Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Poniżej znajdują się wykresy, które przedstawiają czas oraz procent badanych, których wzrok pada na konkretne miejsca w wynikach wyszukiwania w google.pl.
W przeprowadzonych badaniach zestawione są ze sobą wyniki wyszukiwania dwóch wyszukiwarek Google oraz Bing. W tym przypadku skupiłam się tylko na wynikach Google, ponieważ większość polskich użytkowników korzysta z tej wyszukiwarki.
Jeżeli chodzi o wyniki organiczne, to na nich spoczął wzrok 100 % badanych przez najdłuższy czas – 14,7 sekundy.
Pozostałe elementy nie były już widoczne dla wszystkich badanych. Linki sponsorowane, umieszczone nad wynikami organicznymi dostrzegło aż 91 % użytkowników, były one jednak dostrzegane dość przelotnie, ponieważ wzrok badanych spoczął tam przez około 1 sekundę.
Linki sponsorowane, które znajdują się po prawej stronie, zostały zauważone przez 28%, a ich wzrok nie pozostał tam zbyt długo, bo około 0,16 sekundy.
Natomiast nieliczni użytkownicy zauważyli menu z wyszukiwarkami wertykalnymi i opcjami zawężania wyników wyszukiwarki, ale za to ich spojrzenie pozostało tam całkiem długo, bo aż 1,2 sekundy.
Z przeprowadzonego badania wynika, że połączenie SEO oraz PPC ma ogromną rolę w budowaniu świadomości marki i dobrego wizerunku firmy. Strona znajdując się w reklamach sponsorowanych oraz w wynikach organicznych w wyszukiwarce google.pl daje ogromną możliwość „opatrzenia się” użytkownikowi, kształtuje to przy tym wizerunek znanej, a co za tym idzie – cenionej marki.
Źródła: Emarketer, Usercentric
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: