Ikona 01:35 min Ikona Sunrise System 17.06.2011

Reklama w Internecie przyciąga młodych

Czy jednak reklama w Internecie rzeczywiście trafia do odbiorców? Najnowszy raport Digital Young „Internet buduje marki wśród młodych” wskazuje, że 84% młodych użytkowników dostrzega reklamy i odróżnia je od innych komunikatów. Raport odrzuca mit o tzw. ślepocie banerowej, czyli o tym, że reklama w Internecie irytuje, odpycha, bardziej denerwuje niż przyciąga. Reklama w sieci nie trafia w próżnie – aż 42% osób, które wzięło udział w badaniu przyznało, że klika w reklamę, co najczęściej wynika to z tego, że zamieszczony baner reklamowy jest po prostu interesujący.

Jakie są inne najważniejsze wnioski z raportu? Okazuje się, że 45% młodych zmienia swoje nastawienie do danych produktów czy też usług właśnie poprzez informacje, które odnajdują w sieci. Najczęściej związane są one z wpisami na różnorodnych forach, portalach społecznościowych i opiniami znajomych, choć duże znaczenie mają również opinie ekspertów na stronach internetowych. Co najważniejsze jednak – zmiana tego nastawienia aż w 68 procentach przekłada się na decyzję o zakupie danego produktu i w 42 procentach jest to pierwszy zakup dokonany przez Internet – wszystko dzięki reklamie. Grupą, która szczególnie zwraca uwagę na reklamę internetową są osoby w wieku 19-24 lat i częściej dotyczy to mężczyzn niż kobiet.

 

 

Dla branż zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, niezwykle istotny jest fakt, że obok reklamy graficznej najskuteczniejszym kanałem e-marketingu jest wyszukiwarka Google. Aż 84% badanych wyszukuje informacji o firmie i marce poprzez Google, a 78% z nich kilka w linki sponsorowane. Badanie Digital Young potwierdza, że to właśnie poprzez wyszukiwarkę komunikat reklamowy dotrze do najszerszego grona młodych ludzi i wpłynie na ich decyzje zakupowe.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:15 min 27.06.2011 Podczas Gali 21 czerwca 2011 otrzymaliśmy oficjalnie nominację jako krajowy reprezentant w konkursie promującym przedsiębiorstwa, które w skali Europy wyróżniają się biznesową skutecznością, przy jednoczesnym stawianiu na wartości odpowiedzialnego biznesu. Nominację w imieniu Spółki odebrał Paweł Rybak. Nominacja do reprezentacji krajowej to półmetek. Spośród reprezentantów  wszystkich krajów Unii Europejskiej jury wybierze 100 firm, które awansują do finału, otrzymując tytuł Ruban d'Honneur. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 01.07.2011 Po ostatnich testach Google wprowadziło kolejną innowację do swojego produktu. Przycisk „+1” o którym mowa oznaczać ma „to jest fajne” lub „zobacz to”. Od niedawna każdy zainteresowany ma możliwość polecania stron oraz sprawdzania, które witryny zostały polecone przez jego znajomych. By zobaczyć przycisk przy wynikach wyszukiwania i z niego korzystać trzeba być zalogowanym użytkownikiem na koncie Google. Informacje o rekomendacji są widoczne tylko od osób zapisanych w kontaktach na naszym profilu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 24.05.2011 Portale społecznościowe znajdują dla siebie coraz to nowe zastosowania zmieniając nieodwracalnie oblicze światowej sieci... Nowa funkcja Google, uruchomiona właśnie w Polsce, to kolejny krok w stronę pełnej personalizacji internetu. Opisujemy pokrótce na czym polega ta unikalna usługa, wykorzystująca media takie jak Facebook, czy Twitter do tworzenia indywidualnych rankingów wyników wyszukiwania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700