Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
O tym, jak nowe media kształtują sposób postrzegania rzeczywistości – można pisać tomy. Z perspektywy socjologicznej, społecznej i gospodarczej każda nowa forma przekazu informacji determinuje liczne zjawiska. O roli Internetu można by pisać szczególnie wiele – zmienił sposób kupowania, sprzedawania, poznawania przyjaciół, zakochiwania się, stworzył nawet przestrzeń do popełniania zupełnie nowych przestępstw.
Banałem będzie także stwierdzenie, że nowe media zmieniają media tradycyjne. Wystarczy choćby zauważyć, jak internetowy hipertekst, ciągłe aktualizacje, dynamika podawania informacji i ich nawarstwienie w miejscu i czasie zmieniają nasze przyzwyczajenia w czytaniu: preferujemy obraz, krótkie treści, przechodzenie do konkretu. Reklama nie ma być fabularna, ma być treściwa i błyskawicznie przekazywać pożądaną treść. Dlatego także od prasy wymagamy skrótu, wielobarwności, różnorodności.
Dość zabawnym przykładem determinowania prasy przez Internet jest przywołany przez Interaktywnie.com casus Polska The Times, gdzie zamieszczono … link! Co prawda w taki link nie można kliknąć, ale … ukłon w stronę medialnego giganta – Internetu – jest wyraźny. Zresztą, gdyby Polska The Times pojawiła się na e-papierze – to czemu nie 🙂
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: