Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 08.04.2010

Internet najpopularniejszym źródłem informacji wśród konsumentów

Najnowsze badania wskazują, że Internet kształtuje zachowania konsumentów na poziomie lokalnym.
Według corocznego badania “User View Wave VII” Internauci poszukując wiadomości na temat miejscowych usług lub przedsiębiorstw bazują na lokalnych mediach internetowych oraz wyszukiwarkach. Nieco mniejszą popularnością cieszą się katalogi firm, porównywarki cen oraz serwisy tematyczne.

Popularność wyszukiwarek

Raport wykonany przez firmę Gemius potwierdza rosnącą rolę Sieci jako źródła niezależnych informacji. Aż 85% badanych przyznało, że przed podjęciem jakichkolwiek decyzji konsumenckich, poszukuje wiadomości właśnie w Internecie.
Jednocześnie zwiększa się liczba opiniotwórczych serwisów, z których korzystają Internauci. W 2007 roku czerpano wiedzę o produktach średnio z 5-6, a w 2010 już z 7-9 różnych źródeł informacji.
Potencjalni klienci przeglądając strony lokalnych firm przede wszystkim oczekują klarownych, rzetelnych oraz łatwych do znalezienia wiadomości, takich jak: adres, oferta firmy, wskazówki jak do niej dojechać, numer telefonu oraz godziny otwarcia. Badania zachowań konsumenckich dowodzą, że po owocnych poszukiwaniach w Sieci 46% Internautów kontaktuje się z konkretną firmą telefonicznie, natomiast 37% odwiedza ją osobiście (źródło: TMP Directional Marketing i comScore)
Z przedstawionych informacji jasno wynika, że każdy przedsiębiorca powinien się postarać o zaistnienie w wielu niezależnych mediach internetowych – katalogach, lokalnych serwisach oraz forach opiniotwórczych. Internet, jako pierwsze pole kontaktu z konsumentem i dla większości osób, najważniejsze źródło informacji, niewątpliwie ma decydujący wpływ na sukces i popularność przedsiębiorstwa, nie tylko na poziomie lokalnym, ale również ogólnokrajowym.
Źródło: Marketing przy kawie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55