Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:10 min Ikona 01.09.2017

Magiczne sztuczki w SEO – czy istnieją i działają?

Każdy profesjonalista wie, jak skomplikowanym i wymagającym działania na wielu płaszczyznach procesem jest pozycjonowanie witryn internetowych. Google dzięki stałym udoskonaleniom swoich algorytmów dba o to, by promowane za pomocą sztuczek serwisy nie tylko nie zdobywały wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, ale również by były odpowiednio karane. Nie ma się czemu dziwić – przecież gigantowi z Mountain View zależy na tym, by swoim użytkownikom wyświetlać tylko atrakcyjne strony, które zawierają content najwyższej jakości i są bezpieczne.

Niektórym osobom niestety wciąż się wydaje, że aby coś osiągnąć wystarczy użyć kilku trików. Wprawdzie Eric Enge w 84 odcinku serii programu „Here’s Why” wskazuje, że najważniejsze w pozycjonowaniu są wartościowe linki i content, ale nie należy zapominać o całym szeregu innych ważnych kwestii. Mowa tu m.in. o doświadczeniu użytkownika, użyteczności, rzetelności czy chociażby dobrej nawigacji na stronie. To wszystko sprawia, że aby cokolwiek osiągnąć w pozycjonowaniu trzeba włożyć w to sporo pracy.

I chociaż każdy teoretycznie wie, że nie warto obierać drogi na skróty, istnieje cały szereg kuszących trików, które można by opisać w tym poście. My jednak skupimy się na 3 przykładach popularnych i zarazem nieefektywnych praktyk, które zbytnio upraszczają SEO i udowadniają tym samym, że magiczne sztuczki w tej branży nie istnieją:

 

1. Skupianie się na jednej rzeczy

 

SEO składa się z wielu różnorodnych składników, dlatego profesjonalista nigdy nie skupia się tylko na jednym z nich. Pozyskanie wartościowych linków bez contentu wysokiej jakości wcale nie da nikomu rewelacyjnych efektów – Google nie chce przecież promować stron, które całą swoją wartość opierają tylko na linkach. Dlatego właśnie na SEO warto patrzeć całościowo – nawet wtedy, gdy zabiera to więcej czasu i energii.

Korzyści w postaci lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania mogą dać tylko kompleksowe działania i przystosowywanie strony do nowych technologii. Warto również nauczyć się przewidywać kolejne kroki podejmowane przez Google’a, co można osiągnąć skupiając się przede wszystkim na dostarczaniu jak najlepszych doświadczeń użytkownikom, a nie na samych pozycjach.

 

 

2. Upraszczanie strony do kilku zakładek

 

 

Jeżeli zadbamy jedynie o kilka podstron w obrębie danej witryny, zaniedbując przy tym całą resztę, również zmniejszamy swoje szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wprawdzie zakładki, które są odpowiednio zoptymalizowane, będą pozytywnie wpływać na pozycje, jednak wciąż z tyłu do głosu dochodzić będzie szereg negatywnych czynników wskazujących na to, że cała witryna nie spełnia wysokich oczekiwań użytkowników. Dlatego też sama poprawa contentu w kilku miejscach raczej nie sprawi, że strona powędruje wyżej w wynikach wyszukiwania. Szczególnie, jeśli przez wiele lat była nisko oceniana przez roboty – wtedy na poprawę pozycji zazwyczaj potrzeba o wiele więcej czasu.

 

3. Przecenianie wartości CTR

 

Niektórzy sądzą, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przez Google jest CTR, czyli współczynnik klikalności. Wskazuje on na to, jak często użytkownicy klikają na daną stronę w stosunku do częstotliwości jej wyświetleń.

Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że wysoki wskaźnik klikalności może być jedynie skutkiem przyciągającego uwagę nagłówka, nie zaś tego, jak dobrej jakości jest content znajdujący się na całej witrynie. Z tego też powodu trudno uwierzyć, by Google zwracało aż taką dużą uwagę na CTR. A przynajmniej nie wtedy, gdy wie, że stronie zdecydowanie brakuje dobrego contentu bądź wartościowych linków.

Zamiast szukać trików, warto podejść do sprawy inaczej i zadbać o to, by nasza witryna była znakomita pod każdym względem. Dlatego czas, który mógłbyś poświęcić na sprawdzanie magicznych sztuczek przeznacz raczej na tworzenie świetnego contentu i dostarczanie doskonałego doświadczenia użytkownikowi. Wtedy CTR również się poprawi.

 

Zapomnij o sztuczkach SEO!

Chociaż stosowanie trików jest bardzo kuszące, w SEO naprawdę nie warto obierać drogi na skróty. Google tworzy tak zaawansowane algorytmy, że ich oszukiwanie jest po pierwsze trudne, a po drugie ryzykowne, ponieważ może grozić nałożeniem kary.

Chcąc zadbać o wyższą pozycję swojej strony internetowej nie warto zatem skupiać się na jednej rzeczy ani liczyć na to, że podkręcenie CTR da wspaniałe efekty. Zamiast tego trzeba spojrzeć na cały proces pozycjonowania z szerszej perspektywy i podejść do niego kompleksowo. Tutaj żadne czary-mary czy hokus-pokus nie pomogą!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55