Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 08.04.2010

Internet najpopularniejszym źródłem informacji wśród konsumentów

Najnowsze badania wskazują, że Internet kształtuje zachowania konsumentów na poziomie lokalnym. Według corocznego badania “User View Wave VII” Internauci poszukując wiadomości na temat miejscowych usług lub przedsiębiorstw bazują na lokalnych mediach internetowych oraz wyszukiwarkach. Nieco mniejszą popularnością cieszą się katalogi firm, porównywarki cen oraz serwisy tematyczne.

Raport wykonany przez firmę Gemius potwierdza rosnącą rolę Sieci jako źródła niezależnych informacji. Aż 85% badanych przyznało, że przed podjęciem jakichkolwiek decyzji konsumenckich, poszukuje wiadomości właśnie w Internecie. Jednocześnie zwiększa się liczba opiniotwórczych serwisów, z których korzystają Internauci. W 2007 roku czerpano wiedzę o produktach średnio z 5-6, a w 2010 już z 7-9 różnych źródeł informacji. Potencjalni klienci przeglądając strony lokalnych firm przede wszystkim oczekują klarownych, rzetelnych oraz łatwych do znalezienia wiadomości, takich jak: adres, oferta firmy, wskazówki jak do niej dojechać, numer telefonu oraz godziny otwarcia. Badania zachowań konsumenckich dowodzą, że po owocnych poszukiwaniach w Sieci 46% Internautów kontaktuje się z konkretną firmą telefonicznie, natomiast 37% odwiedza ją osobiście (źródło: TMP Directional Marketing i comScore) Z przedstawionych informacji jasno wynika, że każdy przedsiębiorca powinien się postarać o zaistnienie w wielu niezależnych mediach internetowych – katalogach, lokalnych serwisach oraz forach opiniotwórczych. Internet, jako pierwsze pole kontaktu z konsumentem i dla większości osób, najważniejsze źródło informacji, niewątpliwie ma decydujący wpływ na sukces i popularność przedsiębiorstwa, nie tylko na poziomie lokalnym, ale również ogólnokrajowym. Źródło: Marketing przy kawie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Starszy Elf do Spraw Prezentów radzi, czyli o cechach dobrego poradnika Ikona 03:55 min 06.12.2019 Pomocnicy Świętego Mikołaja to prawdziwi twardziele. Śmiało można nazwać ich oddziałem świątecznych komandosów do spraw specjalnych, który ma swoje sposoby, aby pod każdą choinką znalazł się właściwy prezent. Jak nie zaprzepaścić lat doświadczenia i podzielić się nim z przyszłymi pokoleniami Elfów – doskonałym rozwiązaniem będzie napisanie rzetelnego i przystępnego poradnika. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Polski rynek e-commerce w 2015 roku Ikona 01:10 min 03.08.2015 Jak wielu Polaków dokonuje zakupów online? To już 55%! Nie da się przeoczyć roli urządzeń mobilnych - aż 37% badanych użytkowników dokonuje zakupów online za pomocą smartfonów. A jakie są kluczowe czynniki, mające wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych? Czego oczekują internauci od sklepów internetowych? Co zniechęca do transakcji online? Najnowszy raport Gemius odpowiada na wiele pytań związanych z trendami panującymi w e-commerce. Czytaj więcej
Swedeponic – polska marka TERAZ bliższa rodzimym odbiorcom Ikona 01:55 min Polski producent ziół Swedeponic znany był do tej pory powszechnie odbiorcom hurtowym. Pragnąc przedstawić swoją ofertę Klientom detalicznym, firma musiała odpowiednio ukierunkować swoje działania reklamowe. Współpraca z Sunrise System miała w tym pomóc. Czy pozycjonowanie było trafionym pomysłem? Jakie były efekty kooperacji? Przedstawiamy opinię Klienta. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700