Ikona 3:20 min Ikona Julia Szymańska 21.04.2023

Plan wydawniczy to szczegółowa rozpiska zawierająca tytuły wpisów blogowych oraz daty ich publikacji.

Dzięki niemu będziesz mógł publikować artykuły w ściśle określonej kolejności i realizować strategię marketingową. Wtedy pozyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski. Dla wielu firm właśnie to jest największą zaletą planu wydawniczego i jednocześnie jego podstawową funkcją. Oprócz tego pomaga on dotrzeć do grupy docelowej firmy, zwiększyć ruch na stronie, zachęcić użytkowników do zakupu czy sprawić, że dana marka stanie się bardziej rozpoznawalna w sieci.

Pewne źródło wiedzy dla internautów

Plan wydawniczy zapobiega sytuacji, w której piszemy o tym, co nam tylko przyjdzie do głowy – możemy dopilnować, by wszystkie artykuły na blogu były zgodne ze specjalnością firmy, merytoryczne oraz dopasowane do grupy docelowej. Kiedy wiemy z wyprzedzeniem, na jaki temat napisać artykuł, możemy znaleźć więcej przydatnych informacji, wykazać się kreatywnością oraz zaprezentować czytelnikom ciekawe, autorskie treści.

Jeśli będziemy konsekwentnie realizować plan wydawniczy, stworzymy na swojej stronie solidną bazę wiedzy branżowej, z której skorzysta wielu internatów. Niemal każdy użytkownik, który natknie się w sieci na ciekawy tekst pełen przydatnych informacji, zechce dowiedzieć się jeszcze więcej i przejrzeć inne artykuły. To przekłada się na dłuższy czas spędzony na stronie internetowej, co poprawia jej pozycję w wyszukiwarce.

Spójność ma ogromne znaczenie

Warto publikować na blogu artykuły, których treści uzupełniają się wzajemnie. Wtedy internauci spędzą więcej czasu na Twojej stronie, a do tego w prosty sposób poszerzą swoją wiedzę. Żeby im to ułatwić, dobrze jest umieścić w tekście czytelne, interesujące odnośniki, które zachęcą czytelnika do dalszego eksplorowania treści i pomogą się szybko przenieść do następnego artykułu.

Lepsza pozycja strony w wyszukiwarkach

Korzystanie z planu wydawniczego dla bloga jest również korzystne pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Zapobiega kanibalizacji, czyli zjawisku, gdy w wyszukiwarce wyświetla się kilka stron nasyconych tymi samymi frazami kluczowymi. Może ono wystąpić również na firmowym blogu.  Plan wydawniczy pomaga dokładnie zaplanować, jakie frazy umieścić w określonych wpisach i zadbać o ich różnorodność. Kanibalizacja jest bardzo groźna dla pozycjonowania strony, ponieważ sprawia, że może ona spaść nawet w kilkadziesiąt pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dzięki niemu będziesz mógł publikować artykuły w ściśle określonej kolejności i realizować strategię marketingową. Wtedy pozyskasz nowych klientów i zwiększysz swoje zyski. Dla wielu firm właśnie to jest największą zaletą planu wydawniczego i jednocześnie jego podstawową funkcją. Oprócz tego pomaga on dotrzeć do grupy docelowej firmy, zwiększyć ruch na stronie, zachęcić użytkowników do zakupu czy sprawić, że dana marka stanie się bardziej rozpoznawalna w sieci.

art-illustration

Dobry sposób na sprzedaż

Jeśli śledzimy nadchodzące trendy w branży, plan wydawniczy pomoże nam przedstawić je internautom w zachęcający sposób i wyprzedzić konkurencję. Co więcej, jeśli dobrze przemyślimy kolejność publikowania artykułów na blogu, będziemy w stanie zachęcić naszych klientów do zakupu produktów w bardzo nienachalny, często wręcz niezauważalny sposób.

Z tego powodu warto umieszczać na blogu wpisy, które różnią się ilością specjalistycznej, szczegółowej wiedzy. Osoby, które nie miały dotychczas styczności z daną usługą czy produktem, mogą poczuć się przytłoczone tymi danymi i zniechęcić do czytania. Z myślą o nich dobrze jest tworzyć artykuły napisane prostym językiem, w których zawarte są podstawowe informacje. Dzięki nim dowiedzą się, na czym dokładnie polega wybrana usługa i czy na pewno jej potrzebują.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój blog odwiedzą internauci, którzy znają już swoje potrzeby, ale nie wiedzą jeszcze, jak je zrealizować. Merytoryczny wpis może rozwiać ich wątpliwości i przekonać do zakupu. Jeśli umiejętnie opiszesz produkt oferowany przez Twoją firmę, być może wybiorą właśnie jego spośród szerokiej oferty dostępnej na rynku. Plan wydawniczy pomoże Ci tak ustalić publikację artykułów na blogu, żeby było to możliwe!

Dlaczego warto się na niego zdecydować?

Korzyści, które z niego płyną, można podsumować następująco:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • stworzenie bazy merytorycznej wiedzy,
  • dotarcie do grupy docelowej,
  • ustalenie wizerunku firmy,
  • zwiększenie sprzedaży.

Jak widać, jest to niezbędny element każdego przedsiębiorcy! Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznego planu wydawnicznego, skontaktuj się z agencją SEO/SEM, w której pracują specjaliści od content marketingu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Poznaj 15 zasad SEO Copywritingu! Ikona 5:40 min 28.04.2023 Jak pisać, by tekst trafił zarówno do człowieka, jak i algorytmów Google? Z pomocą przychodzi SEO Copywriting, czyli tworzenie treści dla współczesnych użytkowników sieci oraz robotów, które przemierzają strony internetowe. Dzięki temu artykułowi poznasz kilka najważniejszych zasad tej sztuki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak korzystać z Google Trends? Ikona 5:00 min 09.05.2023 Jeśli nie jesteś zaznajomiony z bieżącymi wydarzeniami w kraju lub na świecie, zamiast korzystać z popularnych portali informacyjnych, warto zwrócić uwagę na Google Trends. Znajdziesz tam informacje o tematach najczęściej wyszukiwanych, omawianych i komentowanych w sieci. Google Trends stanowi cenną wskazówkę, jakie słowa kluczowe warto wykorzystać w celu zwiększenia ruchu na swojej stronie internetowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak trafić z przekazem do przedstawicieli pokolenia Z? Ikona 4:15 min 19.04.2023 Pokolenie Z, generacja Z, gen Z, zoomerzy, post-millenials, zetki, iGen (Internet Generation), pokolenie C, pokolenie internetowe, generacja multitasking... Wszystkie te określenia odnoszą się do jednej grupy osób - urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Czym się wyróżniają i jak stworzyć przekaz reklamowy, który do nich trafi? Zapraszamy do lektury krótkiego przewodnika po świecie pokolenia Z. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700