dane kliknięcie zostało wykonane nieuczciwie, to taki przypadek trafia do specjalistów ds. jakości. Tutaj przeprowadzana jest dokładna analiza zdarzenia i jeśli podejrzenia się potwierdzą, to w ciągu dwóch miesięcy na konto klienta wracają nieuczciwie wyklikane pieniądze. Takie kredyty od Google widać w podsumowaniu płatności na koncie AdWords.

Dodatkowo warto samemu analizować dane o nieprawidłowych kliknięciach. Znaleźć je można w statystykach w zakładce Kampanie. Każdy raport o rosnącej liczbie fałszywych kliknięć powinniśmy traktować poważnie i zgłaszać takie sytuację do Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55