Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Google Webmaster Tools umożliwia nie tylko sprawdzenie stanu optymalizacji strony (dane on-site), ale również pozwala na ocenę widoczności witryny w wyszukiwarce (statystyki off-site).
W ramach integracji Google Analytics zostało uzupełnione o dane z zakładki Search queries. Strona ta na stałe obecna w GWT informuje m.in. po jakich wyrażeniach znaleziono stronę oraz które podstrony serwisu pojawiły się w wynikach Google na dane zapytanie.
Szczegółowe dane związane z najczęściej wyświetlanymi stronami i wyszukiwanymi hasłami to:
wyświetlenia – liczba wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania oraz procentowa zmiana średniej, dziennej liczby wyświetleń w porównaniu z wcześniej badanym okresem.
zapytania – najpopularniejsze wyszukiwane hasła, które odnosiły do danej strony internetowej oraz liczba haseł, które w określonym okresie powodowały ukazanie się stron witryny w wynikach wyszukiwania
kliknięcia – liczba i procentowa zmiana średniej liczby kliknięć w odniesieniu do poprzedniego okresu oraz liczba kliknięć, która powiązana jest z konkretnym hasłem.
CTR – współczynnik klikalności, czyli wartość procentowa wyświetleń, które zakończyły się kliknięciem odnośnika do danej strony i zmiana średniej wartości CTR w odniesieniu do poprzedniego, analizowanego okresu.
średnia pozycja – średnia pozycja strony w wynikach wyszukiwania określonego hasła i wartość zmiany tej pozycji w stosunki do poprzedniego, badanego okresu.
Zakładka Search queries zawiera domyślnie łączne statystyki zapytań dla każdego typu wyszukiwania. W Google Analytics będzie można filtrować dane na określone sposoby np. ukazać hasła, które miały więcej niż 100 kliknięć i sprawdzić na wykresie, które z nich było najbardziej efektywne lub wyłączyć hasła, które generowały najmniejszy ruch, czy też wyświetlić statystyki zapytań, które zawierały lub też nie zawierały określonego słowa.
Google zastrzega, że jest to program pilotażowy o limitowanym charakterze i nie każdy będzie mógł z niego skorzystać. Aby uzyskać możliwy dostęp, trzeba się zarejestrować na stronie programu pilotażowego, wypełnić formularz i czekać na ewentualną odpowiedź administratora. W formularzu zgłoszeniowym należy podać następujące dane:
– imię i nazwisko,
– adres e–mail,
– login,
– Google Analytics ID,
– adres domeny, której raporty mają dotyczyć.
źródło: Dziennik Internautów, SearchEngineWatch, GoogleWebmasterCentral
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: