Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 30.11.2010

Jak kierować reklamy na strony docelowe?

Błędem jest łączenie kampanii w sieci wyszukiwania z kampanią na stronach partnerskich. Google poprzez domyślne ustawienie sugeruje rozpoczęcie promocji równocześnie w witrynach innych niż wyszukiwarka. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ inaczej kierowane są reklamy na Google, inaczej na strony z treścią.

W przypadku kampanii w sieci wyszukiwania Google kieruje reklamy poprzez analizę zapytań internauty. Algorytm AdWords, znajdując w kampaniach odpowiednie wyrażenia, wyświetla reklamy użytkownikom. Zatem wpis do wyszukiwarki frazy „meble kuchenne” przywoła linki sponsorowane z kont mających w swoich zestawie „meble kuchenne” lub frazy kombinowane bliskie wskazanemu wyrażeniu w dopasowaniu luźnym, do wyrażenia bądź w dopasowaniu zmodyfikowanym. Miejsce linków w rankingu reklam zależne jest od wyniku jakości, jak również od stawki zasugerowanej w licytacji.

Inaczej sprawa kierowania linków sponsorowanych ma się w stronach partnerskich. Wynika to przede wszystkim z odmiennej specyfiki mediów, w którym ukazują się tego typu reklamy. W Google się szuka, na stronach partnerskich znajduje. Już tłumaczę na czym to polega. Użytkownik korzystający z wyszukiwarki szuka tam produktów, bo wie, że to dobre miejsce na tego typu działania. Natomiast na stronach partnerskich internauta natrafia „całkiem przypadkiem” na reklamy i jeśli się zainteresuje – kliknie i przejdzie na stronę reklamodawcy.

Jak kierowane są zatem reklamy na strony docelowe? Google również dopasowuje reklamy pod kątem wskazanych fraz kluczowych, jednak robi to nieco inaczej. Jeśli dobierzemy takie same słowa kluczowe, jak w kampanii w sieci wyszukiwania, to najpewniej Google pokieruje reklamy na strony… konkurencji reklamodawcy. A jaki z tego pożytek, chyba łatwo się domyśleć. O wiele korzystniej dobrać jest ogólne wyrażenia kluczowe; kategorie istotne dla działalności promowanej firmy. Tworząc kampanie na stronach partnerskich np. dla firmy produkującej meble, wskażmy takie słowa kluczowe: wystrój wnętrz, projektowanie wnętrz, aranżacje mieszkań itd. Po takim „uzbrojeniu” kampanii reklamy trafią na strony, na których prezentowana jest treść bliska linkom sponsorowanym AdWords.

Przykład: internauta planuje zmianę umeblowania i przegląda różnego rodzaju fora i strony z poradami na temat wnętrz. Poszukujący użytkownik czyta artykuł o nowych aranżacjach kuchni i np. pod tekstem znajduje reklamy, które wcześniej pokierowaliśmy na tę stronę poprzez wskazanie w liście fraz, wyrażenia ogólnego, dajmy na to: „projektowanie kuchni”. Na tym właśnie opiera się cały sens reklamy kontekstowej.

Za kilka dni bądź tygodni Google wprowadzi, na wszystkich kontach, do zestawu narzędzi AdWords nowe udogodnienie, które ułatwi dobieranie słów kluczowych do kampanii na stronach partnerskich. Narzędzie kierowania kontekstowego (Contextual targeting tool) wskaże twórcom kampanii najkorzystniejsze wyrażenia kluczowe oraz wyświetli adresy stron, na które kierowane będą nasze reklamy. Premierowe narzędzie już teraz wydaje się pomocne. Czas pokaże jak bardzo.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55