Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:35 min Ikona 25.08.2010

Mapy witryny wideo – część 1

Celem mapy jest dostarczenie wyszukiwarce informacji o treściach wideo tak, aby serwis był poprawnie wykryty i indeksowany, co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest niezwykle ważne. Wskazane są dwie metody tworzenia mapy: w oparciu o protokół Sitemap lub kanał mRSS. Dziś pokrótce omówimy pierwszą z metod.

 

Tworzenie mapy witryny wideo – wytyczne Google

 

na mapie powinny się znaleźć wyłącznie adresy URL z treścią wideo, czyli: witryny z plikami wideo, adresy odtwarzaczy plików wideo, adresy plików wideo w naszej witrynie (robot Google nie zaindeksuje adresów URL nie zawierających treści wideo);
każdy film wideo umieszczony na danej stronie internetowej powinien na mapie mieć jeden wpis – na przykład, zależnie od zamieszczonych informacji: <video.video>; <video:player_loc>; <video:content_loc>;
mapa wideo może zawierać duplikatów filmu, nie jest jednak zalecane udostępniania tego samego filmu pod dwoma różnymi adresami URL;
mapa musi zawierać tag <video:player_loc> lub <video:content_loc>, lub też oba te tagi – umożliwi to robotowi sprawdzenie, czy na stronie dostępny jest aktywny film wideo;
plik mapy nie może zawierać więcej niż 50 000 elementów wideo;
• w przypadku, gdy na witrynie znajduje się więcej filmów, można zgłosić wiele map oraz plik indeksu mapy;
mapy witryn wideo nie obsługują zagnieżdżania;
obsługiwane typy plików wideo: mpg, mpeg, mp4, m4v, mov, wmv, asf, avi, ra, ram, rm, flv, swf;
nie są obsługiwane metapliki, które wymagają pobrania źródła przy użyciu protokołów transmisji strumieniowej;
pliki muszą być dostępne za pośrednictwem protokołu HTTP;
żadnego adresu URL zawartego w mapie witryny nie powinien blokować plik robots.txt;
w polach <video:title><video:description> muszą być podane informacje faktycznie odzwierciedlające zawartość strony – Google to zweryfikuje;
istnieje możliwość stworzenia pojedynczej mapy witryny zawierającej adresy URL różnych witryn.

Jednak wszystkie uwzględnione witryny muszą być zweryfikowane przy użyciu Narzędzi dla webmasterów. Ciąg dalszy porad związanych z pozycjonowaniem nastąpi już wkrótce…

Źródło: Centrum dla webmasterów

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 26.08.2010 Jako przykład wpisu w mapie witryny wideo, w którym użyto tagów specyficznych dla filmów wideo, Google podaje następującą mapę. Kilka podanych pól to opcje dodatkowe, zawierają jednakże wartościowe meta dane. Warto zauważyć, że w przypadku rozbieżności między treścią na stronie z filmem a mapą Google może przy indeksowaniu uwzględnić dane ze strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:45 min 31.01.2011 Przestój w funkcjonowaniu strony internetowej to często sytuacja bardzo negatywnie rzutująca na działanie danego biznesu internetowego. Może mieć wpływ również na pozycjonowanie, a konkretnie na stabilność pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ponieważ sytuacja przerw w dostępności strony zdarza się często z przyczyn obiektywnych, warto znać możliwości przeciwdziałania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 19.05.2010 Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz/zapytań w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań - tzw. Google Suggest. Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Ale można ją też wykorzystać w pozycjonowaniu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700