Ikona 03:35 min Ikona 28.02.2022

Co działo się w marketingu cyfrowym w lutym 2022?

Rok 2022 pędzi i wiele z tego, co prognozowaliśmy pod koniec 2021 zaczyna wchodzić w życie. Marketing staje się kołem zamachowym zarówno małych, średnich, jak i dużych biznesów, a umiejętnie poprowadzony ma możliwości przynieć korzyści.
Ciekawym check-pointem okazał się event…. Super Bowl 2022. Sam wzrost cen emisji podczas Super Bowl w ciągu ostatnich 10 lat urósł z 2,7 mln w 2010 do 6 mln dolarów w 2022! Co jednak było warte szczególnej uwagi – po raz pierwszy w reklamach zaprezentowała się branża technologiczna, która dobrze poradziła sobie z globalnym kryzysem.
2022 rok to też – po dwóch latach pandemii, nakazów, zakazów i restrykcji – okres, w którym o pandemii w reklamach będziemy mówić coraz mniej albo wcale.
O czym więc mówić komunikując się z Klientem? I jak mówić? Już w lutym widać duży ruch w zmianie nie tylko sposobu narracji – nowoczesny storytelling – ale też nowoczesnych formach przekazu. Wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) stają się ważnym narzędziem w rękach e-commerce – szczególnie w branży odzieżowej czy związanej z dekoracją i designem wnętrz. To jak będzie wyglądał dom czy strój można coraz lepiej ocenić wirtualnie.  Odpowiednia do tego apka szybko może pokazać czy poszczególne elementy ze sobą wspógrają i to w czasie rzeczywistym.

Kolejnym elementem jest dialogizacja.

 

Doceniamy te firmy, które przestają się chować za fasadą potężnej korporacji, a które zaczynają z nami rozmawiać. Stają się nasze, swojskie, znajome, a dzięki temu nasze relacje stają się silniejsze i długofalowe.

Każda strona, która nie zadba o tę “przyjaźń” musi się liczyć ze znacznym spadkiem zainteresowania oraz w skrajnych przypadkach odpływem stałych klientów do konkurencji. Dialogizacja odbywać się będzie przede wszystkim poprzez social media, newslettery, czy nawet z wykorzystaniem botów – słowem wszystkiego, co klient spotyka po wejściu na stronę internetową.

 

Budowanie relacji z klientem

Mówiąc o budowaniu relacji nie można zapomnieć o wideo marketingu. Śledząc trendy czy główne portale zajmujące się marketingiem, widać było zainteresowanie w tym temacie. Mnogość szkoleń, ofert i opracowań wskazuje tylko jak pożądany staje się to kanał. I nie ma czemu się dziwić, patrząc między innymi na popularność Tik Toka. Reklama wideo  (chociażby prowadzona na YouTube) jest też dużo tańsza od reklam TV i wbrew pozorom – pomimo wprowadzenia wersji Premium czy Adblocka – dobrze przygotowana może dotrzeć do milionów odbiorców.
Każdy chyba kojarzy reklamę McDonalds z zestawem Maty, która odnotowała prawie 1,7mln wyświetleń, ale warto też wspomnieć o reklamie Lubelli – Coco Jambo, która przekroczyła już 8mln!
Niezmiennie potężnym kanałem marketingowym pozostają oczywiście media społecznościowe. Stały się one jednym z najlepszych miejsc do prowadzenia różnego rodzaju działań marketingowych – w tym wspomnianej wcześniej dialogizacji czy wykorzystania przekazu wideo.

Do gry wraca również Pinterest w związku z coraz większym zainteresowaniem branżą wnętrzarską.

Podsumowując – w lutym wiele z przewidzianych trendów zaczynało faktycznie funkcjonować, co potwierdza wcześniejsze założenia. Należy jednak pamiętać, że wiele czynników zewnętrznych może wpłynąć na szerokie spektrum działań (również marketingowych) w biznesie. To, co jest pewne – należy być uważnym i brać pod uwagę dobór odpowiednich formatów do odbiorców, ale też bieżącej sytuacji.

Karolina – Doradca ds. kluczowych klientów w Dziale Handlowym.  W Sunrise od prawie 2 lat, od ponad 10 związana z handlem, obecnie pełniąca również funkcję News Managera – śledzi i zbiera wszelkie nowinki i innowacje w obszarze marketingu. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej. Prywatnie interesuje się również psychologią.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 10:50 min 24.03.2022 Bardzo często firmy w działaniach marketingowych skupiają się wyłącznie na jak najlepszym wypromowaniu kampanii reklamowej. Zapominają jednak przy tym o najważniejszej kwestii, a mianowicie o tym do kogo jest ona skierowana. Tworzenie persony to narzędzie, które pozwoli lepiej zrozumieć potencjalnego klienta, a co za tym idzie, zaoferować mu lepszą usługę lub produkt końcowy. Jak zbudować model idealnego odbiorcy? I jakich błędów należy unikać, by osiągnąć swój cel? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 9:20 min 14.04.2022 Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

test Ikona 5:45 min 14.02.2022 Pisanie o miłości nigdy nie jest łatwe, nawet jeśli chodzi o tą na ekranie. To jedno z tych pojęć, które każdy z nas interpretuje na swój sposób. Miłość stanowi ważną część życia, a kiedy przysłowiowe motyle zagoszczą w brzuchu wraz z uczuciem, wcale nie tak łatwo je wypędzić. Luty to miesiąc, który kojarzy się na dwa sposoby – jednym z Walentynkami, a drugim z Tłustym Czwartkiem. Co więcej, te dwie rzeczy doskonale się ze sobą łączą i nazywają miłością do jedzenia. Pozwólcie jednak, że dzisiaj skupię się na uczuciach i reklamie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700