Ikona 02:35 min Ikona 21.03.2012

Kontrowersje wokół marketingu w social media

19 marca w Sieci pojawiły się bardzo interesujące newsy. Internauci donosili, że na „facebookowym” profilu Ruchu Poparcia Palikota, partii niezwykle barwnego i budzącego skrajne emocje polityka, zamieszczony został wpis firmy zarządzającej tym profilem. Wpis głosił, że Janusz Palikot nie uiszcza opłat za działalność agencji, w związku z czym profil zostanie usunięty. Natychmiast pojawiły się komentarze, mówiące o wątpliwej etyce polityka oraz o jego karygodnym zachowaniu. Wkrótce ukazała się także oficjalna wypowiedź rzecznika RPP, według której profil ten nigdy nie był oficjalnym fanpagem oraz że sama partia ma problem ze skontaktowaniem się z administratorem tej strony. Na ten moment nie udało się jeszcze jednoznacznie ustalić, czy faktycznie rzeczony profil należał do RPP czy też ktoś wykonał dla Janusza Palikota czarny PR.

W pierwszej kolejności nasuwa się kwestia mechanizmu weryfikacji tożsamości użytkowników, stosowanego przez Facebooka. Temat ten pojawiał się na forum publicznym już niejednokrotnie, w związku z dużą liczbą znanych osobistości, które posiadały profile, jednak nie były ich autorami. Często zdarzało się, że powyższa sytuacja wykorzystywana była do oczerniania tych osób. Facebook zapowiadał wprowadzenie zmian, które miałyby na celu zapobieganie podszywaniu się, jednak nadal zapowiedzi te nie zostały zrealizowane. Inne portale społecznościowe, takie jak na przykład Twitter, od dawna już stosują systemy weryfikacji tożsamości.

Nietrudno zauważyć, że fanpage to coraz popularniejsza forma marketingu. Prawie wszystkie znane i cenione marki posiadają już swoje profile w mediach społecznościowych, poprzez które komunikują się ze swoimi fanami, organizują konkursy, udostępniają interesujące informacje, a także prowadzą wiele innych działań marketingowych. Internauci bardzo chętnie dołączają do grup zrzeszających zwolenników danego produktu czy usługi, dzięki czemu proporcjonalnie wzrasta także ich popularność. Jednak co zrobić, by nie znaleźć się w takiej sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się Janusz Palikot?

Po pierwsze, warto prowadzenie profilu zlecić godnej zaufania i sprawdzonej firmie. Mamy wtedy pewność, iż nasz fanpage edytowany będzie profesjonalnie, co zredukuje ryzyko pojawienia się na nim niekorzystnych informacji o naszej marce. Po drugie, warto także samodzielnie sprawdzić, czy profil naszej firmy nie został już przez kogoś założony. Jeśli tak, to należałoby taką sytuację niezwłocznie zgłosić do administratora danego portalu społecznościowego. Nigdy nie mamy pewności, jakimi intencjami kierowała się osoba zakładająca nasz profil. Na koniec pojawia się również pewna refleksja. Warto na czas regulować swoje należności, ponieważ, niezależnie od tego czy naszym zdaniem działanie firmy, która opublikowana wpis na profilu RPP było profesjonalne czy też nie, lepiej nie narażać się na niezadowolenie osób, które odpowiedzialne są za nasz wizerunek w mediach.

Źródło: dziennik.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 16.04.2012 Coraz częściej pojawiają się głosy wskazujące na premiowanie przez Google posiadania profilu na portalu społecznościowym potentata z Mountain View. Według specjalistów, strony powiązane z Google+ pojawiają się w wynikach wyszukiwania zdecydowanie wyżej oraz są lepiej oznaczone. Czy faktycznie taka sytuacja ma miejsce? A jeśli tak, to w jaki sposób można ją wykorzystać w celu osiągnięcia korzyści dla swojej marki? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 17.04.2012 Czy zastanawiałeś się kiedyś, ilu jest tak naprawdę użytkowników internetu w Europie? W którym państwie jest ich najwięcej i jaką część tego rynku zajmuje Polska? Czy nasi rodacy są aktywni w sieci?  Jak wypadamy na tle innych państw? Na te pytania odpowiada regularnie przeprowadzany raport comScore. Właśnie opublikowano wyniki za luty. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 28.12.2011 Badania wskazują, że internauci nie życzą sobie, aby reklamowane marki towarzyszyły im podczas aktywności w Sieci. Jednocześnie użytkownicy mają ogromne zaufanie do informacji kierowanych do nich w sposób wirtualny.  Nieskorzystanie z tego byłoby marketingowym grzechem. Jak zachęcać klientów do skorzystania z naszych usług, nie będąc zarazem zbyt nachalnym? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700