Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Celem mapy jest dostarczenie wyszukiwarce informacji o treściach wideo tak, aby serwis był poprawnie wykryty i indeksowany, co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest niezwykle ważne. Wskazane są dwie metody tworzenia mapy: w oparciu o protokół Sitemap lub kanał mRSS. Dziś pokrótce omówimy pierwszą z metod.
Tworzenie mapy witryny wideo – wytyczne Google:
• na mapie powinny się znaleźć wyłącznie adresy URL z treścią wideo, czyli: witryny z plikami wideo, adresy odtwarzaczy plików wideo, adresy plików wideo w naszej witrynie (robot Google nie zaindeksuje adresów URL nie zawierających treści wideo); • każdy film wideo umieszczony na danej stronie internetowej powinien na mapie mieć jeden wpis – na przykład, zależnie od zamieszczonych informacji: <video.video>; <video:player_loc>; <video:content_loc>; • mapa wideo może zawierać duplikatów filmu, nie jest jednak zalecane udostępniania tego samego filmu pod dwoma różnymi adresami URL; • mapa musi zawierać tag <video:player_loc> lub <video:content_loc>, lub też oba te tagi – umożliwi to robotowi sprawdzenie, czy na stronie dostępny jest aktywny film wideo; • plik mapy nie może zawierać więcej niż 50 000 elementów wideo; • w przypadku, gdy na witrynie znajduje się więcej filmów, można zgłosić wiele map oraz plik indeksu mapy; • mapy witryn wideo nie obsługują zagnieżdżania; • obsługiwane typy plików wideo: mpg, mpeg, mp4, m4v, mov, wmv, asf, avi, ra, ram, rm, flv, swf; • nie są obsługiwane metapliki, które wymagają pobrania źródła przy użyciu protokołów transmisji strumieniowej; • pliki muszą być dostępne za pośrednictwem protokołu HTTP; • żadnego adresu URL zawartego w mapie witryny nie powinien blokować plik robots.txt; • w polach <video:title> i <video:description> muszą być podane informacje faktycznie odzwierciedlające zawartość strony – Google to zweryfikuje; • istnieje możliwość stworzenia pojedynczej mapy witryny zawierającej adresy URL różnych witryn.
Jednak wszystkie uwzględnione witryny muszą być zweryfikowane przy użyciu Narzędzi dla webmasterów. Ciąg dalszy poraz związanych z pozycjonowaniem nastąpi już wkrótce…
Źródło: Centrum dla webmasterów
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: