Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 16.04.2012

Magia rich snippets

Rich snippets to kilka linijek tekstu, które wyświetlane są pod każdym wynikiem wyszukiwania. Mają na celu dostarczenie użytkownikom informacji na temat tego, co znajdą na stronie i dlaczego jest to istotne dla ich zapytania. Na przykład podczas wyszukiwania restauracji możemy zobaczyć średnią opinię i zakres cen, z kolei szukając jakiegoś przepisu ujrzymy całkowity czas przygotowania czy zdjęcie gotowego dania. Informacje te mogą  pomóc użytkownikom rozpoznać, która witryna jest odpowiednia dla ich wyszukiwania. Mogą również doprowadzić do wejścia na naszą stronę.

Z punktu widzenia pozycjonowania warto więc pomóc Google w wyświetlaniu w rich snippets istotnych informacji, poprzez dodanie dodatkowych znaczników HTML <span> i <div> na własnych stronach. Te znaczniki pomagają Google rozpoznawać pewne rodzaje danych, zrozumieć generalną koncepcję strony i wyświetlić odpowiednie informacje w wynikach wyszukiwania.

Przede wszystkim trzeba wybrać format znaczników. Zalecany jest format microdata, ale można stosować również micformats lub RDFa. Nie trzeba przy tym posiadać właściwie żadnej wiedzy na temat tych formatów, wystarczy jedynie podstawowa znajomość HTML.

Następnie należy oznaczyć konkretną zawartość. Google wspiera rich snippets dla następujących dziedzin:

restauracje – tu wyświetla się liczba gwiazdek, przykładowe ceny i standardowy opis,
autorzy – zdjęcie, imię i nazwisko oraz linki do innych artykułów,
ludzie – numer telefonu i zdjęcia,
produkty – zdjęcia, ranking i opinie,
przedsiębiorstwaorganizacje – lokalizacja i opinie,
przepisy – czas przyrządzenia, ranking i zdjęcie,
wydarzenia – miejsce i termin,
muzyka – tekst i link do utworu.

Na końcu warto przetestować rezultat przy użyciu specjalnego narzędzia testowego.
Po dodaniu i przetestowaniu swoich rich snippets, Google wyświetli je podczas następnego indeksowania.

Kilka korzyści, które dają rich snippets, nie tylko w pozycjonowaniu:

1. Przyciągają uwagę użytkownika do odpowiedniego wyniku, strony z rich snippets są znacznie częściej wyświetlane!

2. Udzielają natychmiastowej informacji, związanej z konkretnym zapytaniem.

3. Powodują zwiększenie klikalności oraz zmniejszenie ilości bezwartościowych wejść internautów, którzy nie znaleźli na stronie treści, których szukali.

Obecność właściwych treści w rich snippets jest więc niezwykle ważna, zarówno dla wielkich przedsiębiorstw, realizujących swoją strategię wizualną, jak i indywidualnych właścicieli stron. Przykładowo wyświetlenie zdjęcia autora, jego nazwiska oraz linku do innych artykułów, które zostały przez niego napisane, budują poczucie zaufania i autorytetu. Może także zachęcić do prze-klikania się i przeczytania innych artykułów.

W celu usystematyzowania wiedzy lub pozyskania przejrzystej informacji na temat rich snippets i ich wykorzystywania przez pozycjonowanie, warto także zapoznać się z przejrzystym, ilustrowanym przewodnikiem, zamieszczonym na blogu SEO moz.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55