Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 21.12.2010

Nieprawidłowe kliknięcia w AdWords

Tak, konkurencja, oraz wszyscy „życzliwy” znający mechanizm AdWords wyklikują linki sponsorowane. Przed tym działaniami bardzo trudno się ustrzec. Można np. wykluczyć ip, co do którego istnieje podejrzenie, że ukrywa się za nim nieuczciwy konkurent. Jednak takich wykluczeń można wprowadzić jedynie 20 w koncie, czyli właściwie tyle, co nic.

 

Jak bronić się przed nieuczciwą konkurencją w AdWords?

 

Tak właśnie wygląda sytuacja w AdWords, firmy ze sobą konkurują, nie szczędząc sobie uprzejmości. Zresztą inne formy promocji nie są wolne o tego typu zagrywek, ogłoszenia na słupach są zrywane, reklamy przewieszane i zaklejane.

W AdWords możemy sobie jednak radzić z niechęcią i wrogością mało przychylnych internautów.

Nieprawidłowe kliknięcie to obszar aktywności, w który Google stale inwestuje, rozbudowując algorytmy obronne, tworząc specjalne działy w firmie (ds. jakości), stawiające co rusz nowe zasieki i bufory.

W szerokim skrócie – w ciągu ostatnich lat Google wypracowało złożony kilkustopniowy mechanizm analizy jakości kliknięć. Każde wejście z AdWords jest sprawdzane przez programy wykrywające podwójne kliknięcia, kliknięcia w krótkim czasie z jednego ip, kliknięcia wykonane przez programy czy kliknięcia uboczne, czyli tzw. podwójne kliki w link sponsorowany. Jeśli sprawa jest oczywista, czyli nieprawidłowe kliknięcia należą do tzw. wzorca (Google przez lata wiele się nauczyło), to pieniądze nie są pobierane z konta. Nieprawidłowe kliknięcie nie pisze się w rejestr wydatków.

 

Ochrona przed nieprawidłowymi kliknięciami w AdWords: Twoje narzędzia i wsparcie od Google

 

Jeśli jednak istnieją choćby minimalne podejrzenia, że dane kliknięcie zostało wykonane nieuczciwie, to taki przypadek trafia do specjalistów ds. jakości. Tutaj przeprowadzana jest dokładna analiza zdarzenia i jeśli podejrzenia się potwierdzą, to w ciągu dwóch miesięcy na konto klienta wracają nieuczciwie wyklikane pieniądze. Takie kredyty od Google widać w podsumowaniu płatności na koncie AdWords.

Dodatkowo warto samemu analizować dane o nieprawidłowych kliknięciach. Znaleźć je można w statystykach w zakładce Kampanie. Każdy raport o rosnącej liczbie fałszywych kliknięć powinniśmy traktować poważnie i zgłaszać takie sytuację do Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:35 min 10.10.2018 Aby zadowolić dzisiejszego klienta, trzeba chcieć - i umieć! - służyć mu pomocą. Można to zrobić jedynie wtedy, gdy dobrze zna się jego potrzeby i sposób myślenia, a ten objawia się bardzo wyraźnie w wyszukiwarkach. Czy dzisiejsi konsumenci naprawdę oczekują czytania w myślach, dlaczego Twoja strona nie powinna być dla nich jak trampolina i jak dobrze służyć im pomocą? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 17.04.2013 Manager nieaktywnych kont to nowa usługa Google pozwalająca na usunięcie konta Google po Twojej śmierci, z takich serwisów jak: Google+, Blogger, Google Drive, Gmail, Picasa, Google Voice i YouTube. Google pozwala skorzystać z dwóch opcji: możemy zadecydować czy nieużywane konto ma zostać bezpowrotnie usunięte a dane wymazane lub możemy przekazać zgromadzone przez nas dane komuś innemu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zmiana domeny – jak zmienić domenę i nie stracić na SEO? Ikona 6:40 min 28.02.2023 Zmiana domeny internetowej w kontekście pozycjonowania to bardzo duże zagrożenie. Źle zaplanowany i przeprowadzony proces może przekreślić dotychczasowe działania na rzecz wzmocnienie widoczności strony w wyszukiwarce. Jak uchronić się przed negatywnymi skutkami zmiany domeny? Jak ochronić SEO na stronie i przeprowadzić prawidłowo migrację? O tym przeczytasz w tekście. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700