Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Nie musisz bać się negatywnych komentarzy na temat swojej firmy. Wiem, że brzmię teraz nader optymistycznie, ale za moment pokażę, że zła opinia możesz przynieść Ci wiele dobrego, o ile odpowiednio ją potraktujesz. I nie chodzi tu o próby jej usunięcia lub całkowite zaprzeczenie temu, co znajdzie się w jej treści. Bez względu na to, czy jest to opinia słuszna czy wystawiona przez hejtera, możesz na jej podstawie zbudować dobrą strategię marketingową.
O tym, że opinie wystawiane przez użytkowników sieci są istotne dla pozycjonowania, pisaliśmy już niejednokrotnie: wskazując, w jaki sposób je zdobywać, a także co zrobić, żeby w większości były one pozytywne. I bynajmniej nie zmieniamy tutaj zdania – pozytywne komentarze zostawiane czy to w Google Moja Firma czy pod tekstem na firmowym blogu, są bardzo ważne dla utrzymywania wysokich pozycji w wyszukiwarce i zawsze warto o nie zabiegać.
Nie powinieneś jednak obawiać się obecności negatywnych komentarzy. Oczywiście możesz starać się o ich usunięcie lub zasugerować opiniodawcy, że się myli. Nie jest to jednak wyjście korzystne. Wdawanie się w burzliwe dyskusje i nieprzyjemną wymianę zdań pokaże Cię w naprawdę kiepskim świetle. Zanim więc zaczniesz ciskać gromy w tego, kto napisał o Twojej firmie kilka niemiłych słów zastanów się na chłodno, do czego możesz to wykorzystać.
Zapewne pamiętasz, mniej lub bardziej mgliście, zasadę rządzącą mnożeniem liczb ujemnych. Zgodnie z zasadą (-) x (-) = (+). Proponuję, abyś poniekąd tak właśnie wyobraził sobie krytyczne opinie oraz korzyść, jaką możesz zdobyć czerpiąc z tego, co napisali nieprzychylni Ci klienci. Co zyskujesz dzięki negatywnym opiniom?
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: