Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 28.02.2022

Co działo się w marketingu cyfrowym w lutym 2022?

Rok 2022 pędzi i wiele z tego, co prognozowaliśmy pod koniec 2021 zaczyna wchodzić w życie. Marketing staje się kołem zamachowym zarówno małych, średnich, jak i dużych biznesów, a umiejętnie poprowadzony ma możliwości przynieć korzyści.
Ciekawym check-pointem okazał się event…. Super Bowl 2022. Sam wzrost cen emisji podczas Super Bowl w ciągu ostatnich 10 lat urósł z 2,7 mln w 2010 do 6 mln dolarów w 2022! Co jednak było warte szczególnej uwagi – po raz pierwszy w reklamach zaprezentowała się branża technologiczna, która dobrze poradziła sobie z globalnym kryzysem.
2022 rok to też – po dwóch latach pandemii, nakazów, zakazów i restrykcji – okres, w którym o pandemii w reklamach będziemy mówić coraz mniej albo wcale.
O czym więc mówić komunikując się z Klientem? I jak mówić? Już w lutym widać duży ruch w zmianie nie tylko sposobu narracji – nowoczesny storytelling – ale też nowoczesnych formach przekazu. Wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) stają się ważnym narzędziem w rękach e-commerce – szczególnie w branży odzieżowej czy związanej z dekoracją i designem wnętrz. To jak będzie wyglądał dom czy strój można coraz lepiej ocenić wirtualnie.  Odpowiednia do tego apka szybko może pokazać czy poszczególne elementy ze sobą wspógrają i to w czasie rzeczywistym.

Kolejnym elementem jest dialogizacja.

 

Doceniamy te firmy, które przestają się chować za fasadą potężnej korporacji, a które zaczynają z nami rozmawiać. Stają się nasze, swojskie, znajome, a dzięki temu nasze relacje stają się silniejsze i długofalowe.

Każda strona, która nie zadba o tę “przyjaźń” musi się liczyć ze znacznym spadkiem zainteresowania oraz w skrajnych przypadkach odpływem stałych klientów do konkurencji. Dialogizacja odbywać się będzie przede wszystkim poprzez social media, newslettery, czy nawet z wykorzystaniem botów – słowem wszystkiego, co klient spotyka po wejściu na stronę internetową.

 

Budowanie relacji z klientem

Mówiąc o budowaniu relacji nie można zapomnieć o wideo marketingu. Śledząc trendy czy główne portale zajmujące się marketingiem, widać było zainteresowanie w tym temacie. Mnogość szkoleń, ofert i opracowań wskazuje tylko jak pożądany staje się to kanał. I nie ma czemu się dziwić, patrząc między innymi na popularność Tik Toka. Reklama wideo  (chociażby prowadzona na YouTube) jest też dużo tańsza od reklam TV i wbrew pozorom – pomimo wprowadzenia wersji Premium czy Adblocka – dobrze przygotowana może dotrzeć do milionów odbiorców.
Każdy chyba kojarzy reklamę McDonalds z zestawem Maty, która odnotowała prawie 1,7mln wyświetleń, ale warto też wspomnieć o reklamie Lubelli – Coco Jambo, która przekroczyła już 8mln!
Niezmiennie potężnym kanałem marketingowym pozostają oczywiście media społecznościowe. Stały się one jednym z najlepszych miejsc do prowadzenia różnego rodzaju działań marketingowych – w tym wspomnianej wcześniej dialogizacji czy wykorzystania przekazu wideo.

Do gry wraca również Pinterest w związku z coraz większym zainteresowaniem branżą wnętrzarską.

Podsumowując – w lutym wiele z przewidzianych trendów zaczynało faktycznie funkcjonować, co potwierdza wcześniejsze założenia. Należy jednak pamiętać, że wiele czynników zewnętrznych może wpłynąć na szerokie spektrum działań (również marketingowych) w biznesie. To, co jest pewne – należy być uważnym i brać pod uwagę dobór odpowiednich formatów do odbiorców, ale też bieżącej sytuacji.

Karolina – Doradca ds. kluczowych klientów w Dziale Handlowym.  W Sunrise od prawie 2 lat, od ponad 10 związana z handlem, obecnie pełniąca również funkcję News Managera – śledzi i zbiera wszelkie nowinki i innowacje w obszarze marketingu. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej. Prywatnie interesuje się również psychologią.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Firmowe blogi – silne zaplecze marketingowe Ikona 01:30 min 05.07.2013 Jeżeli jeszcze nie założyłeś firmowego bloga – ten czas właśnie nadszedł! Wstawianie firmowych wpisów jest działaniem na pograniczu marketingu i PR-u. Z pewnością nie przetrwają blogi o charakterze typowo reklamowym i ... zawierającym nieprawdę. Jak na prywatnej stronie, tak i na blogu firmy powinny znajdować się realne wydarzenia z życia firmy i branży. To jak pamiętnik, tylko wyjęty z szuflady i udostępniony klientom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:25 min 24.09.2008 Nie oszukujmy się - często szukamy drogi na skróty. Niestety w pozycjonowaniu może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego: zamiast wysokich pozycji możemy zniknąć w odmętach piątej i dalszych podstron wyników wyszukiwania. Kopiowanie treści ze stron konkurencji nie jest więc dobrym pomysłem. Koniecznie należy tworzyć treści użyteczne, fachowe, informacyjne - zgodnie z zasadami SEO Copywritingu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:40 min 07.04.2008 Jak dotrzeć z kampanią reklamową do międzynarodowego grona odbiorców? Niestety, Google nie zrobi tego za nas. Musimy sformułować tekst reklamy w kilku językach oraz kierować odpowiednią reklamę do użytkowników danego języka. Na szczęście Google AdWords umożliwia nam strategię międzynarodowego kierowania kampanii. Jak się za to zabrać? Przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700