Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 07.04.2016

Złotego Trójkąta Google!

 

O eye-trackingu, a przede wszystkim o wnioskach, jakie nasuwają się po przeprowadzeniu tego typu badań już trochę pisaliśmy. Okazuje się jednak, że w związku ze zmianami wprowadzonymi przez Google w wyświetlaniu wyników wyszukiwania (również na urządzenia mobilne), przekształcił się również sposób, w jaki nasz wzrok je przeszukuje.

 

Google Golden Triangle – dlaczego już nie działa?

 

Około dziesięć lat temu przeprowadzono badania na podstawie których określono, jaki obszar w wynikach wyszukiwania ma największą oglądalność. Określono go mianem Złotego Trójkąta Google (ang. Google Golden Triangle). Wywnioskowano na jego podstawie, że najważniejsza jest lewa górna część pola wyszukiwarki – czyli tak naprawdę trzy pierwsze wyniki wyszukiwania. To właśnie na nich miał się skupiać się wzrok człowieka.

Schemat Google Golden Triangle;

Dziesięć lat temu tego typu myślenie miało jak najbardziej sens. Jednakże w ciągu ostatnich paru lat sporo zmieniło się w samym sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania. Obok zwykłych, organicznych wyników wyszukiwania, pojawiły się reklamy sponsorowane, wyniki dla Map Google czy choćby Knowledge Graph. To wprowadziło spore zmiany w sposobie oglądania wyników zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

 

To w jaki sposób teraz widzimy wyniki?

 

W 2014 roku przeprowadzono badania, na podstawie których okazało się, że Trójkąt Google stracił na znaczeniu. Udowodniono, że, szczególnie na urządzeniach mobilnych, wyniki w SERP oglądamy w sposób wertykalny, czyli z góry na dół. W efekcie coraz częstszego używania smartfonów oraz tabletów, ekran, choć pozornie, ale w pewnym sensie wydłużył się – a to spowodowało, że więcej wyników wyszukiwania jest oglądanych przez użytkowników. Według badań, pozycje od drugiej do czwartej mają już więcej kliknięć niż jeszcze parę lat temu.

Źródło: Moz.com

Co zrobić, by oko klienta dojrzało nas w wynikach?

 

Przede wszystkim – działać na wielu płaszczyznach! Inwestuj zarówno w SEO, jak i reklamy sponsorowane. To właśnie reklamy AdWords często są najbardziej widoczne. Stwórz stronę Google+ swojej firmy i zadbaj o to, aby umieścić ją w Mapach Google (szczególnie jeśli działasz na rynku lokalnym). Staraj się również o pozytywne opinie użytkowników. A przede wszystkim – dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych – w ten sposób będziesz miał szansę na wyższą pozycję również w mobilnych SERP.

 

Podsumowując

 

Badania eye-trackingowe udowodniły, że sposób, w jaki odczytujemy wyniki wyszukiwania cały czas się zmienia. Dzieje się to wraz ze zmianami w wynikach wyszukiwania Google oraz ewolucją stylu, w jaki przeglądamy strony (używanie tabletów oraz smartfonów).

To wszystko wymusza na firmach jeszcze szerzej zakrojone działania z zakresu marketingu online, a więc wykorzystanie efektu synergii pozycjonowania, AdWords, Map Google i innych elementów pojawiających się w SERP. Tylko w ten sposób można skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców.

Źródła:

Moz.com, Wikipedia,

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55