Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 06.07.2016

Jak tworzyć efektywną reklamę wideo w Internecie?

Wydaje się, że reklama wideo powinna być zawsze taka sama – mieć jakieś 30 sekund i promować dany produkt (w sposób mniej lub bardziej ciekawy). Jednakże okazuje się, że w dzisiejszych czasach, kiedy użytkownicy coraz częściej korzystają nie z telewizji, a z portali społecznościowych, które pochłaniają ich wolny czas, również spoty reklamowe uległy znaczącej zmianie. Mamy do czynienia z nowym typem promocji zarówno jeśli chodzi o filmy wideo, jak i reklamy tekstowe czy obrazkowe.

 

 

Reklama kiedyś a dziś

 

W ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły się media, a razem z nimi forma reklam. Kiedyś wyglądało to mniej więcej tak:

 

 

W tamtych czasach reklamodawcy chcieli dotrzeć do ludzi oglądających telewizję w salonach, siedząc wygodnie w fotelu. W dzisiejszych czasach, przy wykorzystaniu takich portali jak YouTube, Facebook czy Snapchat należy wziąć pod uwagę, że potencjalny odbiorca może znajdować się w najróżniejszych miejscach o rozmaitych godzinach, wliczając w to autobus czy pracę. Co więcej, reklama może pojawić się obok różnego typu postów. Dlatego należy skupić się na tym, aby po pierwsze, przyciągnąć uwagę użytkownika, a po drugie zatrzymać ją jak najdłużej.

 

Jakie reklamy sprawdzą się na portalach społecznościowych?

 

Przede wszystkim, jeżeli chcemy użyć spotu wideo, warto wziąć pod uwagę, że aż 85% filmów na Facebooku jest odtwarzanych bez dźwięku. Z kolei na YouTube 94% użytkowników omija reklamę już po 5 sekundach oglądania. Dlatego właśnie tego typu reklamy muszą w sporej mierze różnić się od spotów, jakie puszczane są w telewizji. Należy tutaj wziąć pod uwagę kilka podstawowych zasad:

 

  1. Stwórz wideo bez dźwięku i spraw, aby było równie zrozumiałe, np. dodaj napisy czy slogany.
  2. Szybko przykuj uwagę potencjalnego odbiorcy – postaraj się, by już na początku spot przyciągnął uwagę scenami akcji czy udziałem znanych osób.
  3. Umieść nazwę firmy na samym początku reklamy.
  4. Pamiętaj, że wielu odbiorców będzie oglądać reklamę na urządzeniach mobilnych – upewnij się, że będzie on dostosowany do mniejszych ekranów.

 

A przede wszystkim – bądź kreatywny! Nie walcz z ograniczeniami, a postaraj się je wykorzystać, tak jak zrobiono to choćby w poniższej reklamie – najważniejsze informacje pojawiły się już w pierwszych pięciu sekundach reklamy:

 

Wykorzystaj siłę Facebooka

 

Spraw, by potencjalni klienci poznali twoją firmą i produkty poprzez portal społecznościowy. Producenci zwykłego sosu do mięs udowodnili, że kreatywnym można być w każdej branży:

 

 

Efektywność = wyobraźnia

 

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach czasami wystarczy dobry pomysł, by zaistnieć w świadomości odbiorców. Ciekawa, przyciągająca uwagę reklama może sprawić, że przy stosunkowo niskim nakładzie kosztów wypromujemy daną markę i dotrzemy do tysięcy nowych klientów.

 

Źródła: Moz.com; Facebook Business

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55