Ikona 02:35 min Ikona 16.04.2012

Rich snippets to kilka linijek tekstu, które wyświetlane są pod każdym wynikiem wyszukiwania. Mają na celu dostarczenie użytkownikom informacji na temat tego, co znajdą na stronie i dlaczego jest to istotne dla ich zapytania. Na przykład podczas wyszukiwania restauracji możemy zobaczyć średnią opinię i zakres cen, z kolei szukając jakiegoś przepisu ujrzymy całkowity czas przygotowania czy zdjęcie gotowego dania. Informacje te mogą  pomóc użytkownikom rozpoznać, która witryna jest odpowiednia dla ich wyszukiwania. Mogą również doprowadzić do wejścia na naszą stronę.

Czym jest jest Rich Snippets dla Google

Z punktu widzenia pozycjonowania warto więc pomóc Google w wyświetlaniu w rich snippets istotnych informacji, poprzez dodanie dodatkowych znaczników HTML <span> i <div> na własnych stronach. Te znaczniki pomagają Google rozpoznawać pewne rodzaje danych, zrozumieć generalną koncepcję strony i wyświetlić odpowiednie informacje w wynikach wyszukiwania.

Przede wszystkim trzeba wybrać format znaczników. Zalecany jest format microdata, ale można stosować również micformats lub RDFa. Nie trzeba przy tym posiadać właściwie żadnej wiedzy na temat tych formatów, wystarczy jedynie podstawowa znajomość HTML.

Następnie należy oznaczyć konkretną zawartość. Google wspiera rich snippets dla następujących dziedzin:

restauracje – tu wyświetla się liczba gwiazdek, przykładowe ceny i standardowy opis, – autorzy – zdjęcie, imię i nazwisko oraz linki do innych artykułów, – ludzie – numer telefonu i zdjęcia, – produkty – zdjęcia, ranking i opinie, – przedsiębiorstwaorganizacje – lokalizacja i opinie, – przepisy – czas przyrządzenia, ranking i zdjęcie, – wydarzenia – miejsce i termin, – muzyka – tekst i link do utworu.

Na końcu warto przetestować rezultat przy użyciu specjalnego narzędzia testowego. Po dodaniu i przetestowaniu swoich rich snippets, Google wyświetli je podczas następnego indeksowania.

Korzyści rich snippets

Kilka korzyści, które dają rich snippets, nie tylko w pozycjonowaniu:

1. Przyciągają uwagę użytkownika do odpowiedniego wyniku, strony z rich snippets są znacznie częściej wyświetlane!

2. Udzielają natychmiastowej informacji, związanej z konkretnym zapytaniem.

3. Powodują zwiększenie klikalności oraz zmniejszenie ilości bezwartościowych wejść internautów, którzy nie znaleźli na stronie treści, których szukali.

4. Mogą przynieść efekty SEO bez wielkiego audytu SEO.

Obecność właściwych treści w rich snippets jest więc niezwykle ważna, zarówno dla wielkich przedsiębiorstw, realizujących swoją strategię wizualną, jak i indywidualnych właścicieli stron. Przykładowo wyświetlenie zdjęcia autora, jego nazwiska oraz linku do innych artykułów, które zostały przez niego napisane, budują poczucie zaufania i autorytetu. Może także zachęcić do prze-klikania się i przeczytania innych artykułów.

W celu usystematyzowania wiedzy lub pozyskania przejrzystej informacji na temat rich snippets i ich wykorzystywania przez pozycjonowanie, warto także zapoznać się z przejrzystym, ilustrowanym przewodnikiem, zamieszczonym na blogu SEO moz.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Katalogowanie a wyniki pozycjonowania Ikona 01:50 min 02.04.2013 Katalogowanie ma znaczenie przy pozycjonowaniu - pod warunkiem spełnienia kryterium jakości i zadbania o własciwą liczbę linków przychodzących. 500 aktualizacji algorytmu (i ich liczba bedzie zapewne rosnąć), rosnące wymagania dotyczące jakości wyników - wszystko to każe zmieniać złe przyzwyczajenia odnośnie katalogów stron www. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

6 cech dobrego meta description Ikona 03:30 min 29.09.2015 Meta description, czyli opis danej podstrony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania, to niezwykle istotny element każdej strony internetowej. To często właśnie od niego zależy, czy użytkownik, który znalazł naszą stronę w Google, kliknie właśnie nasz link, czy wybierze jeden z linków konkurencji. Sprawdź 6 cech dobrego meta description i dowiedz się jak zachęcić internautów do wizyty na Twojej witrynie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nagły wzrost ruchu na stronie – jak zabezpieczyć się przed tym niespodziewanym dobrodziejstwem Ikona 01:35 min 12.03.2012 Czasami zdarza się, że pozornie niezwiązane z charakterem działalności wydarzenie skutkuje wzmożonym ruchem na stronie, a ten w efekcie doprowadza do przeciążenia serwisu i zawieszenia go. Google przygotowało zbiór porad, które wprowadzone w życie, zapobiegną takiemu obrotowi spraw. Kilka z nich wydaje się szczególnie godnych uwagi, również dla pozycjonowania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700