Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 12.03.2012

Nagły wzrost ruchu na stronie – jak zabezpieczyć się przed tym niespodziewanym dobrodziejstwem

W jednym z najnowszych wpisów na blogu Google znaleźć można przydatne informacje dotyczące metod przygotowania strony na niespodziewany wzrost liczby odwiedzin.

Niektóre wydarzenia, takie jak na przykład śmierć znanej osobistości, klęska żywiołowa czy nietypowe warunki zaistniałe na arenie międzynarodowej, mogą spowodować gwałtowny napływ odwiedzających na strony serwisów powiązanych z daną sprawą. Serwisy te często bywają nieprzygotowane na taki rozwój sytuacji i szybko dochodzi do przeciążenia strony. A przeciążenie strony to również problem z punktu widzenia pozycjonowania. Google podpowiada nam, z jakich rozwiązań możemy skorzystać, by przygotować naszą witrynę na taką ewentualność.

 

Przygotowanie Strony na Niespodziewany Wzrost Ruchu

 

Pierwszy sposób na uniknięcie przeciążenia strony to przygotowanie „lżejszej” wersji serwisu. W razie niespodziewanego wzrostu ruchu, istnieje możliwość przekierowania odwiedzających na specjalnie w tym celu uruchomioną witrynę. Może być to na przykład mobilna wersja serwisu, dostępna także dla użytkowników urządzeń stacjonarnych. Inna metoda to zmniejszenie rozmiaru wyłącznie strony głównej. Goście najczęściej rozpoczynają odwiedziny serwisu właśnie od strony głównej, dlatego to ona jest najbardziej narażona na przeciążenie.

Strategią sugerowaną przez Google jest również skorzystanie ze sprawdzonych i zaufanych „usług obcych”, takich jak Google Sites czy Blogger. Zamieszczenie kopii serwisu na którejś z tych platform gwarantuje utrzymanie się witryny nawet przy wzmożonym ruchu. Polecane jest także przechowywanie dokumentów w ramach usług typu Google Docs.

 

Sposoby na Zminimalizowanie Przeciążenia Strony

 

Warto też zmodyfikować najpopularniejsze grafiki i dokumenty zamieszczone na naszej stronie do przyjaznych i „lekkich” formatów. Pozycjonowanie również często obejmuje np. kompresję grafik, aby zwiększyć wydajność witryny, co może przełożyć się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przykładowo, zamiast udostępniać treści w formacie PDF, lepiej jest zastąpić je standardowymi dokumentami tekstowymi. Jeśli nie ma takiej możliwości, to pamiętajmy, że plik PDF nie zawierający grafik zajmuje mniej miejsca niż ten opatrzony „dużymi” obrazami. Dodatkowo, materiały składające się w głównej mierze z tekstu są sprawniej indeksowane przez roboty Google.

Na koniec wpisu Google podpowiada, że dane dostępne w tabelach najlepiej zamieszczać w formatach CSV lub XML oraz zaprasza do wymiany spostrzeżeń na forum.

Źródło: Google
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55