Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:20 min Ikona Julia Szymańska 21.04.2023

Dlaczego warto mieć plan wydawniczy na blogu?

Plan wydawniczy to szczegółowa rozpiska zawierająca tytuły wpisów blogowych oraz daty ich publikacji.

Dzięki niemu będziesz mógł publikować artykuły w ściśle określonej kolejności i realizować strategię marketingową. Wtedy pozyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski. Dla wielu firm właśnie to jest największą zaletą planu wydawniczego i jednocześnie jego podstawową funkcją. Oprócz tego pomaga on dotrzeć do grupy docelowej firmy, zwiększyć ruch na stronie, zachęcić użytkowników do zakupu czy sprawić, że dana marka stanie się bardziej rozpoznawalna w sieci.

Pewne źródło wiedzy dla internautów

Plan wydawniczy zapobiega sytuacji, w której piszemy o tym, co nam tylko przyjdzie do głowy – możemy dopilnować, by wszystkie artykuły na blogu były zgodne ze specjalnością firmy, merytoryczne oraz dopasowane do grupy docelowej. Kiedy wiemy z wyprzedzeniem, na jaki temat napisać artykuł, możemy znaleźć więcej przydatnych informacji, wykazać się kreatywnością oraz zaprezentować czytelnikom ciekawe, autorskie treści.

Jeśli będziemy konsekwentnie realizować plan wydawniczy, stworzymy na swojej stronie solidną bazę wiedzy branżowej, z której skorzysta wielu internatów. Niemal każdy użytkownik, który natknie się w sieci na ciekawy tekst pełen przydatnych informacji, zechce dowiedzieć się jeszcze więcej i przejrzeć inne artykuły. To przekłada się na dłuższy czas spędzony na stronie internetowej, co poprawia jej pozycję w wyszukiwarce.

Spójność ma ogromne znaczenie

Warto publikować na blogu artykuły, których treści uzupełniają się wzajemnie. Wtedy internauci spędzą więcej czasu na Twojej stronie, a do tego w prosty sposób poszerzą swoją wiedzę. Żeby im to ułatwić, dobrze jest umieścić w tekście czytelne, interesujące odnośniki, które zachęcą czytelnika do dalszego eksplorowania treści i pomogą się szybko przenieść do następnego artykułu.

Lepsza pozycja strony w wyszukiwarkach

Korzystanie z planu wydawniczego dla bloga jest również korzystne pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Zapobiega kanibalizacji, czyli zjawisku, gdy w wyszukiwarce wyświetla się kilka stron nasyconych tymi samymi frazami kluczowymi. Może ono wystąpić również na firmowym blogu.  Plan wydawniczy pomaga dokładnie zaplanować, jakie frazy umieścić w określonych wpisach i zadbać o ich różnorodność. Kanibalizacja jest bardzo groźna dla pozycjonowania strony, ponieważ sprawia, że może ona spaść nawet w kilkadziesiąt pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dzięki niemu będziesz mógł publikować artykuły w ściśle określonej kolejności i realizować strategię marketingową. Wtedy pozyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski. Dla wielu firm właśnie to jest największą zaletą planu wydawniczego i jednocześnie jego podstawową funkcją. Oprócz tego pomaga on dotrzeć do grupy docelowej firmy, zwiększyć ruch na stronie, zachęcić użytkowników do zakupu czy sprawić, że dana marka stanie się bardziej rozpoznawalna w sieci.

art-illustration

Dobry sposób na sprzedaż

Jeśli śledzimy nadchodzące trendy w branży, plan wydawniczy pomoże nam przedstawić je internautom w zachęcający sposób i wyprzedzić konkurencję. Co więcej, jeśli dobrze przemyślimy kolejność publikowania artykułów na blogu, będziemy w stanie zachęcić naszych klientów do zakupu produktów w bardzo nienachalny, często wręcz niezauważalny sposób.

Z tego powodu warto umieszczać na blogu wpisy, które różnią się ilością specjalistycznej, szczegółowej wiedzy. Osoby, które nie miały dotychczas styczności z daną usługą czy produktem, mogą poczuć się przytłoczone tymi danymi i zniechęcić do czytania. Z myślą o nich dobrze jest tworzyć artykuły napisane prostym językiem, w których zawarte są podstawowe informacje. Dzięki nim dowiedzą się, na czym dokładnie polega wybrana usługa i czy na pewno jej potrzebują.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój blog odwiedzą internauci, którzy znają już swoje potrzeby, ale nie wiedzą jeszcze, jak je zrealizować. Merytoryczny wpis może rozwiać ich wątpliwości i przekonać do zakupu. Jeśli umiejętnie opiszesz produkt oferowany przez Twoją firmę, być może wybiorą właśnie jego spośród szerokiej oferty dostępnej na rynku. Plan wydawniczy pomoże Ci tak ustalić publikację artykułów na blogu, żeby było to możliwe!

Dlaczego warto się na niego zdecydować?

Korzyści, które z niego płyną, można podsumować następująco:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • stworzenie bazy merytorycznej wiedzy,
  • dotarcie do grupy docelowej,
  • ustalenie wizerunku firmy,
  • zwiększenie sprzedaży.

Jak widać, jest to niezbędny element każdego przedsiębiorcy! Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznego planu wydawnicznego, skontaktuj się z agencją SEO/SEM, w której pracują specjaliści od content marketingu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:25 min 19.03.2010 Starasz się podejmować decyzje przyjazne środowisku i częściej stawiasz na rower niż przejażdżkę samochodem? Jeżeli mieszkasz w Stanach Zjednoczonych to możesz już cieszyć się nowością od Google, która na pewno przypadnie do gustu. Gigant z Montain View postanowił bowiem wzbogacić Google Maps o trasy rowerowe – obecnie w serwisie znajduje się ponad 20 tysięcy ścieżek. Mamy nadzieję, ze doczekamy się tej funkcji również w naszym kraju! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023 Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:20 min 13.11.2017 Podjąłeś decyzję – zakładasz bloga! Przelewasz multum myśli na elektroniczny papier, dzielisz się z innymi i czekasz na reakcje. Gdy te się nie pojawiają, wpadasz w przygnębienie i zarzucasz prace nad blogiem. Popełniasz błąd! Wystarczy poświęcić nieco czasu na przygotowanie się do publikacji wpisu, aby uzyskać pożądany efekt. Jak to zrobić? Wystarczy mieć dobry plan. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700