Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:00 min Ikona 23.10.2013

B2B Copywriting. Jak tworzyć treści dla klientów biznesowych.

W sektorze B2B coraz większe znaczenie zyskuje prowadzenie działań marketingowych w Internecie. Powiększanie grona swoich odbiorców to cel każdej firmy, dlatego też bardzo ważne jest zadbanie o to, aby potencjalny klient nie tylko mógł nas znaleźć w sieci, ale również aby po wejściu na stronę miał przeświadczenie, że warto będzie zaufać naszej firmie. Przedstawienie oferty we właściwy sposób jest niezwykle ważne z punktu widzenia osób poszukujących do współpracy profesjonalnego partnera. Dlatego też specjaliści od marketingu powinni postawić sobie za cel stworzenie spójnej strategii komunikacji w sieci za pośrednictwem firmowej strony, bloga oraz mediów społecznościowych.

Tworzenie Treści Dla Klientów Biznesowych – Kluczowa Strategia Marketingowa

 

Jakie powinny być treści skierowane do klientów B2B? Gdzie powinny być umieszczane? Co powinny zawierać? Przede wszystkim są to teksty widoczne w miejscach, z którymi mogą mieć styczność nasi potencjalni klienci, a więc przede wszystkim nasza strona internetowa, firmowy blog, a także profile w mediach społecznościowych. Przy tworzeniu contentu powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii.

 

    • Nie skupiaj się na „My” i „Nasze”

 

Zazwyczaj na stronie internetowej znajdują się podstawowe informacje o firmie, jej historii czy osobach, które w niej pracują. Brak natomiast treści opisujących korzyści dla klienta, który zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty. Kiedy opiszemy tylko naszą firmę i nasze produkty bądź usługi, bez zawarcia w tekstach informacji rzeczywiście przydatnych dla klientów, trudno będzie nam ich zainteresować, zatrzymać i wykreować silną więź

prowadzącą do konwersji.

 

    • Treść skupiająca się na odbiorcach

 

Warto więc zadbać o to, aby klient znalazł na naszej stronie internetowej bądź profilu społecznościowym wartościowe dla siebie informacje, a także angażujące treści, które zachęcą go do ściągnięcia katalogu produktów naszej firmy, broszury ofertowej czy skorzystania z formularza zamówień. Ważne jest, aby poza daniem możliwości interakcji, klient mógł również znaleźć informacje na temat rabatów czy programów lojalnościowych, a także wszelkich innych korzyści możliwych do osiągnięcia po rozpoczęciu z nami współpracy.

 

    • Bardziej wyważone podejście

 

Należy pamiętać o tym, że treści na stronie nie muszą być perfekcyjne pod względem poprawności i estetyki językowej. Do klientów biznesowych bardziej przemawiają teksty, które są naturalne i posiadają określenia typowe dla danej branży. Wówczas klient jest przekonany, że trafił na firmę, która doskonale wie czym się zajmuje, zna specyfikę rynku i jest w stanie w pełni zrozumieć jego potrzeby. Osiągnięcie tego efektu jest o wiele prostsze w przypadku skupienia się na przemyceniu fachowego słownictwa, zamiast tworzenia elaboratów z kwiecistymi opisami. Nie oznacza to jednak, że poprawność językowa nie jest ważna. Aby zachować wizerunek profesjonalnego przedsiębiorstwa należy oczywiście dbać o unikanie błędów ortograficznych i gramatycznych, gdyż świadczy to po prostu o naszym poziomie.

 

    • Rozbudowane i spójne treści na stronie

 

Jedną z podstawowych reguł tworzenia treści na strony internetowe jest przede wszystkim zadbanie o jej jakość, ale również o ilość. To bardzo ważne, aby wszelkie informacje na temat naszych produktów lub usług były wyczerpujące i dawały klientom pełen obraz naszej działalności, a także wskazówki na temat tego jak można rozpocząć z nami współpracę. Rozbudowane treści to również bardzo ważna zasada z punktu widzenia pozycjonowania. Roboty Google krążące w sieci lepiej oceniają strony internetowe posiadające więcej rozbudowanych tekstów. Z jedną uwagą – lanie wody jest szkodliwe więc warto zadbać również o jakość i spójność tworzonego contentu.

 

    • Marka plus pojęcia ogólne

 

Przygotowywane przez nas treści muszą mówić dużo o naszej firmie, o celach naszej działalności, o doświadczeniu i dotychczasowych sukcesach. Kreowanie marki jest bardzo istotne z punktu widzenia budowania długofalowych relacji z klientami. Ważne jest jednak, aby zachować w tym umiar i zadbać również o umieszczanie w treści ogólnych pojęć związanych z branżą, tak aby klient mógł w prostszy sposób znaleźć nas w wyszukiwarce oraz w mediach społecznościowych. Kiedy teksty są bogate we frazy związane z konkretnymi usługami i charakterem naszej działalności, stają się bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarek, a klienci mogą szybciej dowiedzieć się czym rzeczywiście zajmuje się nasza firma.

 

Copywriting dla Biznesu B2B – Wyzwania i Korzyści

 

Copywriting dla sektora B2B jest więc bardzo wymagającą dziedziną. Konieczność zwrócenia uwagi na wiele aspektów, a także wczucia się w rolę klienta biznesowego, który poszukuje najlepszej oferty, to wyzwania dla każdego twórcy tekstów biznesowych. Od pracy copywritera bardzo często zależy postrzeganie firmy w Internecie, a także osiągnięcie przez nią realnych korzyści płynących z pozyskania nowych klientów. Warto więc zadbać o to, aby treści na stronie oraz w mediach społecznościowych były w stu procentach dopracowane, gdyż to właśnie od nich często zależy ostateczna decyzja potencjalnego partnera biznesowego na temat tego czy zdecyduje się na współpracę z nami czy z konkurencją.

Źródło: SearchEngineLand

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama kontekstowa to nie tylko AdSense Ikona 03:40 min 22.04.2010 Google AdSense to najpopularniejszy system reklamy kontekstowej w polskim Internecie. Jednak nie jedyny. Mimo dominacji potentata ze Stanów Zjednoczonych polskie systemy reklam kontekstowej mają również swój udział w rynku SEM. Poza Google AdSense liczą się m. in. OnetBoksy. Reklamy tego typu rozliczane są w modelu CPC i/lub CPM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Mapy Google – narzędzie przydatne na co dzień Ikona 3:30 min 04.04.2023 Chcesz się odnaleźć w nowym mieście, obrać najszybszą możliwą trasę lub trafić do kawiarni, której wcześniej nie odwiedzałeś? Google ma dla Ciebie rozwiązanie w postaci aplikacji Mapy Google, dzięki której bez problemu dotrzesz w wybrane miejsce. Ma wiele przydatnych funkcji – jeśli chcesz je poznać, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
SEO to strzał w „dziesiątkę” – Case study ze współpracy z PROCE I PESTKI Ikona 5:00 min Przemyślane i dobrze zaplanowane połączenie pozycjonowania lokalnego i szerokiego może przynieść naprawdę doskonałe efekty. Dowiedz się, jak skuteczenie promować w sieci jedną z najtrudniejszych branży w Polsce. Przeczytaj naszą historię sukcesu z klientem Proce i Pestki. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700