Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Padł kolejny … rekord:-) Szacuje się, że sklepy online przeżyły pod koniec roku istne oblężenie, odnotowując o 65% klientów więcej, niż w porównywalnym okresie poprzedniego sezonu bożonarodzeniowego.
Firma Millward Brown SMG/KRC przeprowadziłą badania, z których wynika, że 32% polskich internautów robi zakupy w Sieci – to aż 4,2 mln klientów! Na same Święta przypada natomiast 2 mln osób. Cena i wygoda to największe atuty e-zakupów. Do ewentualnych zagrożeń zalicza się ryzyko trafienia na nieuczciwy sklep internetowy.
Popytanie znajomych o godny zaufania sklep to jeden ze sposobów na uniknięcie pułapek. Fora internetowe to kolejna forma władzy konsumenta – żadne sieciowe oszustwo, żaden opieszały sklep internetowy nie uniknie komentarza internauty. Co ciekawe, w Sieci można znaleźć sporą liczbę bardzo pozytywnych wzmianek o takiej czy innej firmie, marce, usłudze, produkcie.
Ale… skłonność forumowiczów do chwalenia produktów w Internecie została zdemaskowana i odczarowana jako marketing szeptany. Jak zatem czerpać wskazówki z komentarzy, jeżeli podejrzewamy, że mogą być one moderowane przez osoby zainteresowane budowaniem pozytywnego wizerunku firmy?
Przede wszystkim, autentyczna wypowiedź na forum raczej nie będzie miała typowo perswazyjnego charakteru, nie będzie budowana jako logiczny ciąg argumentacji, rozłożony na kilka wypowiedzi – chociaz oczywiście interesowni forumowicze również mogą pozować swoje komentarze na luźne, niedopowiedziane uwagi. Na pewno jednak warto zwracać uwagę na te posty, w których użytkownik niezwykle precyzyjnie wymienia nazwę i model urządzenia, które „normalny” konsument określiłby po prostu jako telewizor taki a taki.
Z drugiej strony, Web 2.0. to nowe możliwości marketingowe – wszechobecność reklamy nie powinna nikogo dziwić. A jeśli chcemy tylko takiej informacji, która interesuje nas jako potencjalnego klienta, najlepiej korzystac z wyszukiwarki 😉
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: