Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:10 min Ikona Michalina 27.01.2023

Jak zadbać o sąsiadów – czyli pozycjonowanie lokalne w praktyce

Coraz rzadziej korzystamy z tzw. poczty pantoflowej w świecie offline, a wszelkich produktów i usług szukamy w sieci. Nawet jeśli kojarzymy, że na naszym osiedlu, po sąsiedzku, znajduje się szewc, większość z nas zapyta o to Google. Dlaczego? Bo tak jest szybciej i wygodniej – bez wychodzenia z domu można uzyskać wszystkie niezbędne informacje. Tutaj właśnie wkracza pozycjonowanie lokalne – sposób na zwiększenie widoczności w sieci firm prowadzących działalność stacjonarnie bądź na określonym obszarze.

Pozycjonowanie lokalne, czyli daj się znaleźć sąsiadom

Czym właściwie jest pozycjonowanie lokalne? W ogromnym skrócie: są to działania mające na celu zwiększenie widoczności lokalnego biznesu w wyszukiwarce internetowej. Proces ten nieco różni się od tradycyjnego pozycjonowania, ponieważ skupia się na użytkownikach z konkretnego obszaru.

Niegdyś w świecie offline odpowiednikiem tych działań było roznoszenie ulotek po okolicy, wieszanie ofert na słupach reklamowych i tablicach ogłoszeń, a także wspomniana wcześniej poczta pantoflowa. Dziś przenosimy się do świata online!

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

W pierwszej kolejności trzeba zadbać o odpowiednio zoptymalizowaną stronę internetową. Mowa między innymi o wartościowym contencie zawierającym przede wszystkim frazy lokalne:

  • fryzjer damski warszawa wola,
  • mechanik poznań dębiec,
  • restauracja meksykańska pogodno,
  • barber wrocław krzyki.

Wyrażenia kluczowe geolokalizowane zamieszczamy nie tylko w tekstach na stronie, ale też w znacznikach meta, opisach grafik czy danych strukturalnych. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to podstawa!

Warto również nawiązywać do charakterystycznych dla danej lokalizacji obiektów i miejsc (np. w Poznaniu będą to koziołki, a w Warszawie Pałac Kultury).

Co dalej?

Jeśli firma posiada oddziały w różnych lokalizacjach lub też świadczy usługi z dojazdem do klienta na określonych obszarach, warto przemyśleć stworzenie specjalnej strony na potrzeby kampanii lokalnej w postaci landing page.

Jest to prosta strona przedstawiająca krótko ofertę i zachęcająca do konkretnego działania (np. kontaktu telefonicznego i zamówienia usługi).

Dobrym rozwiązaniem będzie również stworzenie oddzielnych podstron dla danych lokalizacji w ramach głównej witryny firmy.

new-project-2023-02-08t123852-400

Strona internetowa to nie wszystko…

Pisząc o lokalnym SEO, nie sposób nie wspomnieć o wizytówce w usłudze Profil Firmy w Google! To jeden z kluczowych elementów promocji lokalnego biznesu. Jak wynika z raportu „Digital 2021” aż 88,9% Polaków szuka usług i produktów właśnie w sieci!

Dlatego, by zwiększyć swoje szanse na dotarcie do sąsiadów, warto zadbać nie tylko o profesjonalną stronę internetową, ale też wizytówkę w usłudze Profil Firmy w Google (znany wcześniej jako Google Moja Firma).

Dzięki temu informacje o firmie pojawią się także na Mapach Google (z których korzysta coraz więcej użytkowników szukających usług w danej lokalizacji) oraz w tzw. Local Pack (sekcja w SERP-ach z mapą oraz 3 firmami w pobliżu mającymi związek z zapytaniem użytkownika).

Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że założenie i utrzymanie takiej wizytówki jest całkowicie darmowe, a Google udostępnia szereg instrukcji, dzięki którym można samodzielnie uzupełniać wizytówkę i korzystać z jej licznych funkcjonalności.

Co więcej, w wizytówce użytkownicy mogą zostawiać opinie, a tym samym zachęcać innych do skorzystania z oferty firmy – warto zatem dbać o zadowolenie klientów, którzy potem chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami z innymi internautami!

new-project-2023-02-08t125000-981

A co z linkowaniem?

Niezależnie od wybranego modelu pozycjonowania stron, nie można zapominać o budowaniu profilu linkowego. Link building w tym przypadku będzie skupiał się na pozyskiwaniu odnośników z wiarygodnych, lokalnych źródeł cieszących się zaufaniem Google i użytkowników. Mogą to być katalogi branżowe, a także regionalne serwisy internetowe czy strony samorządowe. Należy przy tym pamiętać o spójności zamieszczanych w sieci danych teleadresowych (NAP) – wzbudza to zaufanie Google oraz użytkowników.

Pozycjonuj się lokalnie i trafiaj do sąsiadów

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu, Warszawie, czy Wrocławiu, jest najlepszym rozwiązaniem dla firm prowadzących działalność na określonym obszarze/stacjonarnie. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa (z naciskiem na naturalnie wykorzystane frazy związane z daną lokalizacją), kompletnie uzupełniona wizytówka w usłudze Profil Firmy w Google, przemyślane linkowanie – to podstawowe elementy tego procesu.

Warto pamiętać, że w obecnych czasach nawet najbliższego sąsiada prędzej spotkamy w sieci niż w realnym świecie. I dlatego lokalne SEO jest niezbędne, by biznes mógł przetrwać i zdobywać nowych klientów w okolicy.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest bounce rate i jak sobie z nim radzić? Ikona 04:10 min 10.12.2018 Współczynnik odrzuceń Twojej witryny jest alarmująco wysoki i nie masz pomysłu, co z tym zrobić? Wiemy, co może odstraszać Twoich użytkowników – problem tkwi zwykle w optymalizacji strony lub w nieprzejrzystych treściach, jakie się na niej znajdują. Nie załamuj rąk i sprawdź, jak poprawić wrażenie, jakie wywierasz na swoich potencjalnych klientach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:35 min 15.07.2013 Grany właśnie na ekranach kin film „Stażyści” przypomniał wszystkim o aranżacji przestrzeni w siedzibie Google INC. Gigant z Kalifornii pokazał, jak pomysłowo można zaprojektować wnętrze biura. Kreatywne breakout roomy, miejsca do relaksu, czy rekreacji, a także darmowe restauracje to trendy, które znajdują wielu naśladowców. Również w Polsce. Jednym z nich jest Sunrise System. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:30 min 19.08.2009 Zmaksymalizowanie konwersji nie jest prostym zadaniem. Zdobycie, a następnie utrzymanie uwagi użytkownika i zachęcenie go do wykonania konkretnej akcji (np. zakupu, czy zapisania się do newslettera) wymaga sporo pracy. I dobrego planowania! Ale efekty na pewno są tego warte. Podajemy 3 złote zasady tworzenia dobrego landing page'a, czyli naszej strony docelowej. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700