Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:10 min Ikona Michalina 27.01.2023

Jak zadbać o sąsiadów – czyli pozycjonowanie lokalne w praktyce

Coraz rzadziej korzystamy z tzw. poczty pantoflowej w świecie offline, a wszelkich produktów i usług szukamy w sieci. Nawet jeśli kojarzymy, że na naszym osiedlu, po sąsiedzku, znajduje się szewc, większość z nas zapyta o to Google. Dlaczego? Bo tak jest szybciej i wygodniej – bez wychodzenia z domu można uzyskać wszystkie niezbędne informacje. Tutaj właśnie wkracza pozycjonowanie lokalne – sposób na zwiększenie widoczności w sieci firm prowadzących działalność stacjonarnie bądź na określonym obszarze.

Pozycjonowanie lokalne, czyli daj się znaleźć sąsiadom

Czym właściwie jest pozycjonowanie lokalne? W ogromnym skrócie: są to działania mające na celu zwiększenie widoczności lokalnego biznesu w wyszukiwarce internetowej. Proces ten nieco różni się od tradycyjnego pozycjonowania, ponieważ skupia się na użytkownikach z konkretnego obszaru.

Niegdyś w świecie offline odpowiednikiem tych działań było roznoszenie ulotek po okolicy, wieszanie ofert na słupach reklamowych i tablicach ogłoszeń, a także wspomniana wcześniej poczta pantoflowa. Dziś przenosimy się do świata online!

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

W pierwszej kolejności trzeba zadbać o odpowiednio zoptymalizowaną stronę internetową. Mowa między innymi o wartościowym contencie zawierającym przede wszystkim frazy lokalne:

  • fryzjer damski warszawa wola,
  • mechanik poznań dębiec,
  • restauracja meksykańska pogodno,
  • barber wrocław krzyki.

Wyrażenia kluczowe geolokalizowane zamieszczamy nie tylko w tekstach na stronie, ale też w znacznikach meta, opisach grafik czy danych strukturalnych. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to podstawa!

Warto również nawiązywać do charakterystycznych dla danej lokalizacji obiektów i miejsc (np. w Poznaniu będą to koziołki, a w Warszawie Pałac Kultury).

Co dalej?

Jeśli firma posiada oddziały w różnych lokalizacjach lub też świadczy usługi z dojazdem do klienta na określonych obszarach, warto przemyśleć stworzenie specjalnej strony na potrzeby kampanii lokalnej w postaci landing page.

Jest to prosta strona przedstawiająca krótko ofertę i zachęcająca do konkretnego działania (np. kontaktu telefonicznego i zamówienia usługi).

Dobrym rozwiązaniem będzie również stworzenie oddzielnych podstron dla danych lokalizacji w ramach głównej witryny firmy.

new-project-2023-02-08t123852-400

Strona internetowa to nie wszystko…

Pisząc o lokalnym SEO, nie sposób nie wspomnieć o wizytówce w usłudze Profil Firmy w Google! To jeden z kluczowych elementów promocji lokalnego biznesu. Jak wynika z raportu „Digital 2021” aż 88,9% Polaków szuka usług i produktów właśnie w sieci!

Dlatego, by zwiększyć swoje szanse na dotarcie do sąsiadów, warto zadbać nie tylko o profesjonalną stronę internetową, ale też wizytówkę w usłudze Profil Firmy w Google (znany wcześniej jako Google Moja Firma).

Dzięki temu informacje o firmie pojawią się także na Mapach Google (z których korzysta coraz więcej użytkowników szukających usług w danej lokalizacji) oraz w tzw. Local Pack (sekcja w SERP-ach z mapą oraz 3 firmami w pobliżu mającymi związek z zapytaniem użytkownika).

Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że założenie i utrzymanie takiej wizytówki jest całkowicie darmowe, a Google udostępnia szereg instrukcji, dzięki którym można samodzielnie uzupełniać wizytówkę i korzystać z jej licznych funkcjonalności.

Co więcej, w wizytówce użytkownicy mogą zostawiać opinie, a tym samym zachęcać innych do skorzystania z oferty firmy – warto zatem dbać o zadowolenie klientów, którzy potem chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami z innymi internautami!

new-project-2023-02-08t125000-981

A co z linkowaniem?

Niezależnie od wybranego modelu pozycjonowania, nie można zapominać o budowaniu profilu linkowego. Link building w tym przypadku będzie skupiał się na pozyskiwaniu odnośników z wiarygodnych, lokalnych źródeł cieszących się zaufaniem Google i użytkowników. Mogą to być katalogi branżowe, a także regionalne serwisy internetowe czy strony samorządowe. Należy przy tym pamiętać o spójności zamieszczanych w sieci danych teleadresowych (NAP) – wzbudza to zaufanie Google oraz użytkowników.

Pozycjonuj się lokalnie i trafiaj do sąsiadów

Pozycjonowanie lokalne jest najlepszym rozwiązaniem dla firm prowadzących działalność na określonym obszarze/stacjonarnie. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa (z naciskiem na naturalnie wykorzystane frazy związane z daną lokalizacją), kompletnie uzupełniona wizytówka w usłudze Profil Firmy w Google, przemyślane linkowanie – to podstawowe elementy tego procesu.

Warto pamiętać, że w obecnych czasach nawet najbliższego sąsiada prędzej spotkamy w sieci niż w realnym świecie. I dlatego lokalne SEO jest niezbędne, by biznes mógł przetrwać i zdobywać nowych klientów w okolicy.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.7 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55