Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 23.05.2016

Cała prawda o #hashtagu?

Co to jest hasztag?
# – to właściwie najkrótsza odpowiedź, ale nie definicja. Hasztag, hashtag, czy krzyżyk to swojego rodzaju znak drogowy stosowany na krętych ścieżkach Internetu. Powstaje poprzez wprowadzenie przed dowolną frazę (bez użycia spacji!) znaku „#”. Ich właściwym celem jest grupowanie informacji. Dzięki ich użyciu można w prosty sposób przenosić się do wszystkich wpisów, które także użyły tego oznaczenia. W praktyce więc po kliknięciu w #blondynka pojawia się lista, zawierająca wszystkie posty, gdzie ten hasztag został użyty. Stosowanie ich w sposób zgodny z pierwotnym pomysłem zakładało wprowadzenie kilku (2-3) haseł, najlepiej opisujących zdjęcie, post, itp.

 

 

Źródło: YouTube

 

Krzyżyk to nie spacja
A jednak! Można zaobserwować obecnie, że hasztagi stały się dla niektórych rodzajem spacji i stanowią raczej formę zabawy estetyką wpisu niż faktycznie wpływają na funkcjonalności wyszukiwania i nawigowania. Wykształciła się też specyficzna moda na długie hasztagowanie, które ma wskazać na poczucie humoru, obycie w świecie, głębię przemyśleń…czy  jeszcze inny, zrozumiały często jedynie dla nadawcy komunikat. Niektórym wychodzi to lepiej, innym gorzej, a jeszcze innym w ogóle. W mediach społecznościowych można zaobserwować już różnorodność stylów hasztagowania, charakterystycznych dla niektórych postaci świata show biznesu i nie tylko.

 

 

Źródło: Instargam

 

 

 

Źródło: Instagram

 

Gdzie używać?
Hasztag wywodzi się z Twittera. Amerykański aktor filmowy – Chriss Messina – zaproponował oznaczenie wybranych tematów poprzez dodanie „#”. Tak powstał system tagowania, który bardzo szybko się przyjął. Obecnie pojawia się w zdecydowanej większości tweetów. Jego ogromna popularność zaraziła użytkowników Facebooka. Początkowo ich stosowanie w tym medium nie miało sensu, ponieważ po prostu nie działały, do niczego nie odnosiły. Jednak upór z jakim używali go Facebookowicze sprawił, że także tu krzyżyk pozwala przeklikiwać się po tematach. Mało tego! Pojawia się w mediach, które niewiele mają wspólnego ze słowem i skupiają się na przekazie wizualnym. Hasztagi królują na Instagramie i Pintereście.

Jak stosować?
Z głową! To wydaje się najprostsze założenie. Większy sens ma stosowanie #weekendWPolsce niż #weekend#w#Polsce. W drugim ze wskazanych przypadków otrzymać można wiele bezwartościowych wyników. Hasztagi można wykorzystywać także w kreatywny sposób do wsparcia działań marketingowych. Doskonale sprawdzają się jako linki do konkretnych kampanii, gdzie zamieszczonych jest więcej informacji na temat danego przedsięwzięcia. Coraz częściej obserwuje się także stosowanie hasztagów do oznaczenia konkursów. Mądrym rozwiązaniem będzie też wprowadzenie ich jako rozwiązania, umożliwiające poszerzenie zasięgu przedstawionego contentu.

Jak konstruować?
Mądrze! Najlepiej stosować niewiele haseł i starannie je dobierać. Niech będą to słowa, czy nawet wyrażenia, które naprawdę wskazują to, co przedstawia dane zdjęcie lub konkretna treść. Oczywiście istnieją „gotowce”. Jest ogromna liczba hasztagów, które cieszą się popularnością i wprowadzą post lub zdjęcie do grona popularnych. Jednak wśród kilkudziesięciu milionów łatwo zginąć. Do najpowszechniej używanych należą m.in.: #girl, #instadaily, #follow, #love… Ponadto można sprawdzać popularność utworzonego hasztaga używając specjalnych narzędzi, jak Tagboard lub twiiterowska wyszukiwarka.

Może więc wielkie larum podniesione w Internecie nie dotyczy wcale małego krzyżyka. Hasztag to sprytne narzędzie, które w kreatywnych rękach może naprawdę pozytywnie zaskoczyć i zaciekawić, a przy tym przynieść korzyści tak marce, jak i zwykłym użytkownikom. Tu, jak i w każdej dziedzinie panuje jedna zasada #AureaMediocritas

 

Żródła: Majkelizm, Spiderweb, Newsweek, Na Temat

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55