Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 05.01.2009

Podszepty marketingowe

Podszepty marketingowe Padł kolejny … rekord:-) Szacuje się, że sklepy online przeżyły pod koniec roku istne oblężenie, odnotowując o 65% klientów więcej, niż w porównywalnym okresie poprzedniego sezonu bożonarodzeniowego.

Firma Millward Brown SMG/KRC przeprowadziłą badania, z których wynika, że 32% polskich internautów robi zakupy w Sieci – to aż 4,2 mln klientów! Na same Święta przypada natomiast 2 mln osób. Cena i wygoda to największe atuty e-zakupów. Do ewentualnych zagrożeń zalicza się ryzyko trafienia na nieuczciwy sklep internetowy.

Popytanie znajomych o godny zaufania sklep to jeden ze sposobów na uniknięcie pułapek. Fora internetowe to kolejna forma władzy konsumenta – żadne sieciowe oszustwo, żaden opieszały sklep internetowy nie uniknie komentarza internauty. Co ciekawe, w Sieci można znaleźć sporą liczbę bardzo pozytywnych wzmianek o takiej czy innej firmie, marce, usłudze, produkcie.

Ale… skłonność forumowiczów do chwalenia produktów w Internecie została zdemaskowana i odczarowana jako marketing szeptany. Jak zatem czerpać wskazówki z komentarzy, jeżeli podejrzewamy, że mogą być one moderowane przez osoby zainteresowane budowaniem pozytywnego wizerunku firmy?

Przede wszystkim, autentyczna wypowiedź na forum raczej nie będzie miała typowo perswazyjnego charakteru, nie będzie budowana jako logiczny ciąg argumentacji, rozłożony na kilka wypowiedzi – chociaz oczywiście interesowni forumowicze również mogą pozować swoje komentarze na luźne, niedopowiedziane uwagi. Na pewno jednak warto zwracać uwagę na te posty, w których użytkownik niezwykle precyzyjnie wymienia nazwę i model urządzenia, które „normalny” konsument określiłby po prostu jako telewizor taki a taki.

Z drugiej strony, Web 2.0. to nowe możliwości marketingowe – wszechobecność reklamy nie powinna nikogo dziwić. A jeśli chcemy tylko takiej informacji, która interesuje nas jako potencjalnego klienta, najlepiej korzystac z wyszukiwarki 😉

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55