Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 16.06.2011

Jeszcze skuteczniejsza analiza stron internetowych

Google Webmaster Tools

 

Google Webmaster Tools umożliwia nie tylko sprawdzenie stanu optymalizacji strony (dane on-site), ale również pozwala na ocenę widoczności witryny w wyszukiwarce (statystyki off-site).

W ramach integracji Google Analytics zostało uzupełnione o dane z zakładki Search queries. Strona ta na stałe obecna w GWT informuje m.in. po jakich wyrażeniach znaleziono stronę oraz które podstrony serwisu pojawiły się w wynikach Google na dane zapytanie.

Szczegółowe dane związane z najczęściej wyświetlanymi stronami i wyszukiwanymi hasłami to:

  • wyświetlenia – liczba wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania oraz procentowa zmiana średniej, dziennej liczby wyświetleń w porównaniu z wcześniej badanym okresem.
  • zapytania – najpopularniejsze wyszukiwane hasła, które odnosiły do danej strony internetowej oraz liczba haseł, które w określonym okresie powodowały ukazanie się stron witryny w wynikach wyszukiwania
  • kliknięcia – liczba i procentowa zmiana średniej liczby kliknięć w odniesieniu do poprzedniego okresu oraz liczba kliknięć, która powiązana jest z konkretnym hasłem.
  • CTR – współczynnik klikalności, czyli wartość procentowa wyświetleń, które zakończyły się kliknięciem odnośnika do danej strony i zmiana średniej wartości CTR w odniesieniu do poprzedniego, analizowanego okresu.
  • średnia pozycja – średnia pozycja strony w wynikach wyszukiwania określonego hasła i wartość zmiany tej pozycji w stosunki do poprzedniego, badanego okresu.

 

Search queries

 

Zakładka Search queries zawiera domyślnie łączne statystyki zapytań dla każdego typu wyszukiwania. W Google Analytics będzie można filtrować dane na określone sposoby np. ukazać hasła, które miały więcej niż 100 kliknięć i sprawdzić na wykresie, które z nich było najbardziej efektywne lub wyłączyć hasła, które generowały najmniejszy ruch, czy też wyświetlić statystyki zapytań, które zawierały lub też nie zawierały określonego słowa.

Google zastrzega, że jest to program pilotażowy o limitowanym charakterze i nie każdy będzie mógł z niego skorzystać. Aby uzyskać możliwy dostęp, trzeba się zarejestrować na stronie programu pilotażowego, wypełnić formularz i czekać na ewentualną odpowiedź administratora. W formularzu zgłoszeniowym należy podać następujące dane: – imię i nazwisko, – adres e–mail, – login, – Google Analytics ID, – adres domeny, której raporty mają dotyczyć.

źródło: Dziennik Internautów, SearchEngineWatch, GoogleWebmasterCentral

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Budowanie lojalności klientów poprzez marketing doświadczeń online Ikona 4:00 min 28.08.2023 W dzisiejszym świecie większość z nas, planując zakup produktu, przegląda oferty różnych marek, aby znaleźć ten, który najlepiej odpowiada naszym oczekiwaniom i potrzebom. Oprócz ceny, właściwości czy parametrów technicznych, nasza decyzja jest również kształtowana przez postrzeganie danej marki. Wszystkie te czynniki są wpływane przez marketing doświadczeń online, który zyskał ogromne znaczenie w ciągu ostatnich kilku lat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 09:35 min 21.12.2017 Święta za pasem! U nas to już chyba tradycja, że niecierpliwie wyczekujemy spotów świątecznych rodzimych i światowych marek. W tym roku zdradzam Wam nasze zakulisowe rozmowy – żebyście trochę nas poznali i byli na bieżąco ze świątecznymi trendami reklamowymi. W imieniu Działu Copywritingu Sunrise System przedstawiam oficjalny, absolutnie subiektywny ranking spotów świątecznych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:30 min 09.02.2011 Algorytm wyszukiwarki, personalizacja wyników, logowanie na konto Google, precyzja zapytania, ustawienia wyszukiwarki (na przykład "Szukaj w Internecie"), historia wyszukiwania, aktualizacja serwera w Brazylii - to odpowiedzi na pytanie "Skąd się biorą różnice w wynikach". Wyborcza.pl opublikowała komentarz naszego eksperta. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700