Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 06.07.2016

Jak tworzyć efektywną reklamę wideo w Internecie?

Wydaje się, że reklama wideo powinna być zawsze taka sama – mieć jakieś 30 sekund i promować dany produkt (w sposób mniej lub bardziej ciekawy). Jednakże okazuje się, że w dzisiejszych czasach, kiedy użytkownicy coraz częściej korzystają nie z telewizji, a z portali społecznościowych, które pochłaniają ich wolny czas, również spoty reklamowe uległy znaczącej zmianie. Mamy do czynienia z nowym typem promocji zarówno jeśli chodzi o filmy wideo, jak i reklamy tekstowe czy obrazkowe.

Reklama kiedyś a dziś

W ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły się media, a razem z nimi forma reklam. Kiedyś wyglądało to mniej więcej tak:

W tamtych czasach reklamodawcy chcieli dotrzeć do ludzi oglądających telewizję w salonach, siedząc wygodnie w fotelu. W dzisiejszych czasach, przy wykorzystaniu takich portali jak YouTube, Facebook czy Snapchat należy wziąć pod uwagę, że potencjalny odbiorca może znajdować się w najróżniejszych miejscach o rozmaitych godzinach, wliczając w to autobus czy pracę. Co więcej, reklama może pojawić się obok różnego typu postów. Dlatego należy skupić się na tym, aby po pierwsze, przyciągnąć uwagę użytkownika, a po drugie zatrzymać ją jak najdłużej.

Jakie reklamy sprawdzą się na portalach społecznościowych?

Przede wszystkim, jeżeli chcemy użyć spotu wideo, warto wziąć pod uwagę, że aż 85% filmów na Facebooku jest odtwarzanych bez dźwięku. Z kolei na YouTube 94% użytkowników omija reklamę już po 5 sekundach oglądania. Dlatego właśnie tego typu reklamy muszą w sporej mierze różnić się od spotów, jakie puszczane są w telewizji. Należy tutaj wziąć pod uwagę kilka podstawowych zasad:

  1. Stwórz wideo bez dźwięku i spraw, aby było równie zrozumiałe, np. dodaj napisy czy slogany.
  2. Szybko przykuj uwagę potencjalnego odbiorcy – postaraj się, by już na początku spot przyciągnął uwagę scenami akcji czy udziałem znanych osób.
  3. Umieść nazwę firmy na samym początku reklamy.
  4. Pamiętaj, że wielu odbiorców będzie oglądać reklamę na urządzeniach mobilnych – upewnij się, że będzie on dostosowany do mniejszych ekranów.

A przede wszystkim – bądź kreatywny! Nie walcz z ograniczeniami, a postaraj się je wykorzystać, tak jak zrobiono to choćby w poniższej reklamie – najważniejsze informacje pojawiły się już w pierwszych pięciu sekundach reklamy

Wykorzystaj siłę Facebooka

Spraw, by potencjalni klienci poznali twoją firmą i produkty poprzez portal społecznościowy. Producenci zwykłego sosu do mięs udowodnili, że kreatywnym można być w każdej branży:

Efektywność = wyobraźnia

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach czasami wystarczy dobry pomysł, by zaistnieć w świadomości odbiorców. Ciekawa, przyciągająca uwagę reklama może sprawić, że przy stosunkowo niskim nakładzie kosztów wypromujemy daną markę i dotrzemy do tysięcy nowych klientów.

Źródła: Moz.com; Facebook Business

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google Ikona 01:00 min 02.03.2016 Ze wsparcia technologii Flash na rzecz HTML5 wycofuje się coraz więcej firm tworzących branżę IT. Flasha nie obsługuje już iOS, Android, mobilna wersja Chrome'a, a w przypadku starszych wersji wtyczki Adobe także przeglądarka Mozilla Firefox. Teraz przyszedł czas na Google i AdWords. Gigant z Mountain View jeszcze w pierwszej połowie tego roku ma zamiar zrezygnować z reklam w formacie Flash. Kiedy dokładnie to nastąpi i dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:20 min 28.06.2013 Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 21.03.2017 Czasami potrzebujesz zabawnych faktów, dzięki którym możesz zabłysnąć na imprezie – to ciekawy zamiennik popularnych żartów, a przy tym uczy Ciebie i słuchaczy czegoś naprawdę pożytecznego na temat otaczającego nas świata. Dostępna od połowy lutego funkcja wyszukiwarki Google umożliwia szybkie wyszukiwanie zabawnych i interesujących ciekawostek o zwierzętach, warzywach i owocach. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700