Ikona 04:10 min Ikona 01.09.2017

Każdy profesjonalista wie, jak skomplikowanym i wymagającym działania na wielu płaszczyznach procesem jest pozycjonowanie witryn internetowych. Google dzięki stałym udoskonaleniom swoich algorytmów dba o to, by promowane za pomocą sztuczek serwisy nie tylko nie zdobywały wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, ale również by były odpowiednio karane. Nie ma się czemu dziwić – przecież gigantowi z Mountain View zależy na tym, by swoim użytkownikom wyświetlać tylko atrakcyjne strony, które zawierają content najwyższej jakości i są bezpieczne.

Niektórym osobom niestety wciąż się wydaje, że aby coś osiągnąć wystarczy użyć kilku trików. Wprawdzie Eric Enge w 84 odcinku serii programu „Here’s Why” wskazuje, że najważniejsze w pozycjonowaniu są wartościowe linki i content, ale nie należy zapominać o całym szeregu innych ważnych kwestii. Mowa tu m.in. o doświadczeniu użytkownika, użyteczności, rzetelności czy chociażby dobrej nawigacji na stronie. To wszystko sprawia, że aby cokolwiek osiągnąć w pozycjonowaniu trzeba włożyć w to sporo pracy.

I chociaż każdy teoretycznie wie, że nie warto obierać drogi na skróty, istnieje cały szereg kuszących trików, które można by opisać w tym poście. My jednak skupimy się na 3 przykładach popularnych i zarazem nieefektywnych praktyk, które zbytnio upraszczają SEO i udowadniają tym samym, że magiczne sztuczki w tej branży nie istnieją:

 

1. Skupianie się na jednej rzeczy

 

SEO składa się z wielu różnorodnych składników, dlatego profesjonalista nigdy nie skupia się tylko na jednym z nich. Pozyskanie wartościowych linków bez contentu wysokiej jakości wcale nie da nikomu rewelacyjnych efektów – Google nie chce przecież promować stron, które całą swoją wartość opierają tylko na linkach. Dlatego właśnie na SEO warto patrzeć całościowo – nawet wtedy, gdy zabiera to więcej czasu i energii.

Korzyści w postaci lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania mogą dać tylko kompleksowe działania i przystosowywanie strony do nowych technologii. Warto również nauczyć się przewidywać kolejne kroki podejmowane przez Google’a, co można osiągnąć skupiając się przede wszystkim na dostarczaniu jak najlepszych doświadczeń użytkownikom, a nie na samych pozycjach.

 

 

2. Upraszczanie strony do kilku zakładek

 

 

Jeżeli zadbamy jedynie o kilka podstron w obrębie danej witryny, zaniedbując przy tym całą resztę, również zmniejszamy swoje szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wprawdzie zakładki, które są odpowiednio zoptymalizowane, będą pozytywnie wpływać na pozycje, jednak wciąż z tyłu do głosu dochodzić będzie szereg negatywnych czynników wskazujących na to, że cała witryna nie spełnia wysokich oczekiwań użytkowników. Dlatego też sama poprawa contentu w kilku miejscach raczej nie sprawi, że strona powędruje wyżej w wynikach wyszukiwania. Szczególnie, jeśli przez wiele lat była nisko oceniana przez roboty – wtedy na poprawę pozycji zazwyczaj potrzeba o wiele więcej czasu.

 

3. Przecenianie wartości CTR

 

Niektórzy sądzą, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przez Google jest CTR, czyli współczynnik klikalności. Wskazuje on na to, jak często użytkownicy klikają na daną stronę w stosunku do częstotliwości jej wyświetleń.

Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że wysoki wskaźnik klikalności może być jedynie skutkiem przyciągającego uwagę nagłówka, nie zaś tego, jak dobrej jakości jest content znajdujący się na całej witrynie. Z tego też powodu trudno uwierzyć, by Google zwracało aż taką dużą uwagę na CTR. A przynajmniej nie wtedy, gdy wie, że stronie zdecydowanie brakuje dobrego contentu bądź wartościowych linków.

Zamiast szukać trików, warto podejść do sprawy inaczej i zadbać o to, by nasza witryna była znakomita pod każdym względem. Dlatego czas, który mógłbyś poświęcić na sprawdzanie magicznych sztuczek przeznacz raczej na tworzenie świetnego contentu i dostarczanie doskonałego doświadczenia użytkownikowi. Wtedy CTR również się poprawi.

 

Zapomnij o sztuczkach SEO!

Chociaż stosowanie trików jest bardzo kuszące, w SEO naprawdę nie warto obierać drogi na skróty. Google tworzy tak zaawansowane algorytmy, że ich oszukiwanie jest po pierwsze trudne, a po drugie ryzykowne, ponieważ może grozić nałożeniem kary.

Chcąc zadbać o wyższą pozycję swojej strony internetowej nie warto zatem skupiać się na jednej rzeczy ani liczyć na to, że podkręcenie CTR da wspaniałe efekty. Zamiast tego trzeba spojrzeć na cały proces pozycjonowania z szerszej perspektywy i podejść do niego kompleksowo. Tutaj żadne czary-mary czy hokus-pokus nie pomogą!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyszukiwanie semantyczne – zapytaj Google! Ikona 05:10 min 18.09.2017 Jeśli wydaje Ci się, że Google o Tobie nie myśli jesteś w błędzie! Gigant z Mountain View myśli o każdym Internaucie i właśnie dlatego wprowadza szereg algorytmów, które mają poprawić wyniki wyszukiwania na wielu płaszczyznach. Od pewnego czasu buduje też solidne podstawy pod wyszukiwanie semantyczne. Myślisz, że to Cię nie dotyczy? Przekonaj się jak bardzo zależy to od Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Meta tag description – więcej znaczy lepiej? Ikona 05:20 min 09.01.2018 Z pewnością zauważyliście, że od pewnego czasu wyniki wyszukiwania w Google wyświetlają dłuższe meta description lub fragmenty treści w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się temu trendowi. Zastanowimy się czy warto wydłużać liczbę znaków w opisach oraz odpowiemy na pytanie jak pisać dobre meta tagi description, aby skutecznie poprawić klikalność wyników? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak stworzyć stronę „O nas”, która nie będzie nudna? Ikona 05:15 min 09.05.2017 Strona internetowa każdej firmy pełni funkcję jej swoistej wizytówki oraz w znacznym stopniu stanowi wsparcie prowadzonych przez nią działań marketingowych, również związanych z pozycjonowaniem. Właśnie dlatego tak ważne jest poświęcenie jej wystarczającej ilości uwagi – bardzo często na jej podstawie firma jest oceniana przez Klientów. W kontekście strony internetowej jako całości istotna okazuje się zakładka „O nas”, którą wbrew pozorom czyta wielu internautów. Dzisiaj podpowiemy, na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700