Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:00 min Ikona 14.03.2022

Dzień z życia pozycjonera – kim jest specjalista SEO?

Zapewne wiele razy zastanawialiście się, kto stoi za sukcesem Waszej strony internetowej w sieci. Kim jest tajemniczy pozycjoner, który zna się na wszystkim? Odpowiedź jest krótka – to specjalista SEO, który nieustannie analizuje, planuje, optymalizuje, monitoruje, a na końcu jeszcze przedstawi wyniki prac nad pozycjonowaniem strony internetowej. Istny człowiek orkiestra!

Zapraszamy do ekspresowego zapoznania się z dniem z życia pozycjonera. Pamiętajcie, każdy dzień zaczynamy od smacznej i świeżo mielonej kawy.

 

Wschodzi słońce – czyli trwa analiza

 

Przed rozpoczęciem każdej kampanii SEO potrzebny jest plan. Strategia bez odpowiedniego doboru wyrażeń kluczowych jest niemożliwa do realizacji.  Umiejętność trafnej analizy to kluczowa cecha specjalisty.

Analityk z wiedzą SEO i doświadczeniem nie boi się żadnych wyzwań i fraz – od kosmetyków naturalnych, przez projektowanie wnętrz po frezowanie CNC – przerobił już wszystko, łącznie z setkami witryn konkurencji. Znajdzie najmniejszy błąd na stronie, prześwietli treści i zaplanuje konkretne działania.

Wchodzimy na obroty – optymalizacja
Potrzeba więcej mocy! Błędy na stronie wymagają poprawy. Zalecany jest czarny pas z optymalizacji technicznej strony i co najmniej brązowy z webmasterki. Dotykamy tutaj przecież materii frontendu oraz backendu.
W takim razie z czym od strony technicznej mierzy się specjalista SEO? Co musi wiedzieć?
  • Jak optymalizować sekcję HEAD?
  • Jak usunąć duplikaty treści?
  • Jak zoptymalizować kod źródłowy?
  • Znać podstawy HTML/CSS i budowy stron internetowych.
  • Swobodnie poruszać się po najpopularniejszych CMSach.

To wszystko przyda się we wdrożeniu niezbędnych zmian na stronie. Zmiany możemy podzielić na te, które bezpośrednio wpływają na wygląd, treści i UX strony, jak i te, które działają od zaplecza strony i stanowią optymalizację techniczną pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Czas na kawę – przegląd prasy i narzędzi

To najlepsza pora na chwilę oddechu i przegląd prasy. SEO to branża bardzo dynamiczna i stale rozwijająca się. Każdego dnia zmieniają się algorytmy i warto śledzić popularne blogi oraz komunikaty ze strony Google. Pozycjonowanie wymaga ciągłych zmian i konieczność dopasowania do najnowszych trendów.

Specjalista ds. pozycjonowania doskonale zna najpopularniejsze serwisy od Google jak Search Console, Analytics czy Planer Słów Kluczowych. Na co dzień dostępnych jest także wiele użytecznych programów oraz narzędzi SEO jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog czy Semstorm.

 

Relacje z Klientem

Budowanie relacji z Klientem to klucz do sukcesu kampanii. To nie tylko przedstawienie strategii promocji i raportów z wykonanych prac. To także wzajemna edukacja oraz współpraca. Specjalista SEO próbuje poznać potrzeby Klienta, jak i docelowych użytkowników pozycjonowanej witryny. Na podstawie uzyskanej wiedzy skuteczniej planuje i osiąga zbieżne cele.

Siesta? Nie… to czas na monitoring

A może chwila oddechu? Nic z tego – to nie czas na odpoczynek. Wykonana analiza i optymalizacja to fundament działań w obrębie witryny.

Po zakończeniu prac on-page przystępujemy do prac związanych z promocją witryny z zewnątrz jak link building czy content marketing. Linkowanie to nadal istotny element w walce o najwyższe pozycje.

Wszystkie wprowadzone zmiany wymagają stałego monitorowania efektów, które czasami wymuszają zmianę strategii czy obranie nowych kierunków rozbudowy serwisu. Pozycjonowanie to czasochłonny i ciągły proces wymagający nieustannych zmian. W wyniku tego specjalista SEO zaczyna i kończy dzień analizą – planuje kolejne prace i koryguje strategię promocji na podstawie uzyskanych wcześniej efektów.

Jak zostać specjalistą SEO?

Najważniejsza jest determinacja i chęć nauki. Nie musisz uzyskać czarnego pasa z wszystkich wyżej wymienionych umiejętności. Najważniejsze są umiejętności analityczne i chęć zdobycia wiedzy z zakresu SEO. Nad pozycjonowaniem strony pracuje cały sztab ludzi oraz narzędzi wspomagających cały proces. Są tam specjaliści SEO, copywriterzy, analitycy danych, wdrożeniowcy czy webdeveloperzy.

Chcesz wiedzieć więcej już dzisiaj? Dołącz do kursu na specjalistę SEO organizowanego przez renomowaną szkołę IT  – Coders Lab. Bartek – od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje – zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko  jedna córka i  jedna żona. Liczby to cały jego świat.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55