Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 24.03.2011

Gdzie pada wzrok użytkowników?

Poniżej znajdują się wykresy, które przedstawiają czas oraz procent badanych, których wzrok pada na konkretne miejsca w wynikach wyszukiwania w google.pl.

W przeprowadzonych badaniach zestawione są ze sobą wyniki wyszukiwania dwóch wyszukiwarek Google oraz Bing. W tym przypadku skupiłam się tylko na wynikach Google, ponieważ większość polskich użytkowników korzysta z tej wyszukiwarki. Jeżeli chodzi o wyniki organiczne, to na nich spoczął wzrok 100 % badanych przez najdłuższy czas – 14,7 sekundy.

 

Pozostałe elementy nie były już widoczne dla wszystkich badanych. Linki sponsorowane, umieszczone nad wynikami organicznymi dostrzegło aż 91 % użytkowników, były one jednak dostrzegane dość przelotnie, ponieważ wzrok badanych spoczął tam przez około 1 sekundę. Linki sponsorowane, które znajdują się po prawej stronie, zostały zauważone przez 28%, a ich wzrok nie pozostał tam zbyt długo, bo około 0,16 sekundy. Natomiast nieliczni użytkownicy zauważyli menu z wyszukiwarkami wertykalnymi i opcjami zawężania wyników wyszukiwarki, ale za to ich spojrzenie pozostało tam całkiem długo, bo aż 1,2 sekundy. Z  przeprowadzonego badania wynika, że połączenie SEO oraz PPC ma ogromną rolę w  budowaniu świadomości marki i dobrego wizerunku firmy.  Strona znajdując się w reklamach sponsorowanych oraz w wynikach organicznych w wyszukiwarce google.pl daje ogromną możliwość „opatrzenia się” użytkownikowi, kształtuje to przy tym wizerunek znanej, a co za tym idzie – cenionej marki.

Źródła: Emarketer, Usercentric

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Czy wzrost ruchu na stronie zwiększa sprzedaż? Case study ze współpracy z firmą Drewmod Ikona 05:10 min Pozycjonowanie jest jednym z narzędzi marketingowych. Dzięki odpowiedniej optymalizacji serwisu można zdecydowanie poprawić rozpoznawalność marki w internecie, a przez to zwiększyć ruch na stronie. Dobrze zaplanowane działania SEO dla firmy Drewmod wielokrotnie zwiększyły liczbę wyświetleń witryny i odwiedzin strony. Przeczytajcie w tym case study o naszej strategii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:45 min 21.08.2009 Sezon urlopowy w pełni - w miastach ruch nieco maleje, za to kurorty pękają w szwach (nie tylko te polskie). A co z internetem? Czy wyszukiwania w Google odnotowują w tym okresie spadek? Z całą pewnością zauważyć można bardzo wyraźny skok - skok zapytań związanych z noclegami, pobytami, rezerwacjami, wyjazdami, trasami i innymi elementami niezbędnymi dla udanego wypoczynku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:30 min 13.03.2008 Wyszukiwarki, w tym oczywiście również Google, właściwie nigdy nie radziły sobie z technologią Flash. Dlatego strony zbudowane z wykorzystaniem tej technologii miały bardzo utrudnioną drogę do wysokich pozycji. Najczęściej po prostu trzeba zmienić całe witryny. Ostatnio jednak pojawił się ciekawy program, który pozwala przedstawić zawartość animacji Flash w formie tekstowej. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700