Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:10 min Ikona 10.12.2018

Co to jest bounce rate i jak sobie z nim radzić?

Jesteśmy tuż przed świętami, warto więc zerknąć na klientów kupujących online prezenty pod choinkę. Wybierzmy tysiąc z nich i podejrzyjmy, co robią.

W tej sekundzie cały tysiąc wpisuje zapytanie.
Teraz tysiąc wchodzi na stronę.
A teraz 700 klika „wstecz” i szuka dalej.
 
… Co się stało? Strona im się nie spodobała? Ładowała się zbyt długo? Zmylił ich wynik? Cóż, pewnie tak. Ważniejsze pytanie brzmi:
Czy Twoja witryna, tak jak 699 pozostałych, została odrzucona w ciągu pierwszych dwóch sekund?
 

Czas na stronie < 3 sekund

Sytuacja, w której użytkownik wchodzi na stronę, a chwilę później z niej wychodzi, nie sprawdzając wcześniej żadnej dodatkowej podstrony, znana jest pod nazwą bounce. Współczynnik odrzuceń, czyli bounce rate, to z kolei procentowy wskaźnik, jak wiele osób wpadło na daną stronę tylko po to, by za moment z niej wypaść. Współczynnik odrzuceń swojej witryny możesz sprawdzić na przykład w Google Analytics.
 
Nie zawsze wysoki wynik to zły znak – użytkownik mógł na przykład wpisać w wyszukiwarkę zapytanie „kiedy jest pełnia” i znaleźć odpowiedź w ciągu dwóch sekund. W takiej sytuacji jego poszukiwania kończą się sukcesem, a strona okazuje się dla niego przydatna.
 
Znacznie gorzej jest, gdy użytkownik – potencjalny klient – wchodzi na stronę i zaraz wraca do wyszukiwarki, wchodzi na kolejną, znów wraca… Sytuacja, w której na kilku stronach pod rząd nie znajduje się tego, czego się szuka, przypomina trochę grę w ping-ponga. Paletki trzymają właściciele witryn, a piłeczką jest sam klient. Nietrudno zgadnąć, dlaczego wygląda to nie najlepiej. Ale zanim pogrążymy się w czarnych myślach – jest w tym tunelu światełko nadziei. Jeśli martwi Cię bounce rate Twojej witryny, zaraz dowiesz się, co możesz zrobić, żeby go obniżyć.
 


Wydajność = niska, złość = wysoka

  • Po pierwsze, zadbaj o to, by witryna wczytywała się szybko – nie dłużej niż 3 sekundy. Dotyczy to w dużej mierze zwłaszcza właścicieli urządzeń mobilnych – a według Google ponad połowa klientów kupuje prezenty, korzystając ze smartfona! Użytkownicy ci są wyjątkowo niecierpliwi, więc lepiej nie drażnić ich i nie kazać im czekać.
 
  • Dopilnuj, by strona główna była maksymalnie przejrzysta – kluczem są uporządkowane kategorie, jasne odnośniki do potencjalnie interesujących treści, widoczna od razu wyszukiwarka wewnętrzna. Warto poświęcić czas i zadbać o dobre linkowanie wewnętrzne.
 
  • Unikaj wyskakujących okien i reklam! Jedna informacja dotycząca wspaniałej promocji jeszcze przejdzie, ale każda następna będzie utrudniać nawigację po stronie i raczej zirytuje, niż zachęci klienta.
 
Postępuj zgodnie z tymi radami, a bounce rate spadnie. Twoja witryna natomiast stanie się znacznie przyjaźniejsza dla użytkownika. Wprowadzone optymalizacje nie tylko poprawią jakość korzystania ze strony, ale także będą wsparciem dla pozycjonowania!
 

Treść = nieprzystępna, reakcja = obojętna

 
  • Pamiętaj zawsze, kto jest Twoim klientem. Wzbogacaj stronę o dodatkowe materiały – poradniki, filmiki, galerię, podcasty – które będą dla niego interesujące. I nigdy nie powielaj treści z innych stron! Użytkownicy są ciekawscy, chętnie sprawdzają różne witryny. Jeśli zauważą powtarzający się tekst, ich poziom zaufania drastycznie spadnie. Duplikaty mają też zły wpływ na pozycjonowanie – algorytmy Google są na nie bardzo wyczulone.
 
  • I na koniec: chwal się! Zamieszczaj swoje referencje, publikuj na stronie opinie klientów. Pokaż, że działasz na rynku i dobrze wykonujesz swoją pracę – użytkownicy szukają dowodów Twojego profesjonalizmu, więc chętnie przeczytają, czym możesz się popisać.
 
 
Jeśli treść = ciekawa, wydajność = wysoka to użytkownik = zadomowiony

Podążanie za powyższymi wskazówkami uczyni Twoją stronę znacznie przystępniejszą, zmniejszy bounce rate i sprawi, że klient zechce zostać na niej znacznie dłużej, niż tylko kilka sekund. Im dłużej natomiast będziesz go u siebie gościł, tym większa szansa, że zdecyduje się on na jakąś pamiątkę i właśnie od Ciebie kupi prezenty świąteczne dla bliskich. Warto, prawda?
 
 
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55