Ikona 02:00 min Ikona 30.04.2014

Facebook Business Manager – możliwości i korzyści

Do tej pory duże agencje i firmy, którym zależało na wykorzystywaniu zaawansowanych narzędzi marketingowych na Facebooku, mogły w tym celu posługiwać się programem Preffered Marketing Developer (w skrócie PMD). Jego założeniem jest wyróżnienie najlepszych deweloperów – twórców aplikacji, którzy zdaniem Facebooka tworzą najlepsze i najbardziej przydatne rozwiązania reklamowe. Teraz portal postanowił wprowadzić własną aplikację, która ma na celu pomóc agencjom i przedsiębiorstwom w zarządzaniu poszczególnymi stornami, aplikacjami oraz kontami. Testowany od marca Business Manager właśnie rozpoczyna podbój reklamodawców.

 

Możliwości i korzyści

 

Wszystko ma przebiegać łatwo, szybko i, co ważne – całkowicie darmowo. Business Manager daje przede wszystkim trzy główne korzyści – możliwość sterowania wszystkimi modułami z jednego miejsca, szybką i bardziej efektywną pracę (czasami wystarczy jedno kliknięcie, aby wykonać daną czynność) oraz pełną kontrolę nad dostępem do danych dla poszczególnych osób. Pozwala przypisać tym osobom odpowiednie role związane z konkretnymi stronami, aplikacjami i kontami a także dokonywać niezbędnych zmian personalnych – w razie potrzeby usuwać lub dodawać nowych zarządców. Dzięki temu agencje oraz ich klienci mogą ze sobą swobodnie i bezpiecznie współpracować, np. dzieląc się materiałami promocyjnymi.

 

Co widzi użytkownik?

 

Aplikacja dostosowana jest zarówno do przedstawicieli firm i marek działających w ich obrębie, jak również zewnętrznych podmiotów – np. agencji zajmujących się ich promocją w sieci. Do tego grona należą także osoby posiadające status PMD. W przypadku tych pierwszych użytkownik ma możliwość obejrzenia:

•    stron, kont i aplikacji powiązanych z daną marką
•    osób ze swojego zespołu, które posiadają dostęp do tych danych
•    zewnętrznych podmiotów – agencji oraz firm PMD, powiązanych ze stronami, kontami i aplikacjami.

Osoby pracujące na zlecenie innych firm (zatrudnione w agencjach oraz korzystające z PMD), będą mogły zobaczyć wszystkie profile i strony, do których ma dostęp dana agencja a także innych użytkowników posiadających uprawnienia do zarządzania nimi.

W zamyśle twórców Business Managera ma on rozdzielić kontakty prywatne od zawodowych. Co to oznacza w praktyce? Aby wybrana osoba zyskała uprawnienia do zarządzania stroną czy aplikacją, nie musi być wcześniej dodana do znajomych.

Na razie aplikacja ma być dostępna dla niektórych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, ale Facebook zapowiada, że w ciągu kilku tygodni możliwość korzystania z niej będą mieli także mieszkańcy innych krajów.

 

Źródła: Facebook, Business Facebook, Social Press, Mashable

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sto lat, YouTube! Ikona 01:30 min 25.05.2015 18 maja minęło 10 lat od momentu, kiedy serwis YouTube został udostępniony użytkownikom. Historia założonego przez trójkę byłych pracowników PayPala serwisu zaczęła się od filmiku pod tytułem „Me at the ZOO”, w którym jeden z współzałożycieli opowiada o słoniach w parku zoologicznym w San Diego. Internauci szybko dostrzegli potencjał nowej platformy, która pozwalała im swobodnie wrzucać i oglądać nagrania z całego świata. Dzisiaj z YouTube korzysta już miliard użytkowników, dzięki czemu stał się on największym źródłem zainteresowanych odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Social commerce, czyli sprzedaż w mediach społecznościowych Ikona 02:50 min 03.07.2015 Rosnąca w siłę popularność mediów społecznościowych determinuje marketerów do działania. Media wykorzystujące w tak znacznym stopniu ruch, angażujące tak ogromną liczbę osób, nie powinny się marnować. W jaki sposób wykorzystać potencjał social media? Jak spożytkować ten kanał transmisji danych? Jak przełożyć popularność profilu na sprzedaż? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Ćwierkanie po polsku, czyli aktywność marek na Twitterze Ikona 04:30 min 07.04.2014 Mimo że Twitter jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie i możemy z niego korzystać już od dobrych kilku lat, w Polsce nadal cieszy się stosunkowo niewielką popularnością. Większość polskich internautów postrzega go przede wszystkim jako narzędzie komunikacji polityków z dziennikarzami,  nie zdając sobie sprawy z tego, że Twitter kryje sobie także duży potencjał marketingowy dla firm. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700