Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 21.03.2012

Kontrowersje wokół marketingu w social media

19 marca w Sieci pojawiły się bardzo interesujące newsy. Internauci donosili, że na „facebookowym” profilu Ruchu Poparcia Palikota, partii niezwykle barwnego i budzącego skrajne emocje polityka, zamieszczony został wpis firmy zarządzającej tym profilem. Wpis głosił, że Janusz Palikot nie uiszcza opłat za działalność agencji, w związku z czym profil zostanie usunięty. Natychmiast pojawiły się komentarze, mówiące o wątpliwej etyce polityka oraz o jego karygodnym zachowaniu. Wkrótce ukazała się także oficjalna wypowiedź rzecznika RPP, według której profil ten nigdy nie był oficjalnym fanpagem oraz że sama partia ma problem ze skontaktowaniem się z administratorem tej strony. Na ten moment nie udało się jeszcze jednoznacznie ustalić, czy faktycznie rzeczony profil należał do RPP czy też ktoś wykonał dla Janusza Palikota czarny PR.

W pierwszej kolejności nasuwa się kwestia mechanizmu weryfikacji tożsamości użytkowników, stosowanego przez Facebooka. Temat ten pojawiał się na forum publicznym już niejednokrotnie, w związku z dużą liczbą znanych osobistości, które posiadały profile, jednak nie były ich autorami. Często zdarzało się, że powyższa sytuacja wykorzystywana była do oczerniania tych osób. Facebook zapowiadał wprowadzenie zmian, które miałyby na celu zapobieganie podszywaniu się, jednak nadal zapowiedzi te nie zostały zrealizowane. Inne portale społecznościowe, takie jak na przykład Twitter, od dawna już stosują systemy weryfikacji tożsamości.

Nietrudno zauważyć, że fanpage to coraz popularniejsza forma marketingu. Prawie wszystkie znane i cenione marki posiadają już swoje profile w mediach społecznościowych, poprzez które komunikują się ze swoimi fanami, organizują konkursy, udostępniają interesujące informacje, a także prowadzą wiele innych działań marketingowych. Internauci bardzo chętnie dołączają do grup zrzeszających zwolenników danego produktu czy usługi, dzięki czemu proporcjonalnie wzrasta także ich popularność. Jednak co zrobić, by nie znaleźć się w takiej sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się Janusz Palikot?

Po pierwsze, warto prowadzenie profilu zlecić godnej zaufania i sprawdzonej firmie. Mamy wtedy pewność, iż nasz fanpage edytowany będzie profesjonalnie, co zredukuje ryzyko pojawienia się na nim niekorzystnych informacji o naszej marce. Po drugie, warto także samodzielnie sprawdzić, czy profil naszej firmy nie został już przez kogoś założony. Jeśli tak, to należałoby taką sytuację niezwłocznie zgłosić do administratora danego portalu społecznościowego. Nigdy nie mamy pewności, jakimi intencjami kierowała się osoba zakładająca nasz profil. Na koniec pojawia się również pewna refleksja. Warto na czas regulować swoje należności, ponieważ, niezależnie od tego czy naszym zdaniem działanie firmy, która opublikowana wpis na profilu RPP było profesjonalne czy też nie, lepiej nie narażać się na niezadowolenie osób, które odpowiedzialne są za nasz wizerunek w mediach.

Źródło: dziennik.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:15 min 11.01.2010 Według raportu opublikowanego przez Gemius, to kobiety obecnie rządzą w polskim Internecie. Okazuje się, że to właśnie płeć piękna spędza w sieci dużo czasu, szukając informacji o konkretnych firmach i produktach czy też robiąc zakupy. Oznacza to, że kobiety stały się bardzo istotną grupą docelową dla reklamodawców i należy liczyć się z nich oczekiwaniami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 27.06.2008 Rozwój Sieci pozwolił na pojawienie się wielu form ludzkiej aktywności w innych dziedzinach. Wraz z Internetem narodziło się dziennikarstwo obywatelskie. Teraz nie tylko profesjonalny dziennikarz, ale także zwykły uczestnik życia publicznego może przekazać istotną informację lub zrelacjonować ważne wydarzenie. Portale internetowe coraz chętniej korzystają z takiego wsparcia. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 17.04.2013 Google cały czas pracuje i udoskonala swojego tłumacza. Całkiem niedawno wprowadził do niego bardzo ciekawą funkcję. Google translate jest programem bardzo popularnym na całym świecie, stąd lider wśród wyszukiwarek nie spoczywa na laurach i cały czas ulepsza tą usługę.  Cel jest jeden: Coraz trafniejsze tłumaczenia. Jaka? SŁOWNIK, dzięki któremu możemy zapisywać wybrane słowa, czy zwroty wraz z ich tłumaczeniem. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700