Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:20 min Ikona 23.03.2011

IP i niekontrolowana migracja reklam

Reklama AdWords kierowana na Poznań, wyświetlana w Warszawie? Tak, jest to możliwe. Poza kierowaniem reklam wedle klucza zasugerowanej lokalizacji, Google analizuje semantykę wpisu internauty i wyświetla reklamy także z innych obszarów. Jest w tej metodzie pewien sens – internauta planuje zmianę zamieszkania lub inwestycję i szuka nieruchomości w innym mieście, np. jest w Warszawie i wpisuje do Google: „nieruchomości Gdańsk”. Dlaczego poprzez zastosowanie blokad w ustawieniach kampanii odbierać użytkownikowi szansę przeglądania reklam z Gdańska i okolic? Internauci szukają przecież w różny sposób, za każdym razem indywidualnie – reklamy najlepiej dopasowane do zapytania powinny się im wyświetlać. Jeśli takie właśnie – w naszym przykładzie – znajdują się w Gdańsku i okolicach, to ma to logiczne uzasadnienie. Kolejnych egzemplifikacji nie musimy szukać daleko, prowadząc kampanie rekrutacyjne w Bydgoszczy, kierujemy wszystkie reklamy na miasto + 40/50 km wokół. Takie ograniczenie nie przeszkadza jednak w wyświetleniu reklam w Poznaniu, wystarczy wpisać odpowiednie zapytanie, np. praca w Bydgoszczy. I reklamy Sunrise System zostaną wyświetlone na dobrych pozycjach rankingu reklam AdWords w Poznaniu, ale także we Wrocławiu czy Białymstoku itd. Wszędzie tam, gdzie przyjdzie do głowy internautom szukać za pomocą Google pracy w Bydgoszczy.

 

IP użytkownika

 

Jeszcze inną kwestią, która rodzi czasami pewne nieporozumienia, jest IP użytkownika. W przypadku mobilnego połączenia z siecią IP użytkownika komputera przenośnego, tableta czy telefonu komórkowego nie jest najczęściej tożsame z lokalizacją internauty. Przy takim połączeniu użytkownik uzyskuje warszawskie IP. Mamy więc taką sytuację, kierowane reklamy na wybrane województwa (nie na mazowieckie) nie są i nie będą wyświetlane internaucie, który znajduje się w określonej w ustawieniach kampanii lokalizacji. Aby wyświetlić reklamy internaucie mobilnemu z danego województwa, musimy włączyć do kampanii Warszawę. Takie zmiany niosą za sobą pewne niekorzystne konsekwencje, reklamy są również wyświetlane internautom ze stolicy, do których przecież nie chcemy docierać ze swoimi linkami sponsorowanymi.

Powyższe zaskoczenia i nieścisłości Google rozwiązuję w pewnym stopniu wprowadzonymi wczoraj nowymi metodami kierowania i wykluczenia. Opcji jest kilka, każda do wyboru w zakładce ustawienia kampanii. Opiszę dokładnie każdą z tych metod.

 

Metody kierowania reklam:

– kierowanie reklam na podstawie lokalizacji fizycznej lub zamiaru wyszukiwania (Google będzie wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy znajdują się na wybranym obszarze, oraz użytkownikom umieszczającym w zapytaniu wyrażenia odnoszące się do tego obszaru.) Czyli tak jak opisałem powyżej: brana jest pod uwagę lokalizacja reklam + semantyka wpisu użytkownika.

– kierowanie reklam na podstawie lokalizacji fizycznej: sygnały lokalizacyjne z urządzeń (System AdWords będzie wyświetlać reklamy tylko użytkownikom znajdującym się na określonym obszarze. Po wyborze tej opcji nie powinniśmy wprowadzać do kampanii słów kluczowych składających się z nazw sugerujących wyszukiwania spoza obszaru kierowania, będzie to sprzeczne z ustawieniami kierowania kampanii i  może w konsekwencji doprowadzić do niewyświetlania linków sponsorowanych.). Liczy się tylko miejsce lokalizacji użytkownika.

– kierowanie reklam na podstawie zamiaru wyszukiwania: hasła lokalizacji w zapytaniach użytkownika (Reklamy będą pokazywane użytkownikom, którzy umieszczą w zapytaniu wyrażenie bliskie wybranej lokalizacji. Google nie będzie brało pod uwagę fizyczną lokalizację użytkownika.). Słowem liczy się tylko semantyka wpisu.

O wspomnianych wyżej metodach wykluczenia będzie okazja jeszcze napisać. Najważniejsze i warte podkreślenia jest przede wszystkim to, że nowe metody kierowania reklam zdają się rozwiązywać problem migracji reklam poza obszar wpisany w ustawieniach kampanii. Możemy zdecydować czy chcemy wyświetlać reklamy użytkownikom spoza wskazanego obszaru, czy wyłącznie internautom we wskazanych lokalizacjach. Na razie Google nie rozwiązuje problemu warszawskich IP na urządzeniach mobilnych. Oczywiście na razie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55