Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:55 min Ikona 25.01.2019

Czy to prawda? Nagrody co 5 miliardów wyszukiwań w Google

Dziś nie będzie o pozycjonowaniu. Krótko i na temat: nie ma żadnej nagrody od Google za 5 miliardów wyszukiwań. Za wyskakujące powiadomienia odpowiada nie wyszukiwarka, a oprogramowanie typu adware, które mogło zainfekować Twój system. Nie daj się więc zwieść profesjonalnemu wyglądowi wyskakującego okna, zignoruj także grające na Twoich emocjach konfetti. Obiecanego telewizora nie dostaniesz, możesz za to sporo stracić.

Dlaczego nic nie wygrasz za 5-miliardowe wyszukiwanie w Google?

Trzeba przyznać, oszustwo to jest dobrze przygotowane – twórcy garściami czerpali z oszczędnej szaty graficznej, jaką zwykle mają oficjalne komunikaty przeznaczone dla użytkowników witryny. Również informacja o ostatnim zwycięzcy dodaje wiarygodności. Niestety, nawet gdybyśmy znaleźli i przepytali każdego pana Jenkinsa, który aktualnie przebywa w Belgii, żaden z nich nie wiedziałby nawet, że Google wręczyło mu kiedyś telewizor.

Wykorzystywanie ludzkiej naiwności znane jest od wieków. Internet daje szczególnie duże możliwości naciągania – wyłudzane są nie tylko pieniądze, ale także dane personalne. Scam, jakim jest rzekoma nagroda od Google, wzbudza zaufanie na kilka sposób. Szata graficzna, wykorzystywanie FOMO (czym jest strach przed wykluczeniem dowiedziałeś się tutaj), ciekawość (co jest za pucharami, jakie są możliwe nagrody?), klarowne wyjaśnienie zasad działania systemu… Oszustwo prawie doskonałe!

Twórcy scamu popełnili jednak pewien błąd. Zdecydowanie zaniżyli liczbę wyszukiwań, jaką codziennie wpisują użytkownicy w pole wyszukiwarki. I to bardzo zaniżyli.

Jaka jest dzienna liczba wyszukiwań w Google?

Niemożliwe jest podać dokładnie, ile zapytań dziennie przewija się przez serwery Google: statystyki z tej strony mówią o 1 200 000 000 000 w całym roku… 2012. Po wykonaniu skomplikowanych obliczeń okaże się, że nagroda za 5-miliardowe wyszukiwanie trafiałaby się średnio 20 razy na miesiąc. Podkreślam: mówimy o danych z roku 2012.

Dziś – na początku roku 2019 – dzienna liczba wyszukań może wynosić 7 czy nawet 10 miliardów. Dopóki Google nie opublikuje oficjalnych danych, pozostają nam spekulacje i strony statystyczne.

Kiedy mówimy o takich liczbach, jako SEO copywriter nie mogę się zmusić, by całkowicie pominąć milczeniem pozycjonowanie. Pomyśl tylko! 10 miliardów zapytań dziennie to ponad 400 milionów na godzinę! Tyle słów kluczowych! Tyle wyświetleń! Taki click per view! Aż chce się rzucić wszystko i zabrać za poprawę optymalizacji swojej witryny, prawda?

5 miliardów to za mało, czyli jeśli nie nagroda od Google, to co?

Jeśli choć raz wyszukiwarka pogratulowała Ci wygranej, miej się na baczności. Koniecznie przeskanuj system dobrym programem antywirusowym, możesz również sięgnąć po programy dedykowane usuwaniu adware i malware. Usuń także ciasteczka i przywróć przeglądarkę do ustawień początkowych.

Jest jednak coś znacznie ważniejszego – Twoja ostrożność. Mam nadzieję, że nie klikałeś w żaden link do odebrania rzekomej nagrody od Google. Zawsze zwracaj uwagę na to, na jakie strony wchodzisz i co instalujesz – niekiedy szkodliwe oprogramowanie dostajesz w pakiecie z pożądanymi programami pobieranymi z Internetu.

Pamiętaj – lepiej, żeby ominęła Cię potencjalna nagroda od Google w postaci tostera, niż żebyś „wygrał” wirusa.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:35 min 23.06.2008 Jak zwiększyć ruch w kampanii Google AdWords? Mamy na to kilka sprawdzonych sposobów. Warto wiedzieć: jak powinna wyglądać fraza, w jaki sposób przyporządkować konkretną reklamę do konkretnych wyrażeń, a także jak wyeksponować dane frazy, aby te zachęciły użytkownika do kliknięcia w reklamę. Szczegółowe wskazówki znajdziecie w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 21.02.2019 Czy wiecie czym różni się Manual Penalty od Algorithmic Penalty? Jak może być powszechnie określany robot indeksujący Google? Kim są Google search quality raters? Na te inne pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym słowniku SEO. Regularnie poszerzamy go o nowe pojęcia, żeby przybliżyć Wam tematykę optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 22.09.2015 Nie jesteśmy robotami, a przyzwyczailiśmy się do skanowania tekstu wzrokiem. Długie artykuły przeglądamy szybko w poszukiwaniu ciekawych punktów zaczepienia. Prowadzi do tego przerost formy nad treścią, powszechne lanie wody, czy po porostu wiejąca między wersami nuda. Tracą na tym wartościowe teksty, które traktowane są „z automatu” jak cała reszta. Aby temu zapobiec warto zastosować mocny lead. Sprawdź, jak skonstruować dobry wstęp, by Czytelnik miał ochotę poznać zakończenie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700