Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 07.03.2022

Jakie cechy powinien posiadać specjalista SEO?

SEO to branża, która rozwija się w zawrotnym tempie. Gdy stawiała pierwsze kroki, wystarczyło wrzucić na stronę tekst z wielokrotnie powtarzającą się frazą “mechanik warszawa”, aby skutecznie pozycjonować stronę internetową dla fachowca ze stolicy. Dziś wsparcie w osiąganiu zadowalających wyników wyszukiwania jest o wiele bardziej wielowymiarowe. Wszystko za sprawą Google, który stale doskonali metody weryfikowania stron internetowych pod kątem jakości. Ewolucja ta dotyczy tym samym nie tylko wyszukiwarki, ale także specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych na co dzień.

Swoboda w surfowaniu po sieci to nie wszystko. Zakres umiejętności, jakimi powinien wyróżniać się dobry specjalista SEO, jest zdecydowanie szerszy i obejmuje zróżnicowane kompetencje.

Jaki jest specjalista SEO?
  1. Cierpliwy – efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu; o pierwszych sukcesach można mówić dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Należy zdawać sobie jednak sprawę z tego, że oczekiwanie jest tego warte i po prostu… robić swoje.
  2. Elastyczny – wdrożone zmiany nie przyniosły oczekiwanych wyników? Trzeba wiedzieć, co mogło pójść nie tak i natychmiast zareagować. Sieć to kapryśne środowisko. Kto wie, czy i kiedy konieczne okaże się jakieś niestandardowe rozwiązanie?
  3. Kreatywny – i to do potęgi! Kreatywność jest potrzebna nie tylko w sytuacji opisanej powyżej, ale także przy szukaniu nowych pomysłów na poprawę widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
  4. Otwarty – bez względu na to, czy na co dzień chcesz tworzyć teksty na strony internetowe czy odpisywać na maile Klientów – przyda Ci się lekkość w formułowaniu myśli, życzliwość i wyrozumiałość dla czyjejś niewiedzy.
  5. Wszechstronny – to co już wiesz, nie wystarczy; specjalista SEO to ktoś, kto stale doskonali swoją wiedzę, jest ciekaw nowości, śledzi nowinki branżowe oraz bierze udział w szkoleniach. Innymi słowy, pozostaje na bieżąco i chętnie z nowej wiedzy korzysta w codziennej pracy.
Specjalista SEO powinien wiedzieć, jak m.in.:
  • działa wyszukiwarka Google,
  • wygląda atrakcyjna strona internetowa,
  • wyjaśnić Klientowi korzyści wynikające z pozycjonowania,
  • napisać interesujące i dobrej jakości teksty,
  • dopasować frazy do specyfiki branży,
  • stosować język korzyści w działaniach marketingowych,
  • dokonać analizy strony internetowej pod kątem SEO,
  • obsługiwać narzędzia Google (Google Search Console, Google Analytics).

Co oznacza być dziś SEOwcem?
Analityk, copywriter, informatyk, marketingowiec, handlowiec… Można mieć wrażenie, że specjalista SEO to istny człowiek orkiestra! Jest w tym nieco prawdy, jednak nie w tym rzecz. Weź głęboki oddech – nie musisz być specjalistą we wszystkich wymienionych dziedzinach. Specyfika tego zajęcia polega na tym, że tak naprawdę każdy może odnaleźć się w cyberprzestrzeni. Wystarczy rozwijać w sobie umiejętności, które umożliwiają pracę ze specyficznym tworzywem, jakim jest strona internetowa. Bliżej Ci do bycia marketingowcem czy analitykiem? HTML to dla Ciebie poezja, a wpis na bloga – język konkretu? Branża SEO jest dla Ciebie stworzona!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55