Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Czy jednak reklama w Internecie rzeczywiście trafia do odbiorców? Najnowszy raport Digital Young „Internet buduje marki wśród młodych” wskazuje, że 84% młodych użytkowników dostrzega reklamy i odróżnia je od innych komunikatów.
Raport odrzuca mit o tzw. ślepocie banerowej, czyli o tym, że reklama w Internecie irytuje, odpycha, bardziej denerwuje niż przyciąga. Reklama w sieci nie trafia w próżnie – aż 42% osób, które wzięło udział w badaniu przyznało, że klika w reklamę, co najczęściej wynika to z tego, że zamieszczony baner reklamowy jest po prostu interesujący.
Jakie są inne najważniejsze wnioski z raportu? Okazuje się, że 45% młodych zmienia swoje nastawienie do danych produktów czy też usług właśnie poprzez informacje, które odnajdują w sieci. Najczęściej związane są one z wpisami na różnorodnych forach, portalach społecznościowych i opiniami znajomych, choć duże znaczenie mają również opinie ekspertów na stronach internetowych. Co najważniejsze jednak – zmiana tego nastawienia aż w 68 procentach przekłada się na decyzję o zakupie danego produktu i w 42 procentach jest to pierwszy zakup dokonany przez Internet – wszystko dzięki reklamie. Grupą, która szczególnie zwraca uwagę na reklamę internetową są osoby w wieku 19-24 lat i częściej dotyczy to mężczyzn niż kobiet.
Dla branż zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, niezwykle istotny jest fakt, że obok reklamy graficznej najskuteczniejszym kanałem e-marketingu jest wyszukiwarka Google. Aż 84% badanych wyszukuje informacji o firmie i marce poprzez Google, a 78% z nich kilka w linki sponsorowane. Badanie Digital Young potwierdza, że to właśnie poprzez wyszukiwarkę komunikat reklamowy dotrze do najszerszego grona młodych ludzi i wpłynie na ich decyzje zakupowe.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: