Ikona 02:40 min Ikona 30.11.2010

Błędem jest łączenie kampanii w sieci wyszukiwania z kampanią na stronach partnerskich. Google poprzez domyślne ustawienie sugeruje rozpoczęcie promocji równocześnie w witrynach innych niż wyszukiwarka. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ inaczej kierowane są reklamy na Google, inaczej na strony z treścią.

 

Dlaczego nie należy łączyć kampanii w sieci wyszukiwania z kampanią na stronach partnerskich w AdWords

 

W przypadku kampanii w sieci wyszukiwania Google kieruje reklamy poprzez analizę zapytań internauty. Algorytm AdWords, znajdując w kampaniach odpowiednie wyrażenia, wyświetla reklamy użytkownikom. Zatem wpis do wyszukiwarki frazy „meble kuchenne” przywoła linki sponsorowane z kont mających w swoich zestawie „meble kuchenne” lub frazy kombinowane bliskie wskazanemu wyrażeniu w dopasowaniu luźnym, do wyrażenia bądź w dopasowaniu zmodyfikowanym. Miejsce linków w rankingu reklam zależne jest od wyniku jakości, jak również od stawki zasugerowanej w licytacji.

Inaczej sprawa kierowania linków sponsorowanych ma się w stronach partnerskich. Wynika to przede wszystkim z odmiennej specyfiki mediów, w którym ukazują się tego typu reklamy. W Google się szuka, na stronach partnerskich znajduje. Już tłumaczę na czym to polega. Użytkownik korzystający z wyszukiwarki szuka tam produktów, bo wie, że to dobre miejsce na tego typu działania. Natomiast na stronach partnerskich internauta natrafia „całkiem przypadkiem” na reklamy i jeśli się zainteresuje – kliknie i przejdzie na stronę reklamodawcy.

 

Różnice w kierowaniu reklam na Google i strony partnerskie w kontekście AdWords.

 

Jak kierowane są zatem reklamy na strony docelowe? Google również dopasowuje reklamy pod kątem wskazanych fraz kluczowych, jednak robi to nieco inaczej. Jeśli dobierzemy takie same słowa kluczowe, jak w kampanii w sieci wyszukiwania, to najpewniej Google pokieruje reklamy na strony… konkurencji reklamodawcy. A jaki z tego pożytek, chyba łatwo się domyśleć. O wiele korzystniej dobrać jest ogólne wyrażenia kluczowe; kategorie istotne dla działalności promowanej firmy. Tworząc kampanie na stronach partnerskich np. dla firmy produkującej meble, wskażmy takie słowa kluczowe: wystrój wnętrz, projektowanie wnętrz, aranżacje mieszkań itd. Po takim „uzbrojeniu” kampanii reklamy trafią na strony, na których prezentowana jest treść bliska linkom sponsorowanym AdWords.

Przykład: internauta planuje zmianę umeblowania i przegląda różnego rodzaju fora i strony z poradami na temat wnętrz. Poszukujący użytkownik czyta artykuł o nowych aranżacjach kuchni i np. pod tekstem znajduje reklamy, które wcześniej pokierowaliśmy na tę stronę poprzez wskazanie w liście fraz, wyrażenia ogólnego, dajmy na to: „projektowanie kuchni”. Na tym właśnie opiera się cały sens reklamy kontekstowej.

Za kilka dni bądź tygodni Google wprowadzi, na wszystkich kontach, do zestawu narzędzi AdWords nowe udogodnienie, które ułatwi dobieranie słów kluczowych do kampanii na stronach partnerskich. Narzędzie kierowania kontekstowego (Contextual targeting tool) wskaże twórcom kampanii najkorzystniejsze wyrażenia kluczowe oraz wyświetli adresy stron, na które kierowane będą nasze reklamy. Premierowe narzędzie już teraz wydaje się pomocne. Czas pokaże jak bardzo.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nieprawidłowe kliknięcia w AdWords Ikona 01:55 min 21.12.2010 Nieprawidłowe kliknięcia są elementem prawie każdej kampanii AdWords. I niestety nie możemy zrobić nic, żeby się ich skutecznie ustrzec. Jednak w trosce o najwyższą jakość kampanii - Google odfiltrowuje setki, tysiące, miliony podejrzanych kliknięć z kont swoich klientów. Wszystko po to, aby reklamodawca był zadowolony, a zysk Google dynamicznie rósł. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Analyze Competition Ikona 01:25 min 28.02.2011 Analyze Competition, dostarczający informacji o skuteczności linków sponsorowanych w sieci oraz porównaniu jej do efektów konkurencji, jest jednym z podstawowych narzędzi Google Adwords. Dzięki wprowadzonym przez koncern zmianom, panel ten umożliwia właścicielom witryn osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów promocyjnych i reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego nie widzę moich reklam? Ikona 03:00 min 09.09.2010 W jaki sposób działają kampanie AdWords? Dlaczego w trakcie ich trwania czasem zdarza się, że reklamy nie są widoczne - mimo tego, że prowadzona kampania jest aktywna? Powodów takiej sytuacji może być kilka. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny niewyświetlania się reklam AdWords, a także możliwe sposoby rozwiązania zaistniałego problemu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700