Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 25.08.2010

Mapy witryny wideo – część 1

Celem mapy jest dostarczenie wyszukiwarce informacji o treściach wideo tak, aby serwis był poprawnie wykryty i indeksowany, co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest niezwykle ważne. Wskazane są dwie metody tworzenia mapy: w oparciu o protokół Sitemap lub kanał mRSS. Dziś pokrótce omówimy pierwszą z metod.

Tworzenie mapy witryny wideo – wytyczne Google:

na mapie powinny się znaleźć wyłącznie adresy URL z treścią wideo, czyli: witryny z plikami wideo, adresy odtwarzaczy plików wideo, adresy plików wideo w naszej witrynie (robot Google nie zaindeksuje adresów URL nie zawierających treści wideo); • każdy film wideo umieszczony na danej stronie internetowej powinien na mapie mieć jeden wpis – na przykład, zależnie od zamieszczonych informacji: <video.video>; <video:player_loc>; <video:content_loc>; • mapa wideo może zawierać duplikatów filmu, nie jest jednak zalecane udostępniania tego samego filmu pod dwoma różnymi adresami URL; • mapa musi zawierać tag <video:player_loc> lub <video:content_loc>, lub też oba te tagi – umożliwi to robotowi sprawdzenie, czy na stronie dostępny jest aktywny film wideo; • plik mapy nie może zawierać więcej niż 50 000 elementów wideo; • w przypadku, gdy na witrynie znajduje się więcej filmów, można zgłosić wiele map oraz plik indeksu mapy; • mapy witryn wideo nie obsługują zagnieżdżania; • obsługiwane typy plików wideo: mpg, mpeg, mp4, m4v, mov, wmv, asf, avi, ra, ram, rm, flv, swf;nie są obsługiwane metapliki, które wymagają pobrania źródła przy użyciu protokołów transmisji strumieniowej; • pliki muszą być dostępne za pośrednictwem protokołu HTTP; • żadnego adresu URL zawartego w mapie witryny nie powinien blokować plik robots.txt; • w polach <video:title><video:description> muszą być podane informacje faktycznie odzwierciedlające zawartość strony – Google to zweryfikuje; • istnieje możliwość stworzenia pojedynczej mapy witryny zawierającej adresy URL różnych witryn.

Jednak wszystkie uwzględnione witryny muszą być zweryfikowane przy użyciu Narzędzi dla webmasterów. Ciąg dalszy poraz związanych z pozycjonowaniem nastąpi już wkrótce…

Źródło: Centrum dla webmasterów

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55