Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:20 min Ikona 30.08.2011

Inbound Marketing

Nie sposób przeoczyć wzmagającej się irytacji ze strony użytkowników sieci, którzy zamiast skoncentrować się na tym, czego właściwie szukają, zmuszeni są do zamykania co chwilę wyskakujących okienek z krzykliwą, nachalną treścią reklamową. Marka prezentowana w okienku takim, jak choćby to poniżej, z pewnością nie zapadnie w pamięci użytkowników, a jeżeli nawet, to z pewnością nie będzie posiadała ona pozytywnych konotacji.

Inbound Marketing, czyli wciągaj klienta w markę

 

Odpowiedzią na niechęć i przesycenie internautów nachalną reklamą jest tzw. Inbound Marketing. Jest to zespół działań marketingowych mających wzbudzić wśród konsumentów autentyczne zainteresowanie marką, owocujące ich zaangażowaniem i poczuciem współuczestnictwa w jej rozwoju. Inbound Marketing stymuluje sprzedaż poprzez zwiększenie liczby osób, z własnej woli odwiedzających stronę internetową promowanej firmy. Skupia się on dookoła trzech aspektów, które w przypadku dobrze zorganizowanej strategii powinny być ze sobą w pełni zintegrowane, a mianowicie:

    • pozycjonowania w wyszukiwarkach;
    • promocji na portalach społecznościowych;
    • interesującej aktywności w blogosferze;

Mieszanka złożona z tych trzech ingrediencji, przy dołożeniu pewnych starań, pozwala na stworzenie rozpoznawalnej i popularnej marki, nawet w sytuacji, w której zaczynamy właściwie od zera i stawić musimy czoła silnej oraz znacznie bardziej od nas rozwiniętej konkurencji.

Nie zaskakuje już nikogo, że kluczem do promocji tego typu jest odpowiednie pozycjonowanie w wyszukiwarkach takich jak Google. Polega ono na takim zoptymalizowaniu strony internetowej, by została ona zaindeksowana w sposób zapewniający nam wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na pożądaną frazę.

 

Trzy Filary Skutecznego Inbound Marketingu: Blog, Portale Społecznościowe i Optymalizacja Strony

 

Coraz ważniejsze jest również prowadzenie bloga, na którym systematycznie zamieszczane powinny być ciekawe wpisy, dotyczące nie tylko bieżącej działalności firmy, ale również innych zagadnień, które choć pozornie niezwiązane z oferowanym produktem czy usługą, mogą okazać się godne uwagi dla grupy osób stanowiących adresatów naszej marki. Taki blog będzie regularnie odwiedzany przez klientów i potencjalnych klientów, co stanowi wartość samą w sobie, jak też bezpośrednio przekłada się na skuteczność pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.

Kolejnym, niezwykle ważnym czynnikiem, składającym się na udany Inbound Marketing jest zapewnienie użytkownikom Internetu możliwości interakcji z marką. Interakcja pozwala na budowanie silnych więzi z promowanym brandem, dając klientom poczucie realnego na nią wpływu. Najlepszym narzędziem do tego typu działań są obecnie bez wątpienia portale społecznościowe. Tutaj znowu pojawia się aspekt nieodzowny przy tego rodzaju działaniach, a mianowicie treści, które będą w stanie wzbudzić w internautach autentyczne zainteresowanie, dzięki czemu wejdą oni na „funpage” marki i „polubią ją” bądź podejmą inne działania.

W gruncie rzeczy cała idea Inbound Marketingu sprowadza się do systematycznego i ciekawego prowadzenia bloga, aktywności w portalach społecznościowych, a także odpowiedniego zoptymalizowania strony internetowej (w taki sposób, by była ona przyjazna dla robotów wyszukiwarek i interesująca dla użytkownika). Dołożenie odpowiednich starań na tych trzech płaszczyznach powinno przełożyć się na sukces przedsiębiorstwa – nawet działającego na trudnym rynku i rywalizującego z silniejszą od siebie konkurencją.

Największą zaletą tego podejścia jest bardzo korzystny stosunek kosztów do rezultatów, bowiem w ten sposób wygenerowany wzrost odwiedzin na stronie, zazwyczaj bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży, a zatem także zysków.

Źródło: „Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu” Brian Halling, Dharmesh Shah, Gliwice 2010.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55