W prostym serwisie, opartym na kodzie HTML, wystarczy wkleić kod śledzenia Google Analytics (GATC), by skonfigurować usługę. Kod jest zindywidualizowany, uzyskuje się go na stronie Stan śledzenia własnego konta na karcie Analytics konta AdWords. Kod należy wstawić w kodzie HTML między tagamii, najlepiej, tuż przed tagiem.
W przypadku witryny o złożonej budowie – z wykorzystaniem Flasha, kodu dynamicznego czy będących podstawa działlaności e-commerce – należy wykonać kolejne etapy instalacji:
– utworzyć konto Google Analytics za pomocą kreatora na karcie Analytics konta AdWords; – utworzyć profile; – dokonać edycji kodu śledzenia Google Analytics; – segment kodu należy wkleić na końcu treści, bezpośrednio przed tagiem zamykającym każdej strony, która będzie śledzona; – połączyć konta AdWords i Analytics; – konfiguracja Celów i ścieżek; – tagowanie linków; – skonfigurować filtry w sekcji Menedżer filtrów; – dodać użytkowników z sekcji Menedżer dostępu; – włączyć opcję Raportowanie e-commerce.
Efektem instalacji jest dostęp do złożonych, bogtych statystyk swojego serwisu – pełnej informacji na temat zachowań i preferencji użytkowników. Naturalnie, specjalista Google AdWords pomaga przedsiębiorcom w konfigurowaniu. Google Analytics.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: