Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 22.03.2011

Liczą się tylko najlepsi

Testowane, a następnie konsekwentnie wprowadzane zmiany w wynikach Google doprowadziły do wyraźnego wzrostu wartości pierwszych trzech miejsc rankingu reklam (pozycje 1-3, na podświetlonym tle ponad rezultatami organicznymi). Wszystko to dzieje się oczywiście kosztem wyników naturalnych, które często widoczne są dopiero po przewinięciu strony. Podniesienie wagi wyników AdWords można zaobserwować również w statystykach kampanii, jeszcze niedawno niezły współczynnik klikalności (stosunek wyświetleń do kliknięć, czyli click through rate – CTR) „zaczynał się” od 2-3%, dziś dobra kampania ma CTR na poziomie przynajmniej 7-10% i więcej. Za zmianami w Google idzie również zmiana świadomości internauty, który najzwyczajniej świecie zaczyna doceniać wyniki płatne, jako reklamy:

– dobrze dopasowane do wpisanego zapytania (choćby nagłówek reklamy tożsamy z zapytaniem, dodatkowo pogrubiony),
– wypełnione bardzo istotną treścią (treść linku sponsorowanego + rozszerzenia linków witryny, adresów, numerów telefonów),
– dopasowane do położenia internauty (użytkownikowi wyświetla się adres najbliższego punktu firmy).

Stawką jest więc wzmożone zainteresowanie internautów i właściwie pewne kliknięcia ze strony potencjalnych klientów. Celem – pozycje reklam 1-3 ponad naturalnymi wynikami. Po ostatnich zmianach Google, czyli wydłużeniu nagłówka o pierwszą linijkę opisów, reklamy z nagrody Google są jeszcze lepiej widoczne. Już w koncie kampanii Google informuje i zachęca do takiej edycji reklamy (treść + dobra jakość + odpowiednie stawka), aby osiągnąć maksymalną widoczność:

Wybór jest prosty, link Top ad wygląda zdecydowanie korzystniej, zgodnie z zasadą oglądania tekstu na stronie, od lewej do prawej, a potem na dole – reklama z pozycji 1-3 odpowiednio zredagowana na pewno przyciągnie więcej internautów niż reklam side ad.

Oczywiście wszystkie zmiany przekładają się na CTR reklam umiejscowionych ponad naturalnymi wynikami, są zdecydowanie wyższe od współczynników klikalności reklam 4-11 z prawej strony.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55