Ikona 01:20 min Ikona 24.03.2011

Gdzie pada wzrok użytkowników?

Poniżej znajdują się wykresy, które przedstawiają czas oraz procent badanych, których wzrok pada na konkretne miejsca w wynikach wyszukiwania w google.

W przeprowadzonych badaniach zestawione są ze sobą wyniki wyszukiwania dwóch wyszukiwarek Google oraz Bing. W tym przypadku skupiłam się tylko na wynikach Google, ponieważ większość polskich użytkowników korzysta z tej wyszukiwarki. Jeżeli chodzi o wyniki organiczne, to na nich spoczął wzrok 100 % badanych przez najdłuższy czas – 14,7 sekundy.

 

Pozostałe elementy nie były już widoczne dla wszystkich badanych. Linki sponsorowane, umieszczone nad wynikami organicznymi dostrzegło aż 91 % użytkowników, były one jednak dostrzegane dość przelotnie, ponieważ wzrok badanych spoczął tam przez około 1 sekundę. Linki sponsorowane, które znajdują się po prawej stronie, zostały zauważone przez 28%, a ich wzrok nie pozostał tam zbyt długo, bo około 0,16 sekundy. Natomiast nieliczni użytkownicy zauważyli menu z wyszukiwarkami wertykalnymi i opcjami zawężania wyników wyszukiwarki, ale za to ich spojrzenie pozostało tam całkiem długo, bo aż 1,2 sekundy. Z  przeprowadzonego badania wynika, że połączenie SEO oraz PPC ma ogromną rolę w  budowaniu świadomości marki i dobrego wizerunku firmy.  Strona znajdując się w reklamach sponsorowanych oraz w wynikach organicznych w wyszukiwarce google.pl daje ogromną możliwość „opatrzenia się” użytkownikowi, kształtuje to przy tym wizerunek znanej, a co za tym idzie – cenionej marki.

Źródła: Emarketer, Usercentric

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:40 min 25.03.2011 Pojawiające się w ostatnim czasie informacje jakoby Google - poprzez narzędzia automatyczacji - dążyło do wyeliminowania agencji SEM okazały się mocno przedwczesne. Wprowadzenia instrumentów usprawniających optymalizację kampanii to właściwie codzienność. Zmiany motywowane są raczej ogólnym celem Google - reklamodawcy powinni wydawać więcej i lepiej. Specjaliści AdWords mogą więc spać spokojnie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:35 min 12.04.2011 Na podstawie przyznanego już drugi rok z rzędu Godła Firma Przyjazna Klientowi, z przyjemnością stwierdzamy, że zdaniem naszych klientów odpowiedź jest twierdząca - w ich odczuciu spełniamy dane obietnice i okazujemy się przyjazną firmą. Godło zostało przyznane po audycie - anonimowych badaniach ankietowych przeprowadzonych wśród naszych klientów przez Fundację Obserwatorium Zarządzania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:45 min 22.03.2011 Linki sponsorowane z pozycji 1-3 zdominowały wyniki wyszukiwania Google. Reklamy z top-3 są najlepiej widoczne, podświetlone i zgodne z... ruchem gałek ocznych na stronie internetowej. Google, faworyzując najlepsze reklamy płatne, ustawiło wysoko poprzeczkę dla reklamodawców. Gra idzie o właściwie gwarantowane wejścia na stronę potencjalnych klientów. Stawka jest zatem bardzo wysoka. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700