Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Ostatnimi czasy dało się zauważyć pewną zależność. Posiadanie profilu na Google+ polepsza pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. To tak jakby Google zachęcało użytkowników do zakładania kont, odwdzięczając się im promowaniem ich marki.
Działania te są szczególnie widoczne w kilku przypadkach. Jeśli założymy profil w Google+, to w wynikach wyszukiwania będzie on wyświetlał się wyżej niż konta posiadane na innych portalach społecznościowych, nawet jeśli istnieją one o wiele dłużej. Podobnie ma się sytuacja w przypadku informacji udostępnianych w strumieniu Google+, fan page Google+ czy nawet pojedynczych statusów. Elementem, który wyróżnia dane z G+ wyświetlające się w wynikach wyszukiwania od tych pochodzących na przykład z Facebooka, jest możliwość decydowania, czym chcemy podzielić się z innymi Internautami, a co ma pozostać tylko w obrębie Google+.
Wyniki Google+ są także wyświetlane w atrakcyjniejszej formie graficznej. Wiele innowacyjnych rozwiązań, zastosowanych przez Google do promowania swojego portalu społecznościowego sprawia, że wyniki powiązane z Google+ prezentują się zdecydowanie korzystniej niż te pochodzące od konkurencji. Google wprowadziło elementy takie jak ramka „Ludzie i strony”, avatary profili i fan page, oznaczenia wyników osobistych, wyniki graficzne oraz wiele innych. Metody te pozwalają na intensywne promowanie marki w wynikach wyszukiwania nawet w przypadku bardzo ogólnych zapytań.
Popularność tej dziedziny marketingu internetowego opiera się także na innym mechanizmie. Z pewnością niejednokrotnie zdarzy się, że właściciele lub osoby odpowiedzialne za wizerunek danego brandu w mediach, widząc w wynikach wyszukiwania doskonale zaprezentowany profil konkurencji, również decydują się na założenie takowego konta. W ten sposób machina sama się napędza, a Google rozpowszechnia swój portal społecznościowy. Jednak niezależnie od tego, jakie pobudki będą kierować zakładającymi fan page, trzeba przyznać, że jest to niezwykle skuteczna i przyszłościowa forma promocji.
Źródło: vBeta.pl
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: