Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 16.04.2012

Magia rich snippets

Rich snippets to kilka linijek tekstu, które wyświetlane są pod każdym wynikiem wyszukiwania. Mają na celu dostarczenie użytkownikom informacji na temat tego, co znajdą na stronie i dlaczego jest to istotne dla ich zapytania. Na przykład podczas wyszukiwania restauracji możemy zobaczyć średnią opinię i zakres cen, z kolei szukając jakiegoś przepisu ujrzymy całkowity czas przygotowania czy zdjęcie gotowego dania. Informacje te mogą  pomóc użytkownikom rozpoznać, która witryna jest odpowiednia dla ich wyszukiwania. Mogą również doprowadzić do wejścia na naszą stronę.

 

Czym jest jest Rich Snippets dla Google

 

Z punktu widzenia pozycjonowania warto więc pomóc Google w wyświetlaniu w rich snippets istotnych informacji, poprzez dodanie dodatkowych znaczników HTML <span> i <div> na własnych stronach. Te znaczniki pomagają Google rozpoznawać pewne rodzaje danych, zrozumieć generalną koncepcję strony i wyświetlić odpowiednie informacje w wynikach wyszukiwania.

Przede wszystkim trzeba wybrać format znaczników. Zalecany jest format microdata, ale można stosować również micformats lub RDFa. Nie trzeba przy tym posiadać właściwie żadnej wiedzy na temat tych formatów, wystarczy jedynie podstawowa znajomość HTML.

Następnie należy oznaczyć konkretną zawartość. Google wspiera rich snippets dla następujących dziedzin:

restauracje – tu wyświetla się liczba gwiazdek, przykładowe ceny i standardowy opis, – autorzy – zdjęcie, imię i nazwisko oraz linki do innych artykułów, – ludzie – numer telefonu i zdjęcia, – produkty – zdjęcia, ranking i opinie, – przedsiębiorstwaorganizacje – lokalizacja i opinie, – przepisy – czas przyrządzenia, ranking i zdjęcie, – wydarzenia – miejsce i termin, – muzyka – tekst i link do utworu.

Na końcu warto przetestować rezultat przy użyciu specjalnego narzędzia testowego. Po dodaniu i przetestowaniu swoich rich snippets, Google wyświetli je podczas następnego indeksowania.

 

Korzyści rich snippets

 

Kilka korzyści, które dają rich snippets, nie tylko w pozycjonowaniu:

1. Przyciągają uwagę użytkownika do odpowiedniego wyniku, strony z rich snippets są znacznie częściej wyświetlane!

2. Udzielają natychmiastowej informacji, związanej z konkretnym zapytaniem.

3. Powodują zwiększenie klikalności oraz zmniejszenie ilości bezwartościowych wejść internautów, którzy nie znaleźli na stronie treści, których szukali.

Obecność właściwych treści w rich snippets jest więc niezwykle ważna, zarówno dla wielkich przedsiębiorstw, realizujących swoją strategię wizualną, jak i indywidualnych właścicieli stron. Przykładowo wyświetlenie zdjęcia autora, jego nazwiska oraz linku do innych artykułów, które zostały przez niego napisane, budują poczucie zaufania i autorytetu. Może także zachęcić do prze-klikania się i przeczytania innych artykułów.

W celu usystematyzowania wiedzy lub pozyskania przejrzystej informacji na temat rich snippets i ich wykorzystywania przez pozycjonowanie, warto także zapoznać się z przejrzystym, ilustrowanym przewodnikiem, zamieszczonym na blogu SEO moz.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyniki wyszukiwania a liczba kliknięć w reklamę Ikona 04:15 min 09.08.2012 Czy zastanawiacie się, jak link sponsorowany wpływa na pozycję w wynikach? Czy jest sprzężenie zwrotne między widocznością w wynikach organicznych i sponsorowanych? Pisaliśmy o efekcie synergii, który powoduje zwielokrotnienie oddziaływania reklamowego. Z zainteresowaniem sięgnęliśmy również po wyniki badań Google na temat wpływu wyników na klikalność w reklamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 17

No votes so far! Be the first to rate this post.

Newsletter – nowoczesny list do klienta Ikona 4:00 min 28.07.2023 Prowadzisz działalność internetową i zastanawiasz się, jak utrzymać klientów? Zacznij wysyłać newsletter! Czym dokładnie jest, jak go napisać i dlaczego warto z niego korzystać? Dowiesz się tego w poniższym artykule. Podajemy też trzy przykłady ciekawych poradników z branży SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 20.06.2017 YouTube to platforma oferująca filmy dla każdego - niezależnie od zainteresowań, istnieje bardzo duża szansa, że ktoś już przygotował serię wideo na ten temat. Dotyczy to również gier komputerowych, a dokładnie: oglądania jak ktoś w nie gra. Dzięki ciągle rosnącej popularności tego rodzaju wideo, coraz częściej przeprowadzane są w nich działania marketingowe, opłacane przez największe marki świata. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700