Google wkracza do kolejnej dziedziny naszego życia codziennego. Koncern, który rozpoczynał swój sukces od wyszukiwarki internetowej, działa już z powodzeniem min. w „kartografii” (Mapy Google) czy telefonii komórkowej (smartphony z systemem Android) – teraz wkracza do telewizji. Łącząc siły z Sony oraz Logitech, stworzono platformę Google TV. Coraz częściej słyszy się o „internecie w telewizorze”- min. Samsung proponuje taką możliwość w swych LED TV.
Google TV, w którą fabrycznie mają być wyposażone telewizory Sony, charakteryzować ma się wbudowaną przeglądarką Chrome – dzięki niej widz- internauta będzie miał możliwość szybkiego „przeskoczenia” z oglądanych kanałów telewizyjnych do różnorakich aplikacji internetowych, gier i oczywiście stron internetowych. Usługa skierowana będzie dla tych, którzy cenią sobie wygodę: oto w mgnieniu oka można będzie sprawdzić program na wieczór, opisy kolejnych odcinków ulubionego serialu, recenzje filmu – a to wszystko bez konieczności wstawania z fotela i ruszenia się sprzed telewizora. Co więcej, właściciele smartphonów wyposażonych we wspomniany już system Android zyskają kolejne udogodnienie: zamiast mozolnego ręcznego wpisywania haseł posługiwać będą mogli się komendami głosowymi! A wszystko dzięki specjalnym aplikacją napisanym dla Google TV.
Komunikacja TV- telefon odbywać będzie się poprzez technologię Wi-Fi. Samo Google TV oparte będzie na zmodyfikowanym systemie Android 2.1, a przeglądarka zostanie trochę „podrasowana” o rozszerzenia umożliwiające optymalizację powiększania i obsługę formatów przy różnych rozdzielczościach ekranu. Google w swym spocie promocyjnym zwraca uwagę na korzyści płynące z możliwości oglądania filmów prosto z internetu. Dla osób, którym z różnych przyczyn, telewizory Sony nie przypadną do gustu, zaoferowany zostanie zestaw Logitech: set-top box. Wyposażony będzie on w pilota oraz klawiaturę bezprzewodową, tak jak telewizory wspomnianego producenta. Usługa, choć zdaje się być innowacyjną, nie jest pomysłem samego Google- wcześniej podobną produkt wprowadził na rynek Apple. Wprowadzone trzy lata temu zestawy Apple TV współpracowały głównie z iTunes, ale ich koszt (około 300$) i stosunkowo niewielka funkcjonalność skutecznie odstraszyły potencjalnych użytkowników, skutkiem czego platforma się nie przyjęła. Czy historia się powtórzy? Na odpowiedź na te pytanie poznamy zapewne niebawem… jedno jest pewne: Google zależy aby wyciąć swój kawałek z tortu reklamy telewizyjnej, który w skali globalnej w 2009 roku oszacowano na około 70 miliardów dolarów. Google TV wystartować ma jesienią tego roku, oczywiście na początek tylko w USA.
Źródło: Interaktywnie.com
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: